Πώς το κυνήγι του ελεύθερου χρόνου καθορίζει τη ζωή στο διαδίκτυο

Δημοσιεύτηκε από Rita Theologi 26/06/2019 0 Σχόλια The Economist,

Ο πρόεδρος του Madhogarh, ενός γραφικού χωριού που βρίσκεται κάτω από ένα οχυρό παλάτι του 17ου αιώνα στην καρδιά του Ρατζαστάν, ήρθε στην Indra Sharma πριν από τρία χρόνια για να ρωτήσει αν μπορούσε να παρακολουθήσει μαθήματα σε εργαστήριο. "Κάτι για το διαδίκτυο", θυμάται η Sharma, 40χρονη εργαζόμενη στη φροντίδα παιδιών. Δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτό το… Διαδίκτυο. Αλλά της άρεσε η ιδέα να μάθει κάτι νέο και αποφάσισε να παρακολουθήσει. Μαζί με μια χούφτα γυναικών από κοντινά χωριά απέκτησαν ένα smartphone και παρακολούθησαν μερικά βασικά μαθήματα για το πώς να τα χρησιμοποιήσουν.

 

"Πρώτα έπρεπε να μάθουμε πώς να το ενεργοποιούμε και να το απενεργοποιούμε", λέει ο Santosh Sharma (δεν υπάρχει συγγένεια με την προαναφερθείσα), ένας 24χρονος δάσκαλος από το γειτονικό χωριό. Μόλις το έμαθαν, προχώρησαν στα βασικά: "Πώς να τραβήξετε μια selfie, να μπείτε στο WhatsApp, το Facebook, το YouTube, πώς να ψάξετε για πληροφορίες".

 

Αυτό συνέβη τον Σεπτέμβριο του 2016, όταν κανείς στα χωριά δεν είχε τηλέφωνο. "Τώρα όλοι έχουν ένα", λέει η Sharma του Madhogarh. Οι ηλικιωμένοι παρακολουθούν "Mahabharat", μια τηλεοπτική σειρά βασισμένη σε ένα μυθικό έπος Hindu, ενώ περπατούν στο δρόμο. Κάτω από το δρόμο από το σπίτι της, τρεις άνδρες κάθονται στη σκιά ενός δέντρου, παίζοντας ένα παιχνίδι σε ένα από τα τηλέφωνά τους.

 

Σύμφωνα με τον ρυθμιστή τηλεπικοινωνιών της Ινδίας, οι συνδρομές για κινητές ευρυζωνικές υπηρεσίες υπερδιπλασιάστηκαν από τα τέλη του 2016 έως τα τέλη του 2018 από 218 έως 500 μέτρα. Με κόστος περίπου 3.500 ρουπίες ($ 50) για ένα μοντέλο χαμηλού επιπέδου, τα smartphones παραμένουν τα αγαπημένα των Ινδών . Ωστόσο, λέει Sharma, "όλοι την έχουν πατήσει και κανείς δεν ενδιαφέρεται για το πόσο ακριβό είναι ένα τηλέφωνο. "

 

Ένα smartphone από την Reliance Jio-one με έξυπνη εφαρμογή, αλλά χωρίς οθόνη αφής, μπορεί να αγοραστεί για μόλις 1.500 ρουπίες. Η Jio, υποστηριζόμενη από τον όμιλο Reliance, έχει επιχορηγήσει όχι μόνο τα κινητά τηλέφωνα αλλά κυρίως τη μετάδοση δεδομένων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτού και των κατεστημένων φορέων έχει μειώσει κατά 94% την τιμή ενός πακέτου κινητής τηλεφωνίας και η κατανάλωση εξαντλήθηκε δέκα φορές σε 8,8gb ανά συνδρομητή ανά μήνα. Οι Ινδοί τώρα αγοράζουν σχεδόν τριπλάσια δεδομένα στα τηλέφωνά τους, όπως και οι Αμερικανοί. Αναμένεται βέβαια ότι θα γίνουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές δεδομένων κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο.

