Το νέο «στοίχημα» της Έκθεσης

Δημοσιεύτηκε από economia 12/07/2019 0 Σχόλια άρθρα,

Οικονομική Επιθεώρηση, Ιούλιος 2019, τ. 984

BOΡΕΙΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ του Κώστα Μπλιάτκα

 

 

 

Μπορεί η ΔΕΘ-Helexpo να παίξει στρατηγικό ρόλο, ως ένα εθνικό εργαλείο που θα φέρνει σε επαφή τις ελληνικές επιχειρήσεις με την παγκόσμια επιχειρηματική κοινότητα; Τι σημαίνει η συμμετοχή της Ινδίας ως «τιμώμενης χώρας» στην 84η ΔΕΘ;

 

Αυτά είναι τα δύο κρίσιμα ερωτήματα την ώρα που σε δύο μήνες θα ανοίξει και πάλι η Έκθεση (όπως την αποκαλούν οι Θεσσαλονικείς), αυτή η διεθνής πλατφόρμα επιχειρηματικής επικοινωνίας.

 

Κατ’ αρχάς, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο θεσμός της τιμώμενης χώρας, που είναι μια καθιερωμένη πλέον πρακτική η οποία εφαρμόζεται διεθνώς από μεγάλους εκθεσιακούς οργανισμούς και έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα λειτουργικός, έχει μια ενδιαφέρουσα εικοσαετή διαδρομή, με διακυμάνσεις.

 

Ήδη έχει καταγραφεί ο θετικός του αντίκτυπος στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, αλλά και στην πραγματοποίηση ανοιγμάτων σε νέες αγορές. Το 1999 έγινε η εκκίνηση με την Κίνα, ενώ το 2000 ήρθε η σειρά των ΗΠΑ να γίνουν η δεύτερη χώρα που επιλέχθηκε για να τιμηθεί η ιστορία της στη ΔΕΘ. Ακολούθησε η ανακήρυξη ως τιμώμενης χώρας της Γαλλίας το 2002, της Ιταλίας το 2008, της Ινδίας το 2009, της Ουγγαρίας το 2010, της Σερβίας το 2011. Μετά από τετραετή διακοπή, ήρθε με εμφατικό τρόπο η σειρά της Ρωσίας το 2016 στην 81η ΔΕΘ (ενώ εκείνη η χρονιά είχε ανακηρυχθεί και έτος Ελλάδας-Ρωσίας), για να ακολουθήσουν εκ νέου η Κίνα το 2017 και οι ΗΠΑ το 2018.

 

Η Θεσσαλονίκη από τις 7 μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2019 θα φιλοξενήσει ινδικές επιχειρήσεις και θα γνωρίσει την ινδική παράδοση μέσα από συγκεκριμένα πολιτιστικά γεγονότα. Η Ινδία είναι μια μεγάλη αγορά και μια χώρα με μεγάλο πολιτιστικό ενδιαφέρον. Παίζει ήδη σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή.

 

Η διεθνοποίηση όμως και οι διεθνείς συνεργασίες είναι ο ένας βασικός πυλώνας της στρατηγικής της διοίκησης της ΔΕΘ-Helexpo. Ο δεύτερος πυλώνας, σύμφωνα με τον πρόεδρό της Τάσο Τζήκα, είναι η δημιουργία ενός Νέου Εκθεσιακού Κέντρου, με την ανάπλαση του παλαιού, στο κέντρο της πόλης.

 

Η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον ίδιο, για να μπορέσει να γίνει ένα διεθνές εκθεσιακό hub για μια ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου πρέπει να αποκτήσει ένα νέο εκθεσιακό κέντρο, διεθνών προδιαγραφών με βιοκλιματικούς όρους. 

 

Στο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο που έχει κατατεθεί και για το οποίο πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση, η διοίκηση πρότεινε ένα ολιστικό σχέδιο στο οποίο προβλέπεται το νέο εκθεσιακό κέντρο, ένα επιχειρηματικό κέντρο, ένα ξενοδοχείο, το νέο συνεδριακό και ένα υπόγειο πάρκινγκ να αναπτυχθούν στο 50% της έκτασης των 165 στρεμμάτων. Το υπόλοιπο 50% θα είναι ελεύθερος αδόμητος χώρος για χρήση από τους Θεσσαλονικείς.

 

«Αυτή είναι η μόνη βιώσιμη λύση win-win για τη ΔΕΘ και την πόλη, που θα βοηθήσει τη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα να γίνουν πρωταγωνιστές στα εκθεσιακά δρώμενα της περιοχής», λέει ο ίδιος.

 

Είναι ένα μεγάλο «στοίχημα»: Μπορεί η ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου να χαρακτηρίσει τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος και να γίνει ένα νέο σήμα κατατεθέν για την πόλη;