Ο καθηγητής Ζήσης Σαμαράς, διευθυντής του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και σύμβουλος της ΕΕ και διαφόρων οργανισμών όπως η Παγκόσμια Τράπεζα, συζητά με τον Αντώνη Παπαγιαννίδη και τον Κώστα Μπλιάτκα στο πλαίσιο της σειράς “Μισή ώρα στην Economia”.

Ο καθηγητής σχολιάζει φιλοδοξίες της ΕΕ για το κλίμα και τις ιστορικές αποφάσεις της οι οποίες εμφανίζουν δύσκολες στην εφαρμογή τους.

Αναλύει επίσης τις παραμέτρους και τα σενάρια της απόφασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που προσβλέπει την παύση από το 2035 των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Παράλληλα ο Ζήσης Σαμαράς μιλά για το πως αντιδρά η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία η οποία σύμφωνα με τον ίδιο «έχει κάνει μια σημαντική στροφή» και για το αν είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει αυτήν την πρόκληση που θα φέρει αλλαγές στο εργασιακό τοπίο και θα επηρεάσει 13 εκατομμύρια Ευρωπαίους.

Ο στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας , προσθέτει, είναι «να ετοιμαστεί το επόμενο mass production vehicle”, με το προσιτό, μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Μιλά επίσης για μια τάση στη νεολαία να μην θέλει τόσο πολύ το αυτοκίνητο όσο τη δυνατότητα για κινητικότητα.

«Οι πολίτες αύριο δεν θα νοιάζονται τόσο για το «αν έχω αυτοκίνητο» αλλά για το αν έχουν τη δυνατότητα κινητικότητας και σε αυτή τη νέα εποχή το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο».