Ένας ιδιότυπος ΕλληνοΚινεζικός διάλογος υπαινιγμών

Δημοσιεύτηκε από Antonis D. Papagiannidis 19/04/2019 0 Σχόλια Economia Blog,

Πολλά και ενδιαφέροντα ακούστηκαν στην ημερίδα του ΙΔΙΣ για την Ενέργεια, τις Μεταφορές/τα Logistics και το Διεθνές Εμπόριο/την Ναυτιλία, που παρουσίασε – σε ένα νεανικό στην πλειοψηφία του κοινό: Ελληνικό όμως σύμπτωμα, στην συζήτηση δίσταζαν να προσέλθουν παρά την πρόθυμη διαθεσιμότητα των εισηγητών οι φοιτητές κι ας παρακολούθησαν με έκδηλο ενδιαφέρον… - τις προκλήσεις της ενεργειακής σκακιέρας και των αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών για την ναυτιλία. Ρόλος του φυσικού αερίου στην νέα εποχή, πρόκληση του LNG, η εικόνα του «αύριο» στους στόχους 2020 του ΙΜΟ, κόστος της μετατροπής των πλοίων με scrubbers, μετακίνηση σπροςε πλοία LNG, το αύριο των διυλιστηρίων, ο ρόλος του Πειραιά και των Ελληνικών λιμανιών, η θέση/η στάση των τραπεζών…

 

Θα σταθούμε, μέσα σ’ όλο αυτό το υλικό, σε ένα μόνο στιγμιότυπο καθώς θεωρούμε ότι και ιδιαίτερη σημασία έχει για όσα αναδεικνύει, αλλά και επειδή «φέρει μέλλον». Η ημερίδα ξεκίνησε με τοποθέτηση της Κινέζας Πρέσβεως Qiyue Zhang, που κατά κάποιον τρόπο αντιχαιρέτισε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης. Έκανε η πρέσβυς την - αναμενόμενη – ανάλυση της πορεία του ΟBOR/Νέου Δρόμου του Μεταξιού, την πορεία προς την Ευρώπη, την διαδικασία των «16+1» που μετά το Ντουμπρόβνικ και την πλήρη ένταξη της Ελλάδας στην οργανωμένη συνεργασία Κίνας με χώρες Κεντρικής, Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης έγινε «17+1».  όλα αυτά με δημιουργία υποδομής, συν συντονισμό εμπορικής και επενδυτικής πολιτικής συν χρηματοδοτική στήριξη συν προώθηση εμπορίου. Μίλησε για την ενσωμάτωση αυτών των σχεδιασμών στο περιφερειακό σχέδιο ανάπτυξης και διασυνδεσιμότητας του ΟΗΕ, αλλά και στους σχεδιασμούς ΕΕ για Ευρω-Ασιατική διασυνδεσιμότητα. Αναφέρθηκε, με ένα αδιόρατο χαμόγελο στο πώς η ίδια έχει διαβάσει «από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα» το Ελληνικό Μεσοπρόθεσμο Αναπτυξιακό Σχέδιο – υπάρχει ήδη από το 2016: οι παρευρισκόμενοι Έλληνες έδειξαν απορημένοι – και είπε ευγενικά λόγια για τον Πειραιά με την Cosco, για το πώς από 93ο λιμάνι για containers έγινε 36ο και υπόσχεται φέτος να βρεθεί στην 32η θέση παγκοσμίως, με 18,4% ετήσια αύξηση κίνησης, με 3000 άτομα απασχόλησης (εξ ων… 16 Κινέζοι).

 

Όμως, σε μια άλλη αποστροφή του λόγου της θύμισε και πώς η σιδηροδρομική σύνδεση κεντρικού εμπορευματικού σταθμού της Κίνας με το Duisburg στην Γερμανία έχει πλέον μειώσει τις ημέρες μεταφοράς εμπορευμάτων στις 13 με το τραίνο, έναντι των 45 με πλοίο! Ενώ οι 40 εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στο Duisburg έχουν ήδη γίνει 100, δημιουργώντας 6000 θέσεις εργασίας. Πέρσι, 63.000 συρμοί έκαναν το ταξίδι κάθε χρόνο και αναμένεται αύξηση σε 100.000 Σε κανένα σημείο η κυρία Zhang δεν αναφέρθηκε στην ανάσχεση των σχεδίων Cosco/ΟΛΠ  κι ας είχε πολύωρη σύσκεψη στο Μαξίμου προ ημερών – ούτε καν υπαινίχθηκε ο,τιδήποτε π.χ. για Τεργέστη. Όμως… ο Θόδωρος Βενιάμης σαν να έλαβε το υπορρέον μήνυμα. Και, προτού κάνει την κυρίως εισήγησή του στους φοιτητές, φρόντισε – στα Αγγλικά – να θυμίσει ότι 90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται με πλοία (το 23% σε χωρητικότητα Ελληνόκτητα, ήδη άνω των 4.900 συνολικά, 23% των χύδην φορτίο, 32% δεξαμενόπλοιων, 17% LNG – συνολικά 53% του Ευρωπαϊκού στόλου) και να επαναλάβει την γνώριμη ατάκα, ότι άμα οι θαλάσσιες μεταφορές ατονούσαν ο μισός πληθυσμός της Γης θα λιμοκτονούσε, ο μισός θα πάγωνε (χύδην φορτία και ενέργεια, γαρ). Για να καταλήξει ότι η Κίνα, που στηρίχθηκε και για τις μεταφορές της αλλά και για την ναυπήγησή της απογείωση στους Έλληνες, «θα χρειαστεί στο μέλλον κι άλλα καράβια, κι άλλους Έλληνες».

 

Εξαιρετικού ενδιαφέροντος, αυτός ο Ελληνοκινεζικός διάλογος υπαινιγμών.

 

Αφήστε ένα σχόλιο