Startups: Από την ιδέα στην παγκόσμια αγορά

Δημοσιεύτηκε από economia 14/06/2019 0 Σχόλια Βιβλιοπαρουσίαση,

Λευτέρης Παπαγεωργίου, Startups: Από την ιδέα στην παγκόσμια αγορά

Κανόνες επιχειρηματικότητας μέσα από ιστορίες της αγοράς

Εκδόσεις Φερενίκη, Αθήνα 2018, σελίδες 248, τιμή: 12,50 ευρώ

 

 

 

Η αναφορά στη μετατροπή καινοτομικών ιδεών, τεχνολογικών αλλαγών, οργανωτικών μεταβολών σε κάτι που να υπόσχεται (αλλά και να επιχειρεί αληθινά) να λειτουργήσει ως disruptor/να ταράξει τα νερά και να δημιουργήσει αξία μέσα από εκείνο που επικράτησε να ονομάζεται startup/νεοφυής επιχείρηση έχει καταλάβει τη δημόσια συζήτηση (και) στην Ελλάδα τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Στην ελληνική μάλιστα περίπτωση, αυτό έγινε σε δύο διακριτές φάσεις: η πρώτη ήταν –ας την πούμε έτσι– η φάση των καλών προθέσεων, των ευσεβών πόθων «να κάνουμε όσα πέτυχαν και αλλού». Η δεύτερη, όταν φάνηκε η έκταση της ελληνικής κρίσης, ήταν η φάση της ανάγκης: άμα δεν κινηθεί κάτι στον χώρο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, τότε το brain drain δεν θα έχει τέλος…

 

Βέβαια, για μας, το «η καινοτομία είναι τρόπος ζωής» που λένε οι Αμερικανοί απέχει πολύ από το να διασπάσει τα κοινωνικά στεγανά. Γι’ αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο –συγκεντρώνοντας ανέκδοτα ή/και ιδιότυπες παρατηρήσεις, όπως το πώς ο John Rockefeller διδάχθηκε από τον λούστρο της Ουόλ Στριτ πότε να πουλήσει τις μετοχές του, πώς το ποδήλατο «βαθμολογήθηκε» ως σημαντικότερη εφεύρεση στον καιρό του απ’ ό,τι και η τηλεόραση στον δικό της, αλλά και αναδεικνύοντας βασικές αρχές, όπως ότι «υπάρχει μόνον ένα αφεντικό, ο πελάτης!»– ο Λευτέρης Παπαγεωργίου προσπαθεί όχι να διδάξει, αλλά να αφήσει να διαφανεί το πώς στήνεται, πώς οργανώνεται, πώς αντέχει και επιβιώνει μια startup. Πώς μαθαίνει από τα λάθη της. Α, ναι, και πώς να αναγνωρίζεται ο ρόλος της τύχης…

Αφήστε ένα σχόλιο