Του χιονιά τα απόνερα

 

Αφήνουμε κατά μέρος τον αποκλεισμό Σκοπέλου και Αλοννήσου, καθώς και της Κύμης στην Εύβοια: εκεί οι συνθήκες πέρασαν κάθε λογική προετοιμασία. Αφήνουμε και την απόλυτη φρίκη στους προσφυγικούς καταυλισμούς – ιδιαίτερα στην Λέσβο, και μάλιστα τη Μόρια, αλλά και στο Ελληνικό, 15 λεπτά δρόμο από το Σύνταγμα όπου η Βουλή των Ελλήνων: εδώ πρόκειται για πολύ βαρύτερα, άλλης τάξεως πράγματα.

Όμως, υπάρχουν τρία διαδοχικά επεισόδια, στο ξετύλιγμα του τελευταίου αυτού χιονιά, που μαρτυρούν κάτι εγγενώς δυσάρεστο: την ανεπάρκεια οποιουδήποτε προγραμματισμού από κεντρικούς, κεντρικότατους φορείς της Ελλάδας του 2017. Ξεκινούμε από το τέλος: δυο αμαξοστοιχίες που έκαναν Θεσσαλονίκη Αθήνα (με κάπου 600 άτομα) ακινητοποιήθηκαν στον Δομοκό. Το ίδιο ένα Intercity Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με κάπου 150 άτομα, στην Τιθορέα. Άλλο ένα, προαστιακός της Λάρισας από Θεσσαλονίκη, στο Πλατύ Ημαθίας. Τα τρένα «κόλλησαν λόγω ψύχους», πέντε μέρες μετά το ξεκίνημα του χιονιά!

Ύστερα, ή μάλλον την προηγούμενη, η ίδια η Θεσσαλονίκη βρέθηκε σε ασφυξία – Τσιμισκή, Νίκης, Εγνατία!– επειδή, λέει, κοκάλωσε το αλάτι που είχε φορτωθεί στα εκχιονιστικά/αλατιέρες για να μείνουν οι δρόμοι ανοιχτοί. Με αποτέλεσμα να πει ο Γιάννης Μπουτάρης –ήταν κι η γιορτή του πριν λίγο…– το αμίμητο: «Αυτό θα μείνει το ανέκδοτο της χρονιάς».

Ακόμη πιο πίσω, στο ξεκίνημα του (επί ημέρες προαναγγελμένου και διεκτραγωδούμενου) χιονιά, στην Πατρών-Κορίνθου, και μάλιστα στο αδιανόητο τμήμα Αιγαίου/κόμβου Καλαβρύτων, έμειναν εκατοντάδες αυτοκίνητα ακινητοποιημένα επί 9-10 ώρες. Εκεί, ο “δρόμος” ούτως ή άλλως είναι μονοπάτι για κατσίκια, όμως… τις επόμενες μέρες, με χιονοπτώσεις και πάγο, έμεινε ανοιχτός!

Άρα;….