Mε αξιόλογες συμμετοχές από νεοφυείς ομάδες  ολοκληρώθηκε η β’ φάση του 1ου Διαγωνισμού Καινοτομίας στο πλαίσιο του Προγράμματος eXtended Reality XR Cosmos

Τις δυνατότητες που προσφέρει η εικονική, επαυξημένη ή εκτεταμένη πραγματικότητα επιδιώκουν να αξιοποιήσουν με τις προτάσεις τους οι νεοφυείς επιχειρήσεις που έλαβαν μέρος στον 1ο Διαγωνισμό Καινοτομίας του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού. Ο διαγωνισμός εντάσσεται στις παράλληλες δράσεις του 1ου Διεθνούς XR Cosmos Συνεδρίου, το οποίο προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο 2022, όπου ερευνητές, δημιουργοί, επιχειρηματίες, επενδυτές και θεσμικοί παράγοντες από την παγκόσμια κοινότητα θα διαμορφώσουν το νέο πεδίο ανάπτυξης ιδεών, διασύνδεσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, 15 Απριλίου, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», όπου οι διαγωνιζόμενοι παρουσίασαν στην Ειδική Επιτροπή τη λύση που πρότειναν, το ζήτημα που αντιμετωπίζεται και σύντομη ανάλυση της αγοράς που καλύπτει.

από δεξιά η Amy Peck, ο Δημήτρης Εφραίμογλου, ο Alfredo Coppola και η Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου

Στην Ειδική Επιτροπή συμμετέχουν δύο διακεκριμένα στελέχη στον κόσμο των startups, ο Alfredo Coppola (συνιδρυτής της μακροβιότερης θερμοκοιτίδας νεοφυών επιχειρήσεων στη Silicon Valley, της US Market Access Center και του προγράμματος προώθησης εταιρειών που διοικούνται από γυναίκες, Prospera Women) και η Amy Peck (ιδρύτρια της εταιρείας στρατηγικής και συμβούλων εικονικής, επαυξημένης ή εκτεταμένης πραγματικότητας, EndeavorXR).

Η Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και μέλος της Επιτροπής Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου δήλωσε: «Είχαμε τη χαρά, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής, να αξιολογήσουμε δυναμικά και φιλόδοξα προγράμματα. Στόχος μας είναι η περαιτέρω ενίσχυση των καινοτόμων νεοφυών τεχνολογικών επιχειρήσεων δημιουργώντας, μέσω του Προγράμματος XR COSMOS, ένα νέο αναπτυξιακό πλαίσιο για τη νεοφυή καινοτομία στη χώρα μας».

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι ομάδες:

  1. «VR0», από τους Γεώργιο Χατζηγεωργίου & Κωνσταντίνο Έγκαρχο

Εκπαίδευση μέσω τεχνολογίας VR για τη βελτίωση των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων του προσωπικού συντήρησης για τη μείωση του λειτουργικού κόστους στον κλάδο.

  1. EXPLORE City Stories: a location storytelling augmented reality (AR) application, από την Αλεξάνδρα Μαλούτα

Δημιουργία μίας εφαρμογής τοποθεσίας επαυξημένης πραγματικότητας (AR), η οποία συνδυάζει ηχητικές ιστορίες με στοιχεία AR. Η εφαρμογή φιλοδοξεί να κάνει την περιήγηση στην πόλη πιο προσωπική και διαδραστική, χρησιμεύοντας ως εναλλακτική λύση στους παραδοσιακούς ηχητικούς οδηγούς.

  1. Head Mounted Display, από τον Ανδρέα Καραμολέγκο

Δημιουργία και εφαρμογή παιχνιδιού Εικονικής Πραγματικότητας με συσκευή Head Mounted Display για τη βελτίωση της λειτουργικότητας ατόμων με αναπηρία

  1. Virtual Travelers, από τους: Ζαχαράκη Μαρία Πολυξένη, Μπατζελή Χρήστο, Μελά Ιωάννης Ζαλουφλή Κωνσταντίνο

Διαδικτυακή ταξιδιωτική εφαρμογή, που χρησιμοποιεί την Εικονική Πραγματικότητα για να δώσει σε δυνητικούς πελάτες μία ιδέα της εμπειρίας που μπορούν να περιμένουν από μια περιήγηση, δραστηριότητα ή τοποθεσία. Πρόκειται για ένα τρόπο ταξιδιού στο εξωτερικό από την άνεση του σπιτιού του χρήστη, μέσω της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας (VR) και του βίντεο 360°.

  1. Φωτορεαλιστική Απεικόνιση Επαυξημένης Πραγματικότητας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, από την ομάδα Phasmatic

Η Phasmatic προτείνει λύσεις φωτορεαλιστικής και πιστής 3D/AR απεικόνισης, προεπισκόπησης και επεξεργασίας προϊόντων στο διαδίκτυο με βάση εξελιγμένους αλγορίθμους φωτορεαλιστικής προσομοίωσης. Με την ανάπτυξη της ιδέας δίνεται μία, άμεσα και εύκολα, αξιοποιήσιμη λύση οπτικοποίησης από όλες τις εταιρείες λιανικού εμπορίου που επιθυμούν μία σύγχρονη αναβάθμιση των υπηρεσιών τους στην διαδικτυακή τους πλατφόρμα, καλύπτοντας τις περιπτώσεις παραδοσιακών e-shops, αλλά και eCommerce marketplaces.

  1. 3D Audio + Augmented Reality + AI Chatbots + IoT = Exhibot, από τους Δαμιανό Γαβαλά & Μιχάλη Τσεπαπαδάκη

Ανάπτυξη ενός έξυπνου εξατομικευμένου συστήματος ηχητικού οδηγού (Exhibot: exhibit + chatbot) με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη που επισκέπτεται αξιοθέατα και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία θα τον παρακινεί να ανακαλύψει και να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες.

  1. Continuum, από τους: Νίκο Βανδώρο, Ευαγγελία Πελεντρίδου, Μάρω Μαγουλα

Ανάπτυξη ενός παιχνιδιού περιπέτειας βασισμένου στην αφήγηση με τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Για να προχωρήσουν στο σενάριο του παιχνιδιού, οι παίκτες πρέπει να ταξιδέψουν στον χρόνο μέσω της Επαυξημένης Πραγματικότητας, παρατηρώντας πώς ήταν το περιβάλλον τους στο μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν. Στη συνέχεια, αλληλεπιδρούν με τα στοιχεία που βλέπουν (κτήρια, αντικείμενα ή το περιβάλλον τους γενικότερα), κινούμενοι γρήγορα μέσα στις ζώνες ώρας, ώστε να αποφύγουν τα εμπόδια και να φτάσουν τους στόχους τους.

  1. Anthologia, από τον Κώστα Ορδουμποζάνη

Δημιουργία ενός «έξυπνου σουβενίρ» με τη χρήση online AR συστήματος που θα στοχεύει στη δημιουργία ενός προσωποποιημένου ψηφιακού αναμνηστικού.

Η επιτροπή του Διαγωνισμού επέλεξε τις νικήτριες ομάδες, οι οποίες θα λάβουν χρηματικό έπαθλο και θα ενισχυθούν με στοχευμένες δράσεις στήριξης όπως παροχή εξοπλισμού, δυνατότητα συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις, ένταξη στη Θερμοκοιτίδα Υποστήριξης Νεοφυών Επιχειρήσεων, αλλά και με δυνατότητα εύρεσης επιχειρηματικών κεφαλαίων μέσα από την επαφή με υποψήφιους επενδυτές.

Η ειδική επιτροπή αξιολογητών

Στην Επιτροπή συμμετέχουν επίσης οι Δημήτρης Δημητριάδης, (μέλος της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού), Δημήτρης Εφραίμογλου (διευθύνων σύμβουλος Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού), Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου (εκτελεστική αντιπρόεδρος Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού), Χάρης Λαμπρόπουλος (πρόεδρος Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων), Λίτσα Παναγιωτοπούλου (πρόεδρος Επιτροπής Εκπαίδευση–Καινοτομία–Επιχειρηματικότητα και Treasurer στο Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό και Επιχειρηματικό Επιμελητήριο), Κατερίνα Πραματάρη (αναπληρώτρια καθηγήτρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών), Χρήστος Ταραντίλης (βουλευτής), Τάσος Φλάμπουρας (managing Partner one9six) και Ελένη Φώτη (διευθύντρια διεθνών εμπορικών σχέσεων του ΕΒΕΑ).