Υπεγράφη η σύμβαση για την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Λάρισας-Βόλου. Το μεσημέρι της Τετάρτης, 4 Μαΐου, υπεγράφη η σύμβαση του έργου που αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, και ETCS LEVEL 1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή, καθώς και αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σιδηροδρομικός Σταθμός Λατομείου – ΒΙΠΕ – Σιδηροδρομικός Σταθμός  Βόλου.

Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα €82,89 εκατ., ενώ οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες, με στόχο την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνησης το 2025. Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της  Ευρωπαϊκής Ένωσης,  από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, “η εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και  σηματοδότησης με ETCS στη γραμμή Λάρισα – Βόλος που προβλέπει το έργο,  αναβαθμίζει την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού. Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η ηλεκτροκίνητη διασύνδεση του τμήματος με τον ήδη ηλεκτροκινούμενο άξονα ΠΑΘΕ/Π, εξυπηρετώντας τον στόχο της ΕΡΓΟΣΕ για διαλειτουργικότητα των έργων που διαχειρίζεται, τα οποία έχουν ως τελικό στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση συνολικά του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου”.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Η αποστολή όλων μας στην ΕΡΓΟΣΕ, σε συντονισμό και συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στην επόμενη ημέρα, αυτή του εκσυγχρονισμού και της αξιοπιστίας. Οπότε, είναι μεγάλη μας χαρά, όταν, από το στάδιο της προσεκτικής και ενδελεχούς προετοιμασίας από πλευράς μας, έργα τόσο μεγάλης σημασίας περνούν στη φάση της υλοποίησης.  Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας-Βόλου και η διασύνδεσή της με το υπόλοιπο ηλεκτροκινούμενο δίκτυο αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, που ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας».