Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΠΟΣΟ ΑΞΙΖΕΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΗΜΗ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ;

Τι αξία έχει η φήμη του ηγέτη;
Φωτ. Ben Rosset
Τι αξία έχει αυτό που λέγεται για κάποιον που ηγείται μιας κυβέρνησης, μιας θρησκείας, μιας επιχείρησης, ενός θεσμού, μιας αθλητικής ομάδας όταν δεν είναι παρών;  Το word of mouth, είναι αντάξιο της πορείας του; Είναι σημαντικό;

Τι αξία έχει αυτό που λέγεται για κάποιον που ηγείται μιας κυβέρνησης, μιας θρησκείας, μιας επιχείρησης, ενός θεσμού, μιας αθλητικής ομάδας όταν δεν είναι παρών/παρούσα;  Το word of mouth είναι αντάξιο της πορείας του; Είναι σημαντικό;  Μήπως γίνεται όλο και πιο πολύτιμο στην εποχή που ζούμε αυτή των συνεχόμενων παράλληλων κρίσεων, των deep fake news και της τεχνητής νοημοσύνης;

Οι σύγχρονοι ηγέτες που επιζητούν διαχρονική υπεράξια της φήμης τους, χτίζουν με μεθοδικότητα και τεχνογνωσία την προσωπική τους ηγετική μάρκα (personal leadership brand).  Όπως για παράδειγμα, ο Richard Branson που έχει ως προσωπικό brand το “Be fearless”, o Warren Buffet το “share your wisdom”, o Bill Gates  το “focus and make an impact”, η Condoleezza Rice το “do the hard things well”.

Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουν σε 3 τομείς. Στην αυθεντικότητα, στην έμπνευση και στην αποτελεσματικότητα των στόχων και επιδιώξεων τους. 

Επενδύοντας με συνέπεια και μεθοδικότητα στην αυθεντικότητα τους μπορούν και διαφοροποιούνται στην άποψη των κοινών τους, δημιουργούν μοναδικούς δεσμούς εμπιστοσύνης και σύναμμα επιτυγχάνουν τη μέγιστη προστασία απέναντι στις ψευδείς και κακόβουλες ειδήσεις που πολύ ευκολά κατακλύζουν το διαδίκτυο. 

Όταν η φήμη του ηγέτη εμπνέει αβίαστα και συστηματικά, χτίζει μία απίστευτη δύναμη υποστηρικτών οι οποίοι είναι διατεθειμένοι όχι μόνο να τον ακολουθούν, να εργάζονται πιστά για αυτόν και να συνδράμουν στην επίτευξη του οράματος του, αλλά και να γίνονται οι ίδιοι ασπίδα προστασίας του. 

Ένας ηγέτης με καλοχτισμένο και δομημένο προφίλ μπορεί και έχει πρόσβαση σε πόρους, σε γνώση, σε πληροφορίες, σε ευκαιρίες έτσι ώστε η επίτευξη των στόχων του να είναι και εφικτή και με μεγάλη απόδοση. 

Η επιδίωξη όλων των παραπάνω προνομίων προϋποθέτει μια προσωπική ηγετική μάρκα η οποία οφείλει να είναι μοναδική.  Μοναδική, όχι με την έννοια ότι δεν υπάρχει παρόμοιά της στον πλανήτη, αλλά με την έννοια της μοναδικότητας του ατόμου (younique vs unique). 

Μια μάρκα χτισμένη πάνω στο μοναδικό σύμπλεγμα αξιών, συμπεριφορών, συνηθειών, παρουσίας και πιστεύω του ηγέτη. Όλα τα παραπάνω θεμελιώνουν δομικά την αξιοπιστία, την εμπιστοσύνη και τη συναισθηματική αφοσίωση όλων των ενδιαφερομένων κοινών του.  Η οποία διαχρονικά συνοδεύεται από ένα αρχιτεκτονικά σχεδιασμένο πλάνο ενεργειών το οποίο διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό ότι το επιθυμητό word of mouth θα διαιωνίζεται και θα εξελίσσεται όπως γίνεται και σε ένα προϊοντικό love brand. 

Στην εποχή των συνεχόμενων παράλληλων κρίσεων, όπως για παράδειγμα οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι πόλεμοι, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, η ραγδαία αύξηση της μόλυνσης του περιβάλλοντος, η μείωση των οικονομικών ευκαιριών, ο αυξομειούμενος πληθωρισμός, οι βίαιες συμπεριφορές εξτρεμιστικών ομάδων, η αδόμητη μετακίνηση πληθυσμών, οι διαδικτυακές επιθέσεις κ.λπ.,  ο love branded ηγέτης έχει κάνει την καλύτερη προετοιμασία για να ανταπεξέλθει.  Τόσο για τον ίδιο και την ευημερία του, όσο και για όλα τα ενδιαφερόμενα κοινά του: πολίτες, εργαζόμενους, ακολούθους, συνεργάτες, μετόχους, προμηθευτές και προπάντων για την ευρύτερη κοινωνία στην οποία ο ίδιος δραστηριοποιείται. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΛΛΟ Η ΗΓΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΟ Η ΕΠΙΒΟΛΗ

Προτού τα μπλόκα των αγροτών στους δρόμους της Γερμανίας ή ο αποκλεισμός του Παρισιού, ή…

Προφανώς, ο ηγέτης αυτός που έχει δημιουργήσει μια άρτια προσωπική μάρκα (brand), έχει ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του στις δυσκολίες των καιρών που θα προκύψουν.  Η αναπόφευκτη σύγκριση και αξιολόγηση που θα γίνει σε επίπεδο word of mouth θα τον βρει νικητή, διότι ο ηγέτης του σήμερα και του αύριο οφείλει στη συνείδηση του κοινού να είναι τουλάχιστον προετοιμασμένος.  Η δικαιολογία του παρελθόντος ότι τα γεγονότα ήταν απρόσμενα και απρόβλεπτα, δεν έχει πια καμία βάση.  

Πρόσφατα, σε μια  συνάντηση εργασίας με έναν ηγέτη του χρηματοοικονομικού και επενδυτικού κλάδου παγκόσμιου βεληνεκούς, με αντικείμενο τη μετουσίωση του οράματος  του, το οποίο αφορά τη μετατροπή κάποιων ερήμων σε καλλιεργήσιμα εδάφη και δάση (desert farming) σε επιχειρηματικό, επενδυτικό και επικοινωνιακό πλάνο, τέθηκε το εξής ερώτημα: πως μπορείτε να κάνετε ένα τόσο μακροχρόνιο σχεδιασμό ο οποίος απαιτεί τεράστια κεφάλαια, γνώση, εξειδίκευση και επιστήμονες, όταν τα πάντα αλλάζουν και μάλιστα απρόβλεπτα; Σε τι μεταβλητές βασίζεται το πλάνο σας και πως διασφαλίζεται ότι οι κρίσεις που συμβαίνουν και θα συμβαίνουν δεν θα επηρεάσουν ή ματαιώσουν το πλάνο;  Η απάντηση που δόθηκε ήταν η εξής: «το όραμα μου είναι αυτό που θέλω να γίνει. Το πλάνο δεν είναι το όραμα. Το πλάνο θα αποτελείται από πολλά βραχυπρόθεσμα πλάνα. Και αντί να παρακολουθούμε την επίτευξη του μεγαλεπήβολου σχεδίου θα παρακολουθούμε την πορεία των βραχυπρόθεσμων πλάνων, τις κρίσεις που  θα αντιμετωπίσουμε και τις αναγκαίες προσαρμογές που θα κάνουμε. Βραχυπρόθεσμο πλάνο είναι.  Γρήγορες αναλύσεις και ευέλικτες αλλαγές». Και σε αυτή την απλοϊκή, φαινομενικά, προσέγγιση τέθηκε η εξής εύλογη απορία: και πως θα πείσετε τους μετόχους σας, τους αναλυτές, τις αγορές, τα χρηματιστήρια, τις τράπεζες, την επιστημονική και ακαδημαϊκή κοινότητα  όταν θα τους μιλάτε για επίτευξη βραχυπρόθεσμων πλάνων με εναλλακτικά σενάρια, όταν η αγορά έχει μάθει να μιλά σε όρους μέσο-μακροπροθέσμου και μακροπροθέσμου πλάνου;  Και η απάντηση: «έχει να κάνει με το ποιος είναι αυτός που οραματίζεται, δεσμεύεται και ηγείται. Το κύρος του, η ιστορία του, τα εχέγγυά του, η φήμη του και η διαχρονική κληρονομιά του».  

 Είναι προφανές πλέον ότι η έλλειψη προκαθορισμένης επιθυμητής αξίας ή ακόμα καλύτερα  υπεράξιας της φήμης του ηγέτη, σημαίνει και «άδικη» ήττα στην αρένα του ανταγωνισμού και του πρωταθλητισμού.  Και τελικά ποιοι κερδίζουν; Αυτοί που τα ενδιαφερόμενα κοινά τους τους θεωρούν ενστικτωδώς genius and crazy. Είναι όλοι εκείνοι που έχουν την ευφυΐα και την τρέλα να επενδύουν μεθοδικά στη φήμη τους και στην υστεροφημία τους, βασιζόμενοι στην αυθεντικότητα τους και στα μοναδικά αποτελέσματα τους.  Είναι εκείνοι, που γνωρίζουν ότι κάθε δήλωση τους, εμφάνιση τους, συμπεριφορά τους, απόφαση τους, επικοινωνία τους, συνδράμει θετικά ή αρνητικά στην πιο επίκαιρη. πολύτιμη αξία και προστασία του.  Στη φήμη του. 

Ο Δημήτρης Μιχόπουλος είναι αναγνωρισμένος σε επίπεδο thought leadership, διακρίνεται για την ικανότητά του να ηγείται κορυφαίων οργανισμών, καθώς και για τη διεθνή του εμπειρία στη διαχείριση σημαντικών κρίσεων.  Περισσότερες πληροφορίες www.dimitrismichopoulos.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