27ος economia Φοιτητικός Διαγωνισμός

Έκθεση επιχειρηματικής ιδέας – Aνάπτυξη εφαρμογής Volta

CASE STUDY

Αντώνης Καυκάς

Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Επιχειρηματικό πλάνο

Τα μέλη της εταιρίας θα είναι τα προαναφερθέντα, η νομική μορφή της εταιρίας θα είναι Ιδιόκτητη Κεφαλαιουχική Εταιρία (ΙΚΕ), με τον Βαγγέλη Κούτσιο διαχειριστή. Η έδρα μας θα είναι η μόνιμη κατοικία του διαχειριστή στα Βρηλίσσια.

Αρχικά θα δραστηριοποιηθούμε στην Ελλάδα, πιο συγκεκριμένα στην Αττική και από το δεύτερο έτος λειτουργίας θα επεκταθούμε στην Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα.

Στις υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρία μας περιλαμβάνονται 2 είδη χρηστών στην εφαρμογή:

  • Ιδιοκτήτης
  • Περιπατητής ή και Pet-sitter (πάροχοι υπηρεσιών)

 

Τα μέλη της εταιρίας δεν θα παρέχουν τις παρακάτω υπηρεσίες.

 

Οι υπηρεσίες που θα παρέχουμε θα είναι οι εξής:

Με χρέωση και τη βοήθεια των παρόχων υπηρεσιών:

  • Βόλτα
  • Pet-sitting

 

Χωρίς χρέωση:

  • Αιτήματα υιοθεσίας αδέσποτων ζώων
  • Αγγελίες τύπου χάθηκε-βρέθηκε
  • Συμβουλευτική ενημέρωση (Συνεργασία με φιλοζωικές και Εκπαιδευτές)

Βόλτα: Ο ιδιοκτήτης δηλώνει ενδιαφέρον μέσω της πλατφόρμας, βρίσκει τους διαθέσιμους περιπατητές και επιλέγει έναν, βάσει αξιολόγησης, απόστασης και μεγέθους κατοικιδίου. Ο Περιπατητής δέχεται την ειδοποίηση στο κινητό και επιβεβαιώνει την έναρξη της βόλτας. Στη συνέχεια, παραλαμβάνει το κατοικίδιο από τον ιδιοκτήτη και ενημερώνεται πλήρως για αυτό. Η βόλτα διαρκεί 30-60 λεπτά κατόπιν συνεννόησης. Κατά τη λήξη της βόλτας πραγματοποιείται από την εφαρμογή η χρέωση του ιδιοκτήτη, η πληρωμή του περιπατητή και γίνεται αμοιβαία αξιολόγηση.

Petsitting: Ο ιδιοκτήτης δηλώνει ενδιαφέρον μέσω της πλατφόρμας, βρίσκει τους διαθέσιμους Pet-sitters και επιλέγει έναν βάσει αξιολόγησης, απόστασης, μεγέθους κατοικιδίου και διαθέσιμων ημερών και ωρών. Ο Pet-sitter δέχεται την ειδοποίηση στο κινητό και επιβεβαιώνει το ραντεβού του Pet-sitting. Στη συνέχεια, κατόπιν συνεννόησης, ο Pet-sitter παραλαμβάνει το κατοικίδιο από το χώρο του ιδιοκτήτη, ή ο ιδιοκτήτης το πηγαίνει στο χώρο του Pet-sitter. Κατά τη λήξη του Pet-sitting πραγματοποιείται από την εφαρμογή η η χρέωση του ιδιοκτήτη, η πληρωμή του Pet-sitter και γίνεται αμοιβαία αξιολόγηση.

Αμοιβαία αξιολόγηση: Aξιολογούνται και οι δύο χρήστες με τη χρήση προεπιλεγμένων ετικετών και ελεύθερου σχολιασμού. Σε περίπτωση που ένας χρήστης έχει κατά μέσο όρο κάτω από 3 αστέρια επανεξετάζεται από την εφαρμογή και κάτω από 2 αστέρια, σταματάει η συνεργασία μας.

Οι κατηγορίες των κατοικιδίων και τα μεγέθη των σκυλιών χωρίζονται ανάλογα με τα κιλά. Ο ιδιοκτήτης δηλώνει μέσω της εφαρμογής το μέγεθος του κατοικιδίου του και αντίστοιχα ο περιπατητής, το ή τα ιδανικά μεγέθη που μπορεί να βγάλει βόλτα.

Συνεργασίες

Με σκοπό η πλατφόρμα να γίνει πολυδιάστατη, θα συνεργαστούμε με:

  • Φιλοζωικές  

Συμβάλουμε στη φιλοζωική δράση και απευθυνόμαστε σε αυτές για την ενημέρωση του υλικού των αγγελιών

  • Κτηνιάτρους

Θέτουμε μία ετήσια συνδρομή και προστίθενται στην εφαρμογή με τη δυνατότητα των χρηστών να κλείσουν ραντεβού.

 

  • Εκπαιδευτές

Θέτουμε μία ετήσια συνδρομή και προστίθενται στην εφαρμογή με τη δυνατότητα των χρηστών να κλείσουν ραντεβού και να συμβουλευτούν.

 

  • Pet-grooming

Θέτουμε μία ετήσια συνδρομή και προστίθενται στην εφαρμογή με τη δυνατότητα των χρηστών να κλείσουν ραντεβού.

 

  • Pet-stores

Θέτουμε μία ετήσια συνδρομή και προστίθενται στην εφαρμογή με τα ωράρια λειτουργίας, την απόσταση και τη δυνατότητα παροχής εκπτωτικών κουπονιών.

 

Τεχνικές Λειτουργίες

Προγραμματισμός

Η υλοποίηση της εφαρμογής θα γίνει για δύο λειτουργικά συστήματα (iOS και Android) από μια ομάδα προγραμματιστών. Το περιβάλλον ανάπτυξης θα είναι React js, για να διευκολύνει τη μελλοντική ανάπτυξη και συντήρηση της εφαρμογής. Το backend μέρος της εφαρμογής θα βασιστεί σε php (Laravel) προκειμένου να μας εξυπηρετήσει στον έλεγχο ζωντανών δεδομένων και σε API που θα χρησιμοποιεί η Volta.

Εγγραφή Χρήστη                                                                                                        

Αρχικά, θέλουμε η εγγραφή να είναι αρκετά γρήγορη και προσβάσιμη για όλους. Για αυτό το λόγο ο χρήστης μπορεί να εγγραφεί με email, Facebook ή Google. Έπειτα, επιλέγει αν θέλει να προσθέσει τα κατοικίδιά του και τις υπηρεσίες που επιθυμεί να του παρέχουν. Σε περίπτωση που θέλει να παρέχει τις δικές του υπηρεσίες, φυσικά θα χρειαστεί να αιτηθεί μέσω της εφαρμογής, όπου θα του ζητηθεί να απαντήσει σε ένα ερωτηματολόγιο. Σε αυτό το ερωτηματολόγιο θα χρειαστεί να δεχτεί σχετικούς όρους, να εισάγει προσωπικά στοιχεία, να αποστείλει την ταυτότητά του και μια πρόσφατη φωτογραφία εκτός αν έχει εγγραφεί μέσω Facebook. Σε περίπτωση που η φωτογραφία στο Facebook δεν είναι του προσώπου θα χρειαστεί να γίνει νέα μεταφόρτωση στο Volta προφίλ. O έλεγχος των απαντήσεων θα εκτελείται μέσω αλγορίθμου.

Βασικά συστήματα                                                                                                                                                        

Οι δύο κύριες υπηρεσίες που παρέχονται, είναι η βόλτα και το pet-sitting. Η ομάδα μας επιδιώκει τη διασφάλιση ποιότητας και για τους δύο χρήστες. Για να πετύχουμε αυτό το σκοπό, καθίσταται αναγκαία η τελειοποίηση και συνεχής εξέλιξη των συστημάτων μας τα οποία είναι : Συστήματα Scheduling & Request, Συνομιλία, Live Tracking, Αξιολόγηση, News Feed και Volta Wallet.

Αναλυτικά:

  • Συστήματα Scheduling & Request: Ο ιδιοκτήτης επιλέγει τον πάροχο που επιθυμεί και στέλνει αίτημα για άμεση ή μελλοντική βόλτα – pet-sitting. Έπειτα ο πάροχος μπορεί είτε να δεχτεί το αίτημα ή να το απορρίψει. Σε περίπτωση που το δεχτεί, αναδύεται το σύστημα Συνομιλίας για τη συνεννόηση των χρηστών. Επιπροσθέτως, δίνεται περιθώριο ακύρωσης χωρίς χρέωση (σε αυτό το στάδιο), και για τους δύο, αλλά καταγράφεται στο προφίλ τους ένα ποσοστό ακύρωσης, το οποίο είναι ορατό μόνο σε εμάς (αν υπερβεί το 40% τότε θα έρθουμε σε επικοινωνία με τον χρήστη).
  • Live Tracking: Αφού δεχτεί το αίτημα ο περιπατητής (σε συνδυασμό με τους όρους και προϋποθέσεις) και ξεκινήσει η διαδικασία της βόλτας, ενεργοποιείται η ζωντανή ενημέρωση της τοποθεσίας του. Έτσι, ο ιδιοκτήτης, μέσω του χάρτη της Google, έχει την δυνατότητα της πλήρης επίβλεψης του περιπατητή (ταχύτητα, εντοπισμός θέσης, καταγραφή διαδρομής και απόστασης).
  • Αξιολόγηση: Στο τέλος της βόλτας ή του pet-sitting οι χρήστες καλούνται να βαθμολογήσουν από το 1 μέχρι το 5 τον συμβαλλόμενο. Τους δίνεται η επιλογή μεταξύ προεπιλεγμένου έτοιμου κειμένου (π.χ. Εξαιρετικός περιπατητής) καθώς και ελεύθερου κείμενου (αυτόματα μπλοκάρονται βωμολοχίες και απρεπείς λέξεις).
  • News Feed: Στη συγκεκριμένη ενότητα αναρτώνται υιοθεσίες κατοικίδιων ζώων, χάθηκε-βρέθηκε αγγελίες, ενημερώσεις εφαρμογής, διαφημίσεις συνεργατών (θα δηλώνονται ως Ads με σχετικό εικονίδιο), φιλοζωικές δράσεις, εκδηλώσεις, αξιόλογα νέα, άρθρα ερευνητικά και πολλά άλλα.
  • Volta Wallet: Θεωρούμε πως για την καλύτερη ασφάλεια των χρηστών, θα πρέπει να εκτελούνται μόνο ηλεκτρονικά οι πληρωμές. Επεξηγηματικά, δίνουμε τη δυνατότητα πληρωμής μέσω κάρτας (τραπεζικό API, Stripe, Google Pay κτλ.) καθώς και μέσω Volta Wallet. Αυτή η λειτουργία παρέχει στον χρήστη την επιλογή προπληρωμής, που επιβραβεύεται με εκπτωτικές πολιτικές.

 

Δευτερεύοντες λειτουργίες

                                                                                                                                                                Θέλουμε η εφαρμογή μας να παρέχει και άλλες λειτουργίες όπως Ιστορικό, Volta Balance, Προφίλ και σύστημα Επιπέδων.

 

Αναλυτικά:

  • Ιστορικό: Με αυτή τη λειτουργία μπορεί κάθε χρήστης να δει όλες τις ενέργειές του εντός της εφαρμογής (ολοκληρωμένες βόλτες και pet-sittings, πληροφορίες και στατιστικά των υπηρεσιών κτλ.).
  • Volta Balance: Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα δεδομένα και τα στατιστικά τους μέσω του Volta Balance tab, όπου τους δίνεται μια περίληψη σχετικά με τους τρόπους πληρωμής που έχουν επιλέξει καθώς και πόσα χρήματα έχουν ξοδέψει ή έχουν λάβει.
  • Προφίλ: Η ταυτότητα του καθενός είτε ως πάροχος είτε ως ιδιοκτήτης αποτελεί πολύ σημαντικό στοιχείο στην πλατφόρμα μας. Στο προφίλ του παρόχου παρουσιάζονται πληροφορίες σχετικά με τις γνώσεις του, τις πιστοποιήσεις, τα στοιχεία που έχουν επιβεβαιωθεί, το επίπεδό του, τις αξιολογήσεις καθώς και τις υπηρεσίες και τα πακέτα που προσφέρει. Επίσης, ο ιδιοκτήτης μπορεί να προσθέσει πληροφορίες για τα κατοικίδιά του, τις ανάγκες του και παρουσιάζει αξιολογήσεις και περιληπτικά στατιστικά.

 

Βίντεο παρουσίασης Prototype                  

Έχουμε επισυνάψει ένα βίντεο παρουσίασης του Prototype μας σε πρώιμη μορφή. Το design υλοποιήθηκε με τη χρήση Adobe XD. Η διαδικασία που θα δείτε αφορά μία άμεση βόλτα από τη οπτική ενός ιδιοκτήτη. Το Prototype δεν αντανακλά το τελικό μας προϊόν. Είναι ένας πρόχειρος σχεδιασμός του UX και του UI της επιχειρηματικής μας ιδέας.

 

Κίνητρα

  • Ιδιοκτήτης

Ως εφαρμόγή διασφαλίζουμε την ποιότητα, την νομιμότητα των υπηρεσιών και την προστασία των κατοικιδίων, την ασφάλεια και την πλήρη ενημέρωση του ιδιοκτήτη όποτε αυτός την απαιτήσει, όσον αφορά την τοποθεσία, την κατάσταση και την ακεραιότητα του κατοικιδίου του.

  

  • Περιπατητής ή Pet-sitter

Παρέχουμε νόμιμη απασχόληση με τίμια και σίγουρη για τις παρούσες συγκυρίες ανταμειβή. Με βιώσιμες συνθήκες εργασίας και απασχόληση κατ’επιλογή του.

 

 Πώς επιλέγουμε τους περιπατητές

Με την χρήση ενός ερωτηματολογίου συλλέγουμε στοιχεία επαρκή ώστε να διασταυρώσουμε εάν είναι κατάλληλοι για να συνεργαστούμε. Οι ερωτήσεις θα περιλαμβάνουν είτε βαθμωτές έτοιμες απαντήσεις είτε ένα dialog box για να εισάγουν ελεύθερο κείμενο. Θα υπάρχουν ερωτήσεις ‘’παγίδα’’ και δεν θα υπάρχει η επιλογή να αλλάξουν τις απαντήσεις που έχουν ήδη δώσει. Συνολικά ώς εφαρμογή θα λαμβάνουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα του περιπατητή με όλα τα στοιχεία του καθώς και μία ανανεωμένη φωτογραφία του. Μαζί με τις απαντήσεις του ερωτηματολογίου θα κρίνουμε ανάλογα.

 

Μάρκετινγκ

Όραμα και αποστολή

Οραματιζόμαστε να είμαστε με συνέπεια η αρχή της μέριμνας όλων των ζώων, παρέχοντας υπηρεσίες που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των κατοικιδίων και διευκολύνουν τη ζωή των ανθρώπων. Η αποστολή μας είναι η παροχή της αναγαίας Voltaς των κατοικιδίων, η φύλαξη τους (Pet-sitting), η προστασία των αδέσποτων και η ευκαιρία τους να βρούν ένα σπίτι.

Συγκριτικά με το εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ολλανδία και στην Γερμανία, που έχουν αναπτυχθεί συγγενικές εφαρμογές, διαπιστώνουμε ότι, σε συνάρτηση με αντίστοιχες επισκέψεις μας σε αυτές τις χώρες, τα αδέσποτα ζώα είναι δραματικά λιγότερα. Έτσι μέσω της εφαρμογής αποβλέπουμε όχι μόνο στο να καλυτερεύσουμε την διαδικασία της φροντίδας των κατοικιδίων αλλά και να μειώσουμε το ρυθμό εγκατάλειψής τους.

Η συμβολή μας θα είναι ενεργή με σκοπό να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων, διότι δεν είναι γνωστές στην κοινωνία οι συνέπειες που έχουν τα ζώα, που προκαλούνται από την έλλειψη της φροντίδας τους. Σαν ομάδα στοχεύουμε να κάνουμε την καινοτομία στην Ελλάδα και να είμαστε αρωγοί της φροντίδας των ζώων και της καθημερινότητας των ανθρώπων.

