Στη σκιά του κορονοϊού τα φετινά Χριστούγεννα

 

Οικονομική Επιθεώρηση, τεύχος 1001, Δεκέμβριος 2020

του Γιώργου Μανέττα – gmtmanettas@gmail.com

Για μια εντελώς διαφορετική χριστουγεννιάτικη περίοδο προετοιμάζεται η αγορά. Με το δεύτερο κύμα της πανδημίας να σαρώνει τη χώρα και την άρση του lockdown να παραμένει αβέβαιη, οι επιχειρήσεις έχουν εκπονήσει «σχέδια έκτακτου ανάγκης»,
προκειμένου να μην χαθεί ολοκληρωτικά μία σεζόν όπου παραδοσιακά η κατανάλωση αυξάνεται και τα ταμεία… γεμίζουν με περισσότερα έσοδα. Μπορεί οι αυστηροί περιορισμοί στις μετακινήσεις και η συρρίκνωση των εισοδημάτων να συνθέτουν ένα
ασφυκτικό σκηνικό, ωστόσο κανένας επαγγελματίας δεν έχει την πολυτέλεια να αφήσει την ευκαιρία να περάσει… χωρίς να παλέψει.

Μοιραία, οι προσπάθειες όλων εστιάζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αναδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχος στην εποχή της Covid-19. Ήδη, πολλές επιχειρήσεις έχουν φροντίσει να ενισχύσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο, είτε δημιουργώντας
δικό τους e-shop είτε εντάσσοντας τα προϊόντα τους σε κάποιο μεγάλο marketplace, με την ελπίδα να «σώσουν ό,τι σώζεται». Αρκετές θα σπεύσουν να εκμεταλλευθούν και το family bonding, το γεγονός δηλαδή πως η οικογένεια θα έρθει πιο κοντά, και την
αυξανόμενη τάση για κατ’ οίκον κατανάλωση, υλοποιώντας ειδικές ενέργειες και προσφορές.

Από την άλλη πλευρά, το ενδεχόμενο να παραμείνουν κλειστά τα καταστήματα την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς…

η συνέχεια στο τεύχος Δεκεμβρίου της Οικονομικής