Σήμανε η ώρα των στρατηγικών συμμαχιών για την Hellas Direct

Δημοσιεύτηκε από economia 23/12/2019 0 Σχόλια Οικονομική Επιθεώρηση,

Οικονομική Επιθεώρηση, Δεκέμβριος 2019, τ. 989

START-UPS της Μαρίνας Πρωτονοταρίου

 

 

 

 

 

Η fintech startup ωρίμασε και σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της

 

 

 

Έναν νέο κύκλο χρηματοδότησης, τον μεγαλύτερο μέχρι σήμερα, σχεδιάζει η Hellas Direct, με στόχο να χρηματοδοτήσει την περαιτέρω ανάπτυξή της με εξαγορές. Σχεδιάζει να επεκταθεί σε νέες κατηγορίες ασφάλισης και στοχεύει σε μερίδιο αγοράς 10% σε 5 χρόνια, από 2% που είναι σήμερα.

 

Στην Ελλάδα στοχεύει στην εξαγορά εταιρείας οδικής ασφάλειας και ετοιμάζει νέα προϊόντα, όπως την ασφάλεια ταξιδιού και συσκευών, ενώ ταυτόχρονα αναζητά ευκαιρίες και στρατηγικές συνεργασίες σε Μέση Ανατολή και Βαλκάνια.

 

Η Hellas Direct είναι η fintech startup που πρώτη ξεκίνησε την ασφάλιση μέσω πλατφόρμας στο διαδίκτυο και έφερε πρώτη καινοτομίες όπως η ευέλικτη ασφάλιση με τη μέρα, με έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη και τις ανταγωνιστικές τιμές. Δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση από δύο πρώην στελέχη της Goldman Sachs, τον Αλέξη Πανταζή και τον Αιμίλιο Μάρκου, οι οποίοι είδαν τη δύσκολη συγκυρία ως ευκαιρία να αλλάξει η ασφαλιστική αγορά στη νοτιοανατολική Ευρώπη, βρήκαν επενδυτές και τόλμησαν στις αρχές του 2013 να ξεκινήσουν μια ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα.

 

Με κύριους μετόχους την καναδική Portag3 (τον κλάδο επενδύσεων fintech της Power Corporation of Canada), το IFC (μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας), τον βετεράνο επενδυτή Jon Moulton, τον Lord O’Neill (πρώην Chief Economist στην Goldman Sachs και πρώην μέλος του UK Treasury) και άλλους κορυφαίους επενδυτές, η Hellas Direct επιλέχθηκε το 2019 ως μία από τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ευρώπη από τους Financial Times και διακρίθηκε ως μία από τις 25 εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα για το 2014 και το 2019.

 

Ο Αλέξης Πανταζής, συνιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της Hellas Direct, σημειώνει: «Είμαστε πρώτα απ’ όλα μια εταιρεία τεχνολογίας, κάτι που μας δίνει τεράστιες δυνατότητες. Φέραμε μια σειρά από καινοτομίες στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, που δεν υπήρχαν πριν. Επενδύσαμε σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία για να σχεδιάσουμε αυτοματοποιημένες, digital, paperless διαδικασίες, άμεσες λειτουργίες και εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου. Προσφέραμε πρώτοι ασφάλεια με ακρίβεια ημέρας. Όταν ξεκινήσαμε τη λειτουργία μας, ο κανόνας στην ασφάλεια αυτοκινήτου ήταν 6μηνα ή ετήσια συμβόλαια. Γιατί; Ας διαλέξει ο καταναλωτής ακριβώς πόσες μέρες θέλει να διαρκέσει το συμβόλαιό του. Έτσι έχει μεγαλύτερη ευελιξία στις επιλογές του και μεγαλύτερο έλεγχο στα έξοδά του».

 

Αναφερόμενος στις τάσεις και τις προοπτικές της αγοράς, τονίζει τα εξής: «Ο καταναλωτής σκέφτεται πλέον με τη λογική οικοσυστημάτων. Ήδη έχουμε δημιουργήσει μια digital πλατφόρμα επικοινωνίας με συνεργεία. Όλες οι επικοινωνίες και συναλλαγές μας με συνεργεία, από την προσφορά για επισκευή μέχρι και την πληρωμή του συνεργείου, γίνονται μέσω της πλατφόρμας. Άμεσα, με απόλυτη διαφάνεια και πάνω από 1.200 συνεργεία σε αυτή την πλατφόρμα. Θα συνεχίσουμε να επεκτεινόμαστε τόσο στα οικοσυστήματα αυτοκινήτων όσο και στα οικοσυστήματα ακινήτων. Ήδη στην Κύπρο η μεγαλύτερη εταιρεία οδικής βοήθειας και διαχείρισης ζημιών αποκτήθηκε και εντάχθηκε στην Hellas Direct. Σκοπεύουμε να κάνουμε αντίστοιχη κίνηση και στην Ελλάδα, προσφέροντας την τεχνολογία μας σε μια διαχειριστική πλατφόρμα προς χρήση και από άλλες ασφαλιστικές εταιρείες».

 

Σύμφωνα με τον Α. Πανταζή σήμερα το fintech βρίσκεται στην τρίτη φάση εξέλιξής του. Πρώτα ήταν το στάδιο του disruption, κατά το οποίο οι εταιρείες κινήθηκαν επιθετικά απέναντι σε τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες, απειλώντας την ίδια την ύπαρξή τους.

 

Ακολούθησε η φάση της ενδοσκόπησης. Από τη μία, οι υφιστάμενοι φορείς, δηλαδή τράπεζες και ασφαλιστικές, μπήκαν στη διαδικασία να σκεφτούν τι κάνουν οι fintech παίκτες καλύτερα· από την άλλη, οι disruptors άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι υπάρχει κάποια αξία στο brand και την παρουσία των υφιστάμενων φορέων στην αγορά. Τώρα μπαίνουμε σε μια φάση ανοίγματος, κατά την οποία και οι δύο πλευρές πιέζουν για συνεργασίες που θα αποφέρουν κέρδη και για τις δύο.

 

Και καταλήγει: «Για εμάς, η προοπτική της συνεργασίας μας με μια τράπεζα σε Ελλάδα και σε Κύπρο ήταν πάντα μέρος των στρατηγικών μας στόχων. Θεωρούμε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να διερευνήσουμε αυτό το ενδεχόμενο περισσότερο. Στο ίδιο συμπέρασμα θα οδηγηθούν και οι τράπεζες. Η πίεση που δέχονται για την ανάγκη να καινοτομήσουν και να αναζητήσουν νέους τρόπους εσόδων μέσα από διαφορετικά οικοσυστήματα θα τις οδηγήσει στην εξέταση πιθανών εξωτερικών συνεργασιών».

 

 

Αφήστε ένα σχόλιο