Με θετικές ενδείξεις ξεκίνησε η «χρονιά του χοίρου»

Δημοσιεύτηκε από economia 07/03/2019 0 Σχόλια Μελέτες / αναλύσεις,

Οικονομική Επιθεώρηση, Mάρτιος 2019, τ. 980
ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ του Γιάννη Παχούλη, διευθύνοντα συμβούλου της Megachart

 

 

 

Ανακάμπτει ελαφρώς τις τελευταίες ημέρες ο Baltic Dry Index

 

Κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου και ενώ η αγορά ήταν απογοητευτική, αρχίζοντας στις 645 μονάδες την 1η του μηνός με πτωτική τάση έως τις 11 του μηνός, φθάνοντας τις 595 μονάδες, από τις 12 άρχισε μια μικρή ανάκαμψη στην αγορά ξηρού φορτίου, με ιδιαίτερη έμφαση στα πλοία Supramax/Ultramax και κατά τι λιγότερο στα Panamax.

 

Αν και ο γενικός δείκτης βρίσκεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα, κάτω από τις 650 μονάδες, η άνοδος στη διάρκεια της 7ης εβδομάδας του χρόνου των 44 μονάδων μπορεί να θεωρηθεί θετική, αν όχι αισιόδοξη, ιδιαίτερα για την ψυχολογία των πλοιοκτητών.

 

Με το πέρας των εορτασμών του Νέου Έτους της Άπω Ανατολής, όπως ήταν αναμενόμενο, άρχισε μια κινητικότητα στη μεταφορά φορτίων, που είχε σαν αποτέλεσμα την άνοδο που αναφέραμε και που επέφερε μια συγκρατημένη αισιοδοξία στους πλοιοκτητικούς κύκλους.

Οι υπάρχουσες φήμες δε ότι η Κίνα σχεδιάζει αγορές σιτηρών σε πολύ μεγάλες ποσότητες από τη Νότιο Αμερική και την Αυστραλία έχουν εντείνει την κινητικότητα της αγοράς, μετά τη μεγάλη πτώση του Ιανουαρίου μέχρι και τις αρχές της περασμένης εβδομάδας, η οποία θύμιζε σε πολλά σημεία εκείνη του 2016, όταν έφτασε σε πολύ χαμηλά επίπεδα έχοντας σαν αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση των τιμών των πλοίων, ιδιαίτερα των νεοτέρων, από τον πανικό της συνεχιζόμενης χαμηλής αγοράς.

 

Τα επίπεδα της έστω και μικρής ανόδου αυτής της εβδομάδας επηρέασαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις τιμές των χρονοναυλώσεων στα Ultramax, Supramax και λιγότερο στα Panamax. Tα Capers παρέμειναν στα ίδια περίπου επίπεδα με το τέλος της περασμένης εβδομάδας, ενώ τα Handies είχαν μια πιο σταθερή πορεία με μικρή άνοδο, όπως μας έχουν συνηθίσει στο παρελθόν.

 

Είναι εμφανής η άνοδος στα μικρότερης από τα Capers χωρητικότητας πλοία, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί στο εγγύς μέλλον. Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι τα πλοία αυτά έχουν μια σταθερή πορεία χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις, αλλά σε ενδεχόμενη μεγάλη άνοδο τα Capers είναι εκείνα τα οποία ευνοούνται με μεγάλη διαφορά.

 

Εάν συνεχιστεί η άνοδος αυτή, ευελπιστούμε να δούμε μια μεγάλη αλλαγή στα επίπεδα των ναύλων και ίσως στην αντιμετώπιση των ναυλωτών. Η άνοδος έχει αρχίσει από την Άπω Ανατολή, η οποία επεκτείνεται αργά αλλά σταθερά και στον Ατλαντικό, με περισσότερη δύναμη στα λιμάνια του Κόλπου της Αμερικής. Η Νότιος Αμερική, λόγω ίσως του μεγάλου αριθμού των πλοίων στην περιοχή, ιδιαίτερα των ballasters από τη Δυτική και τη Νότιο Αφρική, καθώς και στα μεγαλύτερα μεγέθη από τον Ινδικό ωκεανό και τον Περσικό κόλπο, εξακολουθεί –αν και θεωρείται περιοχή φορτώσεων– να κρατά χαμηλά για την περιοχή ναύλα, αλλά και εκεί βιώνουμε μια έστω και μικρή ανάκαμψη, που σίγουρα θα μας δώσει καλύτερα αποτελέσματα έως το τέλος Φεβρουαρίου.

 

Η Μαύρη Θάλασσα και η Μεσόγειος γενικότερα ήταν πιο σταθερές στο μικρότερο τονάζ, έως και τα Supramax, με τις εξαγωγές σιτηρών και μεταλλευμάτων να έχουν τον πρώτο λόγο.

Αφήστε ένα σχόλιο