Το νόμισμα του Facebook θα βασίζεται σε κρυπτονόμισμα;

Δημοσιεύτηκε από Rita Theologi 31/05/2019 0 Σχόλια The Economist,

Ο ενθουσιασμός μεταξύ των φανατικών για τα κρυπτονομίσματα είναι γεγονός. Το Facebook, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, φαίνεται να σχεδιάζει να λανσάρει ένα ψηφιακό νόμισμα στις αρχές του επόμενου έτους. Ωστόσο, δεν πρέπει να ανεβάσουν τις ελπίδες τους.

 

Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει τα περί κερδοσκοπίας, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι κάτι ετοιμάζει. Την περασμένη χρονιά, ένα αξιόλογο ανώτατο στέλεχος, ο Ντέιβιντ Μάρκους, διορίστηκε υπεύθυνος για μια νέα ομάδα που διερευνά «τρόπους για να αξιοποιήσει την δύναμη της τεχνολογίας blockchain» η οποία στηρίζεται σε κρυπτοσυχνότητες. Τον Απρίλιο, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε στην ετήσια συνάντηση της εταιρείας για τους προγραμματιστές ότι "θα έπρεπε να είναι τόσο εύκολο να στείλετε χρήματα σε κάποιον όσο το να στείλετε μια φωτογραφία". Φαίνεται πως συνομιλεί με δυνητικούς εταίρους, όπως εκδότες πιστωτικών καρτών, εμπόρους και οικονομικές ρυθμιστικές αρχές, όπως ο Μαρκ Κάρνεϊ, κυβερνήτης της Τράπεζας της Αγγλίας.

 

Στην Αμερική η εφαρμογή Messenger του Facebook επιτρέπει ήδη τις μεταφορές ανάμεσα σε χρήστες, αλλά μόνο σε υπάρχοντα νομίσματα και μεταξύ λογαριασμών που συνδέονται με κάρτες πληρωμών που έχουν εκδοθεί από την τράπεζα. Ωστόσο, το νέο blockchain-based χρήματα θα είναι ένα νόμισμα ανεξάρτητο.

 

Οι υποθέσεις γιατί το Facebook μπορεί να θέλει να κάνει αυτό το βήμα είναι πολλές. Πρέπει να προσελκύσει και άλλες μεγάλες παγκόσμιες εφαρμογές που ήδη προσφέρουν εύκολα χαρακτηριστικά πληρωμής, όπως το WeChat στην Κίνα. Ένα ψηφιακό νόμισμα θα δούλευε στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου τα εμβάσματα από το εξωτερικό είναι μεγάλα (η Ινδία φημολογείται ότι είναι από τις πρώτες χώρες όπου θα είναι διαθέσιμη). Εάν χρησιμοποιείται για εμπορικές συναλλαγές, όχι μόνο για πληρωμές από ομότιμους χρήστες, το Facebook θα μπορούσε να πάρει μέρος της αμοιβής που τώρα πηγαίνει στους εκδότες καρτών και να χρεώσει περισσότερα για τις διαφημίσεις, αφού η αγορά των προϊόντων θα είναι ταχύτερη και απλούστερη. Θα μπορούσε να μεταφερθεί σε υπηρεσίες για τις οποίες άλλα συστήματα πληρωμών είναι πολύ ακριβό. Τα δεδομένα σχετικά με τις πληρωμές θα βοηθούσαν να αντισταθμίσουμε το τι θα χάσει η επιχείρηση στον προγραμματισμένο "άξονά της για την προστασία της ιδιωτικής ζωής" που περιλαμβάνει βήματα όπως η δυνατότητα των χρηστών να επικοινωνούν σε κρυπτογραφημένα κανάλια.

 

Αλλά παρά την κρυπτογράφηση, το νέο νόμισμα είναι απίθανο να είναι παρόμοιο με το Bitcoin, λέει ο Lex Sokolin, ένας αναλυτής της Fintech. Το Facebook θα θέλει να έχει τον έλεγχο να συλλέγει δεδομένα, να απλοποιεί τη διοίκηση και να αποφεύγει το στόχο του νομίσματος από κερδοσκόπους, όπως τα hedge funds. Θα είναι ένα "σταθερό νόμισμα", υποστηριζόμενο από καθιερωμένα νομίσματα, όπως το δολάριο, για να αποφευχθεί η αστάθεια που έχει προκαλέσει το Bitcoin (που έπεσε στα 9,000 δολάρια μετά από πτώση σε λίγο περισσότερο από 3.000 δολάρια το περασμένο έτος). Οι ρυθμιστικές αρχές, φοβούμενες τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή άλλη εγκληματική δραστηριότητα (όπως συμβαίνει με το Bitcoin), θα θέσουν σίγουρα αυστηρούς κανόνες, ίσως να περιορίζουν τις μεταφορές και να ελέγχουν τη ροή του πέρα ​​από τα σύνορα.

 

Το Facebook είναι καλά τοποθετημένο για να κάνει μια τέτοια επιχείρηματική κίνηση, σύμφωνα με τον Ben Thompson του Stratechery, ένα ευρέως διαβασμένο ενημερωτικό δελτίο για την τεχνολογική βιομηχανία. Οι υπηρεσίες του διαθέτουν πλέον συνολικά 2,4 δισ. μηνιαίους χρήστες. Αν μπορούσε να προσελκύσει τους εμπόρους με εκπτώσεις σε περίπτωση που θα χρησιμοποιούν το νέο νόμισμα για να αγοράσουν διαφημίσεις τις οποίες οι χρήστες θα πληρώσουν για να βλέπουν αυτές τις διαφημίσεις - ή ίσως (κάτι που θα ήταν ένα γιγαντιαίο βήμα για το Facebook) ακόμα και την παροχή δεδομένων τους.


Ωστόσο, παρόμοια νομίσματα υπάρχουν ήδη. Οι δύο εφαρμογές μηνυμάτων, Signal και Telegram, σχεδιάζουν επίσης ψηφιακά χρήματα. Επιπλέον, οι κάρτες πληρωμών είναι πανταχού παρούσες στον ανεπτυγμένο κόσμο και είναι εύκολες στη χρήση στο διαδίκτυο. Και τότε υπάρχει το ερώτημα του κατά πόσο, σε όλη του την έκταση, ένα FaceCoin θα ήταν πραγματικά ευπρόσδεκτο. Άραγε, μια επιχείρηση που έχει επιδείξει μια αμφισβητήσιμη στάση απέναντι στα δεδομένα των χρηστών της, είναι άξια εμπιστοσύνης για τη διαχείριση των χρήμάτων τους;


Μετάφραση: Ρίτα Θεολόγη

Αφήστε ένα σχόλιο