Μια όαση: το ΤΕΤΔ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στην Λήμνο

Δημοσιεύτηκε από economia 10/04/2017 0 Σχόλια Economia Blog,

Μια πεισματική όσο και αποτελεσματική προσπάθεια, που έχει αναληφθεί από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής/ΤΕΤΔ του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην Λήμνο (η economia είχε συμμετάσχει προ ετών στην πρωτοβουλία, με πρόσκληση του καθηγητή Δ. Σκάλκου), έδωσε ένα ασυνήθιστο "παρών" στην Αθήνα. Με αφορμή την - 7η κατά σειράν - συμμετοχή ομάδων φοιτητών στην διαγωνιστική διοργάνωση Ecotrophelia του ΣΕΒΤ, έδωσε τον λόγο στους ίδιους τους φοιτητές, να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, τις ιδέες παραγωγής και μάρκετινγκ, την δουλειά τους και τις προοπτικές τους..

 

Σε συνεργασία με εταιρείες όπως η Γιώτης, η APIVITA, η Όλυμπος, η ΠΑΥΛΙΔΗΣ, η ELBISCO, η Mediterra (της Μαστίχας Χίου), η Chipita αλλά και η επιτόπια Χρυσάφης, το ΤΕΤΔ έδωσε όλα αυτά τα χρόνια όχι απλώς πετυχημένες συμμετοχές αλλά και... πρακτικά αποτελέσματα. Έτσι, από τις βραβεύσεις του 2016, παρουσιάστηκαν τα Black Waves (σε συνεργασία με την Χρυσάφης), που είναι αλμυρά snacks βασισμένα σε ντόπιο αλεύρι, τυρί καλαθάκι και ελιές (το black), μαζί με superfoods όπως το μύρτιλλο και το φασκόμηλο. Επίσης τα Six Sticks, που επίσης στηρίζονταν σε προϊόντα της μεσογειακής διατροφής - ελαιόλαδο, ελιές, λιαστές ντομάτες, βασιλικό, μαζί με ντόπιο σιτάρι, με αξιοποίηση και πούλπας μανταρινιού Χίου (αυτά σε συνεργασία με Μαστίχα Χίου/Mediterra) Τέλος, τα Aegean Puffs, που θυμίζουν γαριδάκια/extruded προϊόν από αλεύρι ολικής άλεσης Λήμνου, παρθένο ελαιόλαδο Μυτιλήνης, μελίχλωρο τυρί Λήμνου και σκοτύρι Ίου (εδώ σε συνεργασία με την Chipita).

 

Είναι πάντα ευχάριστο, φορές-φορές ενθουσιαστικό να ακούει κανείς νέους ανθρώπους να περιγράφουν τα projects τους. Ετούτη όμως την φορά, στην κατάμεστη - από νέους, βασικά - αίθουσα του Αμαλία, δέκα βήματα από την Βουλή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να βλέπει τις παρουσιάσεις των βραβευμένων, συνοπτικές και to the point (που λέμε σε καλά Ελληνικά), τόσο όσον αφορά τις μεθόδους παραγωγής, τους ελέγχους, τα διατροφικά χαρακτηριστικά αλλά και το μάρκετινγκ. Όαση.

Αφήστε ένα σχόλιο