 

Target group

Απευθυνόμαστε τουλάχιστον στους 12 από τους 60 δήμους της Αττικής και σε επόμενη φάση, στην Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα. Οι πελάτες πρέπει να μπορούν αφενός να ανταπεξέλθουν οικονομικά, και αφετέρου να είναι οικεία η τεχνολογία σε αυτούς. Στόχος είναι να προσεγγίσουμε ιδιοκτήτες που έχουν περιορισμένο χρόνο για την παροχή των καθημερινών αναγκών του κατοικιδίου τους.

Τι προσφέρουμε

Μία εφαρμογή που περιλαμβάνει τα πάντα γύρω από την φροντίδα και μέριμνα των κατοικιδίων και αδεσπότων.

Δημιουργούμε ένα ευρύ δίκτυο από ανθρώπους με εμπειρία και αγάπη προς τα ζώα, δίνοντας τους την δυνατότητα να ανταμειφθούν.

Διασφαλίζουμε την ποιότητα και την άμεση ανταπόκριση σε κάθε ανάγκη των κατοικιδίων και των ιδιοκτητών, παρέχοντας τις υπηρεσίες μας ανά πάσα στιγμή.

Είμαστε εκεί για τον πελάτη, δημιουργώντας ένα δυνατό customer service unit, με τη χρήση διαδικτυακού τηλεφωνικού κέντρου, live chatting και ticketing system.

Είναι εύλογο οι πελάτες να απαιτούν τα εξής χαρακτηριστικά από την υπηρεσία μας:

  • Γρήγορη αναζήτηση – εύρεση παρόχου.
  • Απλοποιημένες και άμεσες διαδικασίες.
  • Πολλαπλές δυνατότητες επικοινωνίας (εξυπηρέτηση πελατών, συνομιλία μεταξύ παρόχου και ιδιοκτήτη).
  • Αξιοπιστία και ασφάλεια (ερωτηματολόγιο, tracking).

 

Επιβράβευση

Για τους ανθρώπους που μας επιλέγουν, φροντίζουμε να τους ανταμείβουμε.

  • Δημιουργούμε ένα roadmap για τον κάθε πάροχο με προσωπικούς στόχους και εφαρμόζουμε πολιτική bonus για την επίτευξή τους.
  • Παρέχουμε Refer-a-friend σύστημα και επιβραβεύουμε κάθε φορά που διευρύνεται το δίκτυό μας.
  • Έκδοση κουπονιών με μορφή Volta-wallet credit.
  • Merch, δηλαδή ρουχισμός για κατοικίδια αλλά και ανθρώπους, εξοπλισμός με χρήση ανακυκλώσιμων πλαστικών.*

 

*Εκτός από υλικό επιβραύβευσης, θα υπάρχει και δυνατότητα αγοράς από το site μας. (Συγχρονισμός με το Voltawallet και παράλληλη προώθηση του).

 

Προώθηση

Θα αναπτύξουμε προωθητικό υλικό, οικείο και αναγνωρίσιμο από τους δυνητικούς πελάτες, αξιοποιώντας σε βάθος χρόνου το social proof. Έτσι στοχεύουμε στην προσήλωση στην εφαρμογή και στην αποκλειστική χρήση της.

Δίνουμε την ευκαιρία στον χρήστη να αναπτύξει το δικό του προφίλ και roadmap, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να το κοινοποιήσει στα εξής social media: Facebook, Instagram, Blogs(μέσω embedded html), Twitter και Linked in

Επίσης, θα αξιοποιήσουμε το YouTube, με την ανάρτηση αντίστοιχου προωθητικού υλικού και τη συνεργασία με τους επαγγελματίες της πλατφόρμας αυτής.

Θα οργανώσουμε καμπάνια μέσω του MailChimp, του Google AdWords και του Mobile Monkey με χρήση Chatbots.

Το προωθητικό υλικό που θα χρησιμοποιήσουμε θα είναι:

  • Βίντεο και αντίστοιχο διαφημιστικό υλικό
  • Διαδραστικές διαφημίσεις που κινούν την περιέργεια του περιηγητή
  • Tutorial εντός της εφαρμογής, στο Site, αλλά και σε άλλες πλατφόρμες
  • Επαγγελματικές κάρτες και αφίσες, με το λογότυπο και διαθέσιμο QR Code
  • Εκδηλώσεις με σκοπό την άμεση προσέγγιση και ενημέρωση τόσο για την εφαρμογή όσο και για ζητήματα που αφορούν τις φιλοζωικές δράσεις