Το Platformification & οι συμμαχίες Fintech’s – Τραπεζών εξασφαλίζουν βιωσιμότητα στον Τραπεζικό τομέα

Posted by economia 17/10/2018 0 Comment(s) Οικονομική Επιθεώρηση,

Το Platformification δημιουργεί ενδιαφέρουσες προκλήσεις για τις Τράπεζες και η φιλοσοφία για «συνεργασία» με Fintech’s θεωρείται όλο και περισσότερο ως το αναδυόμενο μοντέλο για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων κενών. Οι συμμαχίες τραπεζών με Fintech’s σημαίνει ότι οι τράπεζες μπορούν να προσφέρουν νέες και ελκυστικές καινοτομίες στους πελάτες τους γρήγορα με την υποστήριξη των Fintech σε ένα οικοσύστημα που συνδυάζει τη δημιουργικότητά δίπλα στην κεντρική τραπεζική λειτουργικότητα.

 

Και αυτή η συμφωνία μεταξύ Fintech και Τραπεζών επιταχύνεται ήδη. Σε μια πρόσφατη Λευκή Βίβλο, και στην αντίστοιχη έρευνα, το 36% των ερωτηθέντων από Τράπεζες, συνεργάζονται ήδη με Fintech’s και 37% δήλωσαν ότι η πρόσβαση σε αξιόπιστες Fintech’s αποτελεί βασικό πλεονέκτημα στην διαδικασία του Platformification.

 

Τα οφέλη από τη χρήση Fintechs είναι ξεκάθαρα, είναι ευέλικτα και συχνά στην αιχμή της νέας τεχνολογίας μπορούν να πειραματιστούν γρήγορα με πρωτοποριακές καινοτομίες. Οι τράπεζες, εν τω μεταξύ, έχουν το πλεονέκτημα αξιόπιστων εταιρικών σχέσεων στην μεγάλη τους πελατειακή βάση. Φέρνοντας τα δύο μαζί συνιστά παράλληλα συνδυασμό τέχνης και επιστήμης απαιτείται να πραγματοποιηθεί βήμα-βήμα όπως το platformification επιτάσσει για να είναι επιτυχές.

 

Στην έρευνα, 65% δήλωσαν ότι η οικοδόμηση και η δοκιμή λύσεων με ευέλικτο τρόπο αποτελούν προτεραιότητα για το Platformification με το 62% να απαιτεί νέες τεχνολογίες να ενσωματωθούν στην τρέχον τεχνολογικό χαρτοφυλάκιο τους. Αυτό είναι ακριβώς το σημείο που οι Fintech’s είναι κορυφαίες σε συνεισφορά.

 

Οι Fintechs είναι μοναδικά τοποθετημένες για να συνεργάζονται με τράπεζες. Μπορούν να προσφέρουν την απαιτούμενη τεχνολογία που ενισχύει την υπάρχουσα δομή μιας τράπεζας. Είναι ευέλικτες και μπορούν να πειραματιστούν γρήγορα με νέες προτάσεις βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών. Οι Fintech’s υποστηρίζουν αποτελεσματικά την νέα εμπειρία των πελατών, οι οποίοι διαχειρίζονται τα οικονομικά και τις συναλλαγές τους μέσω κινητών τηλεφώνων αναβαθμίζοντας την συνολική σχέση πελατών-τραπεζών.  

 

Οι τράπεζες μπορεί να έχουν τους πελάτες, αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολία να καινοτομούν μόνες τους. Το 37% δήλωσε ότι οι εσωτερικοί περιορισμοί περιορίζουν την ταχύτητα της καινοτομίας και το 34% ανέφερε το εμπόδιο από τις προκλήσεις αλλαγής τεχνολογιών σε σύγκριση με τις υπάρχουσες.

 

Παράλληλα, οι προσδοκίες γύρω από τη λειτουργικότητα και η ανάγκη για πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών αυξάνονται. "Οι τράπεζες γνωρίζουν ότι πρέπει να καινοτομούν και όσο πιο τεχνικά κατανοητό γίνει αυτό από τις επιχειρήσεις, το platformification αποτελεί πύλη για ταχύτερες και πιο επιτυχείς προσπάθειες καινοτομίας.

 

Αλλά πώς μπορούν οι τράπεζες να επιτύχουν όλα τα παραπάνω πιο αποτελεσματικά; Για να το θέσουμε σε ένα πλαίσιο, οι τράπεζες εξελίχθηκαν με μια κεντρική προσέγγιση που δεν αφορά τον πελάτη. Τώρα πρέπει επειγόντως να καινοτομήσουν για να αποκτήσουν τα μέσα για να φέρουν μέσα από τα συστήματα τους τα προϊόντα που παρέχουν στους πελάτες τους με σκοπό να κάνουν καλλίτερη την εμπειρία (customer experience).

 

Ταυτόχρονα, το Open Banking και η οδηγία PSD2 επιτείνουν την αλλαγή με την επιταγή προς τις τράπεζες να ανταλλάσσουν δεδομένα πελατών τους πάντα με την έγκρισή των τελευταίων. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες που επιθυμούν μια ευρύτερη παροχή υπηρεσιών και καλλίτερο customer experience με περισσότερες επιλογές εκτός της τραπεζας στην οποια είναι πελάτες.

 

Ένα πρόσθετο στοιχείο είναι η τεχνολογική επιτάχυνση. Η τεχνολογία και η χρήση για ανοικτά και ασφαλή API που μπορούν απλά να συνδεθούν με τις υπηρεσίες τρίτων έχει ωριμάσει εκτενώς. Τώρα είναι εφικτό και επιθυμητό να δημιουργηθεί μια τραπεζική πλατφόρμα βασισμένη στην κατανάλωση με το ίδιο πρότυπο με το Amazon. Επιπλέον, έχοντας μια αγορά όπου οι τράπεζες και οι πελάτες μπορούν απλά να επιλέξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που χρειάζονται, από μια μεγάλη γκάμα προμηθευτών καθιστά την προσέγγιση αυτή θεμελιώδη, γρήγορη και ομαλή.

 

Αλλά η τεχνολογία κινείται τόσο γρήγορα στον σημερινό κόσμο ώστε καμία εταιρεία δεν μπορεί να αναμένεται να προσφέρει τα πάντα σε όλους. Η συνεργασία Fintech και Τραπεζών επιλύει αυτό το πρόβλημα, καθώς συγκεντρώνει πολλούς προμηθευτές, νέες τεχνολογίες και προηγμένες αναλυτικές υπηρεσίες που εξυπηρετούν και επιταχύνουν την καινοτομία στον τελικό χρήστη, που δεν είναι άλλος από τον ικανοποιημένο πελάτη, ο οποίος συνιστά τώρα το μεγαλύτερο asset των τραπεζών.

 

 

Άρθρο του Mitesh Soni, Senior Director Innovation and Fintech, στο πλαίσιο της Χορηγιάς Επικοινωνίας της economia Publishing στο "16ο Bank Management Conference" με θέμα «Open Banking Καινοτομία – Στρατηγικές – Timing: Ο ΝΕΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ» από το Banker’s Review Conferences και την Βοussias Communications. Περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο εδώ.

Leave a Comment