Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΑΛΑΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ STARBUCKS

Έξι χρόνια ήταν πάρα πολλά για την χαλαρή πολιτική των