Στα θρανία οι κάτοικοι της Λήμνου

Δημοσιεύτηκε από economia 15/05/2019 0 Σχόλια Οικονομική Επιθεώρηση,

Οικονομική Επιθεώρηση, Mάιος 2019, τ. 982

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ του Απόστολου Λακασά

 

 

 

Μεγάλη συμμετοχή στα δωρεάν μαθήματα του Σχολείου Τουρισμού OnTour

 

 

Προ λίγων ετών Γάλλος πανεπιστημιακός, επισκέπτης νησιού των Δυτικών Κυκλάδων για τις καλοκαιρινές διακοπές του, είχε εντυπωσιαστεί από την ωραιότητα, την ηρεμία, καθώς και τη λελογισμένη τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Ωστόσο, "οι κάτοικοι έδειχναν αφιλόξενοι και να μην μπορούν να κατανοήσουν τις ανάγκες των τουριστών. Διότι άλλο θέλει ένας 25χρονος, άλλο ένας 40χρονος, άλλο ένας 60άρης" δηλώνει, μιλώντας στην Οικονομική. Μπορεί αυτό να αλλάξει, να βελτιωθεί η εικόνα του νησιού –και το ερώτημα αφορά όλη την Ελλάδα– τη στιγμή που όλοι παραδέχονται ότι το τουριστικό προϊόν είναι πολυσύνθετο και ο ανταγωνισμός από γειτονικές χώρες μεγάλος;

 

 

"Ο τουρισμός αλλιώς" θα μπορούσε να είναι ο τίτλος των προγραμμάτων που οργανώνει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) σε όλη τη χώρα, προσφέροντας στους κατοίκους των τουριστικών περιοχών μια ευκαιρία να μάθουν πώς να αναβαθμίσουν ποιοτικά τις τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρουν. Το πρόγραμμα, "Σχολείο Τουρισμού OnTour" όπως ονομάζεται, απευθύνεται όχι μόνο σε επαγγελματίες του τουρισμού, αλλά και σε κατοίκους, καθώς πλέον ο τουρισμός δεν στοχεύει μόνο στην ξεκούραση αλλά και στη δημιουργία νέων εμπειριών για τους ταξιδιώτες από κάθε τόπο.

 

 

Συγκεκριμένα, η τελευταία στάση του Σχολείου Τουρισμού OnTour του ΙΝΣΕΤΕ πριν από τις διακοπές του Πάσχα έγινε στην ακριτική και πανέμορφη Λήμνο. Το νησί τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες του 2018 σημείωσε νέο ρεκόρ στην τουριστική κίνηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμεναρχείου Λήμνου, αποβιβάστηκαν στο λιμάνι της Μύρινας συνολικά 60.319 επιβάτες, αριθμός αρκετά αυξημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2017 – τότε είχαν αποβιβαστεί 54.093 επιβάτες.

 

 

Στο Σχολείο Τουρισμού OnTour στη Λήμνο εξειδικευμένοι εισηγητές κάλυψαν με ομιλίες και workshops θεματικές όπως η σπουδαιότητα του να γίνει κάθε κάτοικος πρεσβευτής του νησιού του, οι τρόποι επικοινωνίας και εξυπηρέτησης ΑμεΑ, η σημασία της τοπικής κουζίνας και το πώς μπορεί να διαφοροποιήσει τις τοπικές κοινωνίες σε διεθνές επίπεδο, η σημασία του digital marketing και η αξιοποίηση των ψηφιακών καναλιών.

 

 

Βεβαίως, στη φιλοσοφία και στόχευση του Σχολείου Τουρισμού OnTour περιλαμβάνεται και η ενημέρωση των κατοίκων, οι οποίοι επί της ουσίας μπορούν να συμβάλουν έμμεσα στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας του τουριστικού προϊόντος και την ελκυστικότητα ενός τόπου. Έτσι, οι άνθρωποι του ΙΝΣΕΤΕ στη Λήμνο απευθύνθηκαν και στους κατοίκους, τονίζοντας την ανάγκη δημιουργίας προσωποποιημένων εμπειριών για τους επισκέπτες, ενώ τους παρουσίασαν μέσα διαχείρισης των παραπόνων των επισκεπτών.

 

 

Πάνω από 250 επιχειρηματίες του τουρισμού αλλά και κάτοικοι παρακολούθησαν τις ομιλίες, ενώ στα δύο workshops της δεύτερης ημέρας μετείχαν έως και 25 άτομα στο καθένα.

 

 

Τη διοργάνωση του Σχολείου Τουρισμού OnTour Λήμνου ανέλαβε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λήμνου Χρυσόστομος Ψάρρας, μέσω της εταιρείας στην οποία είναι αντιπρόεδρος.

 

 

Mέσα στο 2019 έχουν γίνει άλλα τρία Σχολεία OnTour σε Όλυμπο, Χίο και Κεφαλλονιά. Άρα το Σχολείο OnTour στη Λήμνο είναι το τέταρτο για το 2019 και συνολικά το δέκατο από τότε που ξεκίνησε η δράση.

 

 

Το Σχολείο Τουρισμού OnTour τελεί υπό την ακαδημαϊκή αιγίδα του Διεθνούς Ελληνικού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ εθνικοί υποστηρικτές είναι η Effect Communication και η Ε-Survey.

 

 

 

Σχολείο Τουρισμού OnTour

Το Σχολείο Τουρισμού OnTour είναι μια εκπαιδευτική, μη κερδοσκοπική δράση, η οποία γεννήθηκε από τη σύμπραξη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) και του Σχολείου Τουρισμού Καλαμάτας. Την εθνική διοργάνωση των Σχολείων επιμελείται το ΙΝΣΕΤΕ, σε συνεργασία με τους εκάστοτε τοπικούς διοργανωτές. Στόχος του Σχολείου είναι να εξοπλίσει τους επαγγελματίες του τουρισμού με νέες γνώσεις, ιδέες και δεξιότητες. Απώτερος σκοπός του ΙΝΣΕΤΕ είναι αφενός η συμβολή στον εμπλουτισμό και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και η ενίσχυση της διασύνδεσης με την ευρύτερη τοπική οικονομία, αφετέρου η ανάδειξη της σπουδαιότητας των θεμάτων και των επιλογών που σχετίζονται άμεσα με τη λειτουργία των τουριστικών προορισμών.

 

Αφήστε ένα σχόλιο