Φέτος η επιβίωση, στη συνέχεια η αναβάθμιση

Δημοσιεύτηκε από economia 07/07/2020 0 Σχόλια Οικονομική Επιθεώρηση,

Οικονομική Επιθεώρηση, Ιούλιος 2020, τ. 996

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ της Συμέλας Τουχτίδου

 

 

 

 

 

 

Η επιβίωση δείχνει να είναι το ζητούμενο της φετινής χρονιάς για τις τουριστικές επιχειρήσεις. "Τα μέχρι τώρα δεδομένα των κρατήσεων δείχνουν ότι δεν υπάρχει κατηγορία καταλύματος που να εμφανίζει συγκριτικό πλεονέκτημα", σημειώνει, στην Οικονομική Επιθεώρηση, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόριος Τάσιος.

"Για όλες τις κατηγορίες των ξενοδοχείων το μείζον ζήτημα είναι οι κρατήσεις και οι πληρότητες που τελικά θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν αυτό το δύσκολο καλοκαίρι. Το ποια ξενοδοχεία θα τις πετύχουν και ποιά όχι είναι πολύ δύσκολο να το προβλέψει ο οποιοσδήποτε. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θεωρήσουμε πως το πραγματικά μεγάλο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό είναι να καταφέρουν να παραμείνουν βιώσιμες οι επιχειρήσεις και να μείνουν όρθιοι οι εργαζόμενοι ώστε να δώσουμε το μεγάλο αγώνα μας το 2021" αναφέρει ο Γρ. Τάσιος.

 

Όσο για την αναβάθμιση, η πανδημία μπορεί να λειτουργήσει θετικά σε ότι αφορά κυρίως στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών.

 

"Είναι σαφές πως η πανδημία και οι συνέπειές της έχουν εκ των πραγμάτων καθοριστική επίδραση στη διαμόρφωση της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, όχι μόνο τώρα αλλά και στο μέλλον. Η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού σε όλο το φάσμα των οικονομικών δραστηριοτήτων αφορά πρωτίστως τον τουρισμό. Τα ταξίδια και ο τουρισμός είναι στο επίκεντρο της ανθρώπινης δραστηριότητας και η ψηφιακή επανάσταση είναι δεδομένο πως δημιουργεί νέες προκλήσεις, νέους "παίκτες" στην παγκόσμια αγορά, νέες τάσεις στην τουριστική εμπειρία.

 

Σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να επενδύσουμε με σχέδιο, καθώς οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας παίζουν καταλυτικό ρόλο στην ισχυροποίηση του ελληνικού brand συνολικά αλλά και του brand κάθε επιμέρους προορισμού. Επιπλέον, η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο τις απευθείας κρατήσεις στα ξενοδοχεία, μειώνοντας την εξάρτηση τόσο από τους παραδοσιακούς tour operators όσο και τα Online Travel Agencies που σε πολλές περιπτώσεις καταχρώνται τη δεσπόζουσα θέση που έχουν στην αγορά.

 

Επιπλέον, οι υποδομές της χώρας θέλουν ένα οργανωμένο σχέδιο αναβάθμισης. Για να κατοχυρώσουμε ως χώρα τη θέση μας ως παγκόσμιος τουριστικός προορισμός και να καταπολεμήσουμε τη μεγάλη μάστιγα της εποχικότητας θα πρέπει να επενδύσουμε στις υποδομές μας. Αεροδρόμια, οδικά δίκτυα, λιμάνια και μαρίνες σύγχρονα συνεδριακά κέντρα και πόλοι αναψυχής, άθλησης και ψυχαγωγίας είναι προτεραιότητες για την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στην ανταπόκριση σε όλο και πιο εξειδικευμένες απαιτήσεις των επισκεπτών μας".

 

 

Ντάμπινγκ τιμών

 

Φέτος αναμένεται να λειτουργήσει ένα μέρος των ξενοδοχείων και των επιχειρήσεων ενοικίασης δωματίων. Στα ενοικιαζόμενα δωμάτια, συγκεκριμένα, οι κρατήσεις για Ιούλιο και Αύγουστο, σε όλη την Ελλάδα, παραμένουν σε μονοψήφια επίπεδα. Πολλοί επιχειρηματίες θα αποφασίσουν τελευταία στιγμή αν τελικά θα ανοίξουν. Αν το κάνουν, οι τιμές θα είναι αισθητά χαμηλές.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων, Παναγιώτης Τοκούζης, παρατηρεί: "Υποχρεωτικά θα υπάρξει "βουτιά" στις τιμές. Υποχρεωτικά. Να σας δώσω το προσωπικό μου παράδειγμα. Ανοίγω το πρόγραμμα και βλέπω τι κρατήσεις έχω, για τα 18 δωμάτια, μέσα στον Ιούλιο. Είναι, λοιπόν, έξι κρατήσεις για όλο τον Ιούλιο. Έξι κρατήσεις δε γεμίζουν σε πληρότητα τα δύο δωμάτια από τα 18. Αρα τι θα κάνω; Ή θα αναγκαστώ τελευταία στιγμή να μην ανοίξω τον Ιούλιο, ή θα ανοίξω και θα είμαι υποχρεωμένος να ρίξω την τιμή ακόμα και στο 50%, για να καλύψω κάποιο μέρος από τα λειτουργικά έξοδα, για παράδειγμα του προσωπικού. Στη Ρόδο αυτή τη στιγμή μπορεί κάποιος να βρεί δωμάτιο και με 30 και με 40 ευρώ. Πέρυσι ξεκινούσαν, την αντίστοιχη περίοδο, από τα 50 ευρώ".

Αφήστε ένα σχόλιο