 

Το μέγεθος και η ταχύτητα του ρυθμού ανάπτυξης της Ινδίας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον πόλεμο τιμών Reliance Jio ξεκίνησε.Το 2018 το ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο αυξήθηκε πάνω από το ήμισυ, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών. Το δεύτερο μισό του διαδικτύου δεν θα έρθει σε απευθείας σύνδεση τόσο γρήγορα όσο το πρώτο εξάμηνο στις αρχές του 2010. Η εκθετική ανάπτυξη δεν μπορεί να συνεχιστεί σε έναν πεπερασμένο κόσμο. Αλλά αν οι νέοι χρήστες του Διαδικτύου που αναμένεται να έρθουν σε απευθείας σύνδεση στα επόμενα επτά χρόνια είναι μόνο ο μισός αριθμός των τελευταίων επτά ετών, εξακολουθούν να είναι ένα ισχυρό πλήθος. 


Και σχεδόν όλη αυτή η μελλοντική ανάπτυξη θα αφορά τις αναπτυσσόμενες χώρες. Το 81% του αναπτυγμένου κόσμου-ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι-σε απευθείας σύνδεση είναι απίθανο να αυξήσει τον αριθμό του κατά πολύ. Η Κίνα, με 58% -800 εκατ. άτομα, έχει περισσότερο χώρο για ανάπτυξη. Ωστόσο, αλλού, οι χρήστες του διαδικτύου  οι οποίοι ήδη ξεπερνούν τα νούμερα των αναπτυγμένων χωρών και της Κίνας, αποτελούν μόνο το 39% των πληθυσμών των χωρών τους. Αυτές είναι οι χώρες από τις οποίες θα προέλθει το μεγαλύτερο μέρος του επόμενου δισεκατομμυρίου, κ.οκ. Και καθώς αυξάνουν χρήστες του διαδικτύου θα αλλάξουν και τον χαρακτήρα του.


Το δεύτερο μισό του διαδικτύου θα μιλήσει ως επί το πλείστον γλώσσες διαφορετικές από τις αγγλικές και τις μανδαρινικές. Θα έχει ελάχιστη ή καμία εμπειρία με άλλα ψηφιακά μέσα. Θα έρθει επίσης σε απευθείας σύνδεση σχεδόν εξ ολοκλήρου με κινητές συσκευές. Το Hotstar, που ξεκίνησε από το Star India της Rupert Murdoch το 2015, έγινε η πιο δημοφιλής εφαρμογή ροής της Ινδίας, επειδή προέβλεψε ότι η δεύτερη οθόνη στα ινδικά νοικοκυριά θα ήταν ένα smartphone. 

 

Ένα απλό smartphone σήμερα διαθέτει περισσότερη ισχύ και χαρακτηριστικά από το πρώτο iPhone το 2007, συχνά στο ένα δέκατο της τιμής ή λιγότερο. Αλλά οι φτωχοί άνθρωποι δεν έρχονται σε απευθείας σύνδεση επειδή ένας άλλος πυρήνας στον επεξεργαστή ή τα megapixel στην κάμερα έχει σημασία γι' αυτούς. Σύμφωνα με τον Ajit Mohan, το νέο επικεφαλής της Ινδίας και τον πρώην διευθυντή του Hotstar, οι παρακάτω υπηρεσίες οδηγούν τη ζήτηση: οι καταναλωτές θέλουν μηνύματα, βίντεο και αφήγηση ενώ το κινητό διαδίκτυο είναι πολύ καλύτερο από ότι πριν από μια δεκαετία.

 

Οι άνθρωποι θέλουν να μένουν σε επαφή μεταξύ τους, να ψυχαγωγούνται και να εκφράζονται, ανεξάρτητα από το εισόδημά τους. Σύμφωνα με τον Payal Arora, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Erasmus στο Ρότερνταμ, το διαδίκτυο είναι η οικονομική αναψυχή των φτωχών στον κόσμο.

 

Μέχρι πρόσφατα, η συζήτηση σχετικά με τη συνδετικότητα στον φτωχό κόσμο έχει σχεδόν πάντοτε συσχετιστεί με την πραγματιστική γλώσσα της ανάπτυξης. Οι οργανισμοί βοήθειας, οι διεθνείς οργανισμοί και οι εταιρείες μεγάλων τεχνολογιών είπαν στους χρηματοδότες τους ότι οι φτωχοί άνθρωποι χρειάζονται σύνδεση στο διαδίκτυο για να ξεσηκωθούν από τη δυστυχία. Εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους για τους αγρότες που αναζητούν τις τιμές των σιτηρών, τις γυναίκες που αναζητούν πληροφορίες για την υγεία ή για τους μαθητές που επιδιώκουν να κάνουν online διαλέξεις. Το διαδίκτυο του Facebook επικεντρώνεται στο να φέρνει τους συνδεδεμένους ανθρώπους κοντά: «Φανταστείτε τη διαφορά που θα έκανε μια ακριβής πρόβλεψη καιρούγια έναν καλλιεργητή ή τη δύναμη μιας εγκυκλοπαίδειας για ένα παιδί χωρίς βιβλία ... Όσο περισσότερο συνδεόμαστε, τόσο το καλύτερο». Στο βιβλίο της "Τα επόμενα δισεκατομμύρια χρηστών", η Arora διαπιστώνει ότι οι Δυτικοί υποθέτουν ότι η φτώχεια "είναι ένας αρκετά συναρπαστικός λόγος για τους χρήστες να επιλέξουν την εργασία αντί για το παιχνίδι όταν συνδέονται στο διαδίκτυο."

 

Οι χρήστες δεν το βλέπουν με τον ίδιο τρόπο. Τα έτη διεξαγωγής πεδίου σε ολόκληρο τον κόσμο οδήγησαν την Arora να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όταν πρόκειται για τη σύνδεση στο διαδίκτυο, «το παιχνίδι κυριαρχεί στην εργασία και ο ελεύθερος χρόνος ξεπερνά την εργασία». 

 

Ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο παρατηρείται. Όταν η Βραζιλία άνοιξε χιλιάδες επιδοτούμενους κυβερνοχώρους στα τέλη της δεκαετίας του 2000, έδωσε πρόσβαση στο διαδίκτυο στο 60% των φτωχών συνοικιών. Τα καφέ ήταν μια τεράστια επιτυχία-επειδή οι άνθρωποι τα χρησιμοποίησαν για να παρακολουθήσουν ταινίες και να παίξουν παιχνίδια στον υπολογιστή. Το Orkut, η πρώτη προσπάθεια της Google στην κοινωνική δικτύωση, ήταν μια τεράστια επιτυχία στη Βραζιλία στις αρχές του 2010. Οι Βραζιλιάνοι είναι πλέον τρίτη σε χρήστες Facebook στον κόσμο μετά την Ινδία και τις Ηνωμένες. Ο Julian Spyer, ένας ανθρωπολόγος που μελετά τη χρήση του Διαδικτύου από τους Βραζιλιάνους, διαπίστωσε ότι ο λόγος για τον οποίο οι φτωχοί άνθρωποι στο βορειοανατολικό κράτος της Bahia πληρώνουν για συνδεσιμότητα είναι ότι το βλέπουν ως μορφή κοινωνικής κινητικότητας - όχι επειδή το χρησιμοποιούν για να κερδίσουν περισσότερα, αλλά επειδή το χρησιμοποιούν για να είναι πιο συνδεδεμένοι.


Μια ευρεία μελέτη του 2015 σχετικά με τον ψηφιακό τρόπο ζωής από τη Caribou Digital, μια συμβουλευτική, δείχνει έρευνα από τη Ζάμπια, σύμφωνα με την οποία,"η ψυχαγωγία είναι το πρώτο πράγμα που οι χρήστες ζητούν." Σε δημοσκόπηση του Pew Research Center στην υποσαχάρια Αφρική φάνηκε ότι το 85% των ερωτηθέντων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο για να παραμείνουν σε επαφή με τους φίλους και την οικογένειά τους. Μόνο το 17% δήλωσαν ότι το χρησιμοποίησαν για να παρακολουθήσουν μαθήματα.

 

Η Ινδία έχει μια σχετικά ανοικτή αγορά και έναν πληθυσμό αρχάριων που είναι μεγάλος, γλωσσικά διαφορετικός και φτωχός. Η εξαιρετική ταχύτητα της εξάπλωσης του διαδικτύου αναγκάζει τις εταιρείες να βρουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες που ταιριάζουν σε αυτό που θέλουν.

 

Το "Timepass" είναι η ουσία του Διαδικτύου. Η μεγάλη πλειοψηφία των κορυφαίων 25 εφαρμογών από τα έσοδα τόσο στα καταστήματα εφαρμογών της Google όσο και της Apple είναι παιχνίδια (και οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν νέες πληρωμένες υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών φέτος). Η Tencent έγινε ένας από τους γίγαντες του Διαδικτύου της Κίνας λόγω των παιχνιδιών. Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες νέες εφαρμογές των τελευταίων ετών έχουν ως στόχο μια σταθερή διαδρομή: Fortnite, WhatsApp, Instagram, Snapchat. 

Το 2016 υπήρχαν μόνο 20 ινδικά κανάλια YouTube με περισσότερους από 1 εκατομμύριο συνδρομητές. Σήμερα υπάρχουν 600. Σήμερα, το t-Series, ένα στούντιο και η δισκογραφική εταιρία Bollywood, έγινε το πλέον δημοφιλές κανάλι στο YouTube, ξεπερνώντας τον PewDiePie, έναν Σουηδό youtuber με εκατομμύρια συνδρομητές. Ίσως ακόμη πιο περίεργο, ένα από τα κορυφαία 50 κανάλια του YouTube παγκοσμίως είναι το Bhojpuri, σε μια γλώσσα που ομιλείται μόνο σε μερικές από τις λιγότερο ανεπτυγμένες πολιτείες της Ινδίας. Το Google υπολογίζει ότι τα τρία τέταρτα της συνολικής χρήσης κινητής τηλεφωνίας στην Ινδία είναι βίντεο.

 

Το βίντεο προσφέρει στους χρήστες του οτιδήποτε χρειάζονται. Η Sharma του Madhogarh χρησιμοποιεί το YouTube για να αναζητήσει συνταγές, μεταξύ άλλων. Οι συνταγές ήταν σημείο πώλησης για τους άνδρες του χωριού. Ήταν απρόθυμοι να επιτρέψουν στις γυναίκες τους να έχουν smartphones μέχρι να τους πει ότι θα βοηθούσε τις γυναίκες να μαγειρεύουν νέα πιάτα. Η κουζίνα δεν είναι ο μόνος λόγος χρήσης. 

 

Δεν οφείλεται απλά ότι το βίντεο είναι εύκολα διαθέσιμο στο διαδίκτυο. Για πολλούς στο δεύτερο μισό βίντεο περισσότερο ή λιγότερο είναι το διαδίκτυο. Ανεφαρμοσμένα, φαίνεται ότι το YouTube είναι μια πιο κοινή ιστοσελίδα της Ινδίας από την Google. Χρησιμοποιείται για αναζήτηση όχι μόνο για διασκέδαση αλλά για οτιδήποτε άλλο. Η Snigdha Poonam, δημοσιογράφος, λέει ότι όταν αναφέρει ένα βιβλίο που έγραψε πριν από μερικά χρόνια σε ανθρώπους που κάνει συνέντευξη στην αγροτική Ινδία, είναι στο YouTube που την ψάχνουν.

 

Η προτίμηση για βίντεο εξηγείται εν μέρει από το γεγονός ότι το επόμενο μισό του διαδικτύου χρησιμοποιεί ένα πολύ ευρύ φάσμα γλωσσών - αλλά δεν μπορεί να διαβάσει. Το βίντεο σε άλλη γλώσσα λειτουργεί καλύτερα από το κείμενο. Επίδης, τα συστήματα φωνητικών εισροών έχουν λάτρεις από τους λιγότερο προνομιούχους χρήστες επίσης. Οι νέοι χρήστες του Διαδικτύου στην Ινδία χρησιμοποιούν συνηθισμένες φωνητικές εντολές για τα τηλέφωνά τους, μεταξύ άλλων για εργασίες όπως η πραγματοποίηση κλήσεων. Όταν η Gaana, μια μεγάλη ινδική εφαρμογή μουσικής ροής, υποβλήθηκε σε πρόσφατο επανασχεδιασμό, οι διαχειριστές προϊόντων της έκαναν φωνή στον κύριο τρόπο αναζήτησης. "Ήταν πολύ περίεργο που έκαναν την αναζήτηση φωνής πιο εύκολη από την αναζήτηση κειμένου", λέει ο Satyan Gajwani, βασισμένος στην Silicon Valley, αφεντικό του Times Internet, μέρος του περιοδικού των Times της Ινδίας που κατέχει τη Gaana. Αλλά "η αναζήτηση φωνής είναι πλέον σχεδόν τόσο μεγάλη όσο η μη-φωνητική αναζήτηση."

 

Ο Mukesh, ένας αναλφάβητος οδηγός στη Βομβάη, χρησιμοποιεί την εφαρμογή της Uber για την οδήγηση μέσω ενός συνδυασμού φωνητικής εισόδου και ακουστικής κατεύθυνσης. Όταν πρέπει να στείλει μηνύματα, μιλάει σε μια εφαρμογή φωνής-κειμένου, αντιγράφει αυτό που εμφανίζεται στην οθόνη σε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και το στέλνει στον επιβάτη του που περιμένει, ελπίζοντας ότι έχει νόημα. Συνήθως έχει. Οι χρήστες με χαμηλό εισόδημα στο διαδίκτυο δεν ενδιαφέρονται για τις δυνατότητες που σχετίζονται με την εργασία τους.

 

Κατά το τελευταίο πλήρες έτος, το 46% των εσόδων της Google προήλθε από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το 6% από την υπόλοιπη Αμερική. Η Ασία συνέβαλε στο 15%. Ένας χρήστης Facebook στη Βόρεια Αμερική παράγει 12 φορές περισσότερα έσοδα από έναν στην Ασία ωστόσο το 90% περίπου της αύξησης του Facebook στα επόμενα τέσσερα χρόνια αναμένεται να προέλθει από τη Νοτιοανατολική Ασία, τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Δεν είναι μόνο ότι αυτοί οι άνθρωποι θα έχουν λιγότερα χρήματα με τα οποία θα αγοράζουν τα όσα που οι διαφημιστές θέλουν να πουλήσουν. Υπάρχουν λιγότερα προϊόντα προς διαφήμιση εξαρχής. 

 

Η Google, η οποία κατέχει το λειτουργικό σύστημα Android που χρησιμοποιείται στο 86% των smartphones παγκοσμίως, προσπαθεί να κατασκευάσει προϊόντα για τη Βομβάη και όχι για το Mountain View. Τα εργαστήρια στο Ρατζαστάν αποτελούν μέρος μιας πρωτοβουλίας της Google που ονομάζεται "internet saathi", ή "φίλε στο διαδίκτυο", που απευθύνεται σε γυναίκες. Η μονάδα του Shapiro στέλνει ομάδες στις αναπτυσσόμενες χώρες για να κατανοήσει καλύτερα το πώς οι άνθρωποι εκεί χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και τι θα ήθελαν από αυτό στη συνέχεια.

 

Μαθαίνοντας ότι ένα τρίτο των Ινδών τηλεφωνικών χρηστών ξυπνούν καθημερινά σε μια προειδοποίηση προειδοποίησης ότι τα τηλέφωνα τους εξαντλούνται αποθηκευτικού χώρου, η Google δημιούργησε μια εφαρμογή την Files. Αποδείχθηκε επιτυχία σε όλο τον κόσμο. Το "βιβλίο" της Google για το σχεδιασμό νέων προϊόντων επισημαίνει ότι στις φτωχές χώρες η δέσμευση με το άμεσο περιβάλλον μέσω πολλαπλών αισθήσεων μπορεί να είναι πιο έντονη. "Συμβουλεύει τους σχεδιαστές προϊόντων ότι" η δυτική αισθητική, όπως η ελάχιστη χρήση χρώματος, ήχου και κειμένου και στυλιζαρισμένα οπτικά στοιχεία, συχνά ξεθωριάζουν σε αυτά τα περιβάλλοντα ".

 

Ωστόσο, ακόμη και μια εταιρεία με τους οικονομικούς και τεχνολογικούς πόρους της Google μπορεί να μην βλέπει πάντα όλες τις δυνατότητες που προσφέρει το νέο διαδίκτυο. Σε αντίθεση με τα iPhones, πολλές συσκευές Android διαθέτουν θύρες για εξωτερική αποθήκευση, όπως κάρτες μνήμης. Όταν ανακάλυψε ότι πολλοί χρήστες έφεραν πολλά δεδομένα σε αυτές τις κάρτες, η λύση της Google ήταν να παράγει αρχεία για να ελευθερώσει την αποθήκευση κάνοντας τους χρήστες πολύ πιο ευτυχισμένους.

 

Η ψυχαγωγία, η επικοινωνία και η αυτο-έκφραση πηγαίνουν χέρι-χέρι. Τα νοικοκυριά στην Ινδία και χώρες όπως αυτή τείνουν να έχουν μια ενιαία τηλεόραση που μοιράζονται μεγάλες οικογένειες. Η δυνατότητα να καταναλώνουν μέσα μαζικής ενημέρωσης της δικής τους επιλογής είναι μια αλλαγή από την ανάγκη να παρακολουθήσετε ό, τι είχε επιλέξει η γιαγιά. Ένας χρήστης  από την Ουγκάντα ​​που συμμετείχε στη μεγάλη έρευνα της Caribou, δήλωσε: "Στο σπίτι έχω πολλά αδέλφια, υπάρχει τηλεόραση και ραδιόφωνο αλλά τα "διαχειρίζεται" μια θεία. Κάθε φορά που φύγει λέει, «αυτό το ραδιόφωνο είναι για τον Bujingo» ... οπότε εγώ δεν μπορώ να ακούσω τη μουσική που θέλω, ωστόσο, τώρα, μπορώ να το κάνω όποτε θελήσω.

 

Ενώ οι δυτικοί χρήστες του διαδικτύου ανησυχούν για τις συνέπειες που έχουν οι εταιρείες μεγάλων τεχνολογιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, οι νέοι χρήστες του διαδικτύου στις πόλεις και τα χωριά του αναπτυσσόμενου κόσμου είναι ευτυχείς που έχουν για πρώτη φορά έναν τρόπο επικοινωνίας και έκφρασης. Στην Ασία και τη Μέση Ανατολή τα smartphones ανοίγουν έναν κόσμο ρομαντισμού, επιτρέποντας στους ανθρώπους να φλερτάρουν παρά τους κοινωνικούς περιορισμούς. Άλλωστε, επιτρέπουν στους ανθρώπους που ποτέ δεν ταξιδεύουν στο εξωτερικό να κάνουν νέους φίλους σε όλο τον κόσμο - και οι άνθρωποι που ταξιδεύουν, συχνά ως διακινούμενοι εργαζόμενοι, να παραμένουν σε επαφή.

 

Η παροχή πρόσβασης στην ψυχαγωγία, οι ευκαιρίες για μια πλουσιότερη κοινωνική ζωή και η δυνατότητα να μιλάς και να ακουστείς σε εκατοντάδες εκατομμύρια θα σηματοδοτήσει μια βαθιά βελτίωση στη συνολική ποιότητα ζωής της ανθρωπότητας. Θα υπάρξουν βέβαια κίνδυνοι, όπως έχει δείξει η πολιτικοποίηση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και η κοινωνική διαμεσολάβηση της πολιτικής στις πλούσιες χώρες. Ωστόσο όλοι οι χρήστες θα μοιραστούν εμπειρίες. Θα ξοδεύουν το χρόνο τους να κάνουν τα ίδια πράγματα: να κουβεντιάσουν στο WhatsApp, να κάνουν like στο Instagram, να παρακολουθούν βίντεο στο YouTube, να κάνουν timepass στο TikTok. Η αναζήτηση ελεύθερου χρόνου για διασκέδαση στο διαδίκτυο γίνεται όλο και πιο εμφανής.

 

Μετάφραση: Ρίτα Θεολόγη

Αφήστε ένα σχόλιο