Από τα «Εδώδιμα-Αποικιακά» στα σούπερ μάρκετ

 

Λυδία Σαπουνάκη-Δρακάκη, Μαρία Λουίζα Τζόγια-Μοάτσου
Από τα «Εδώδιμα-Αποικιακά» στα σούπερ μάρκετ: Η πορεία 140 ετών μιας ελληνικής εταιρείας τροφίμων
Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα 2017, σελίδες 208, τιμή: 15,90 ευρώ

 

Σε αυτό το λεύκωμα-ιστορική αναδρομή ο αναγνώστης μπορεί να γνωρίσει, παράλληλα με τη διαδρομή και εξέλιξη της οικογενειακής επιχείρησης «ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ» , από το «Μέγα Εδωδιμοπωλείον» /”αποθήκη γλωσσοταραμάδων και μαυροχαβιαρίων” στην παλιά Αθήνα στο «πολυμορφικό παντοπωλείο»  του Μεσοπολέμου, εν συνεχεία στα βήματα εξευρωπαϊσμού των πρώτων μεταπολεμικών χρόνων και εντέλει στη λογική των σύγχρονων σούπερ μάρκετ, τον τρόπο με τον οποίο η ζωή στην πόλη/μεγαλούπολη έρχεται να δέσει με την ωρίμανση των επιχειρηματικών μορφών.

Αξίζει να παρακολουθήσει κανείς από τα “καπνίζοντα ερείπια” της οδού Αιόλου μέχρι τη διαχείριση μέσω οικογενειακού συμβουλίου στο πλαίσιο της διαδοχής των γενεών τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρηση αντιμετωπίζει τα σοκ της ιστορίας, διατηρείται, μετεξελίσσεται. Τον τρόπο με τον οποίο ανακαλύπτεται η ίδια η λογική της πολιτικής τιμών («οι φτωχοί έχουν ανάγκη τις φθηνές τιμές, οι πλούσιοι τις λατρεύουν» ), αλλά και προκύπτει η ανάγκη της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού ως προϋπόθεση επιβίωσης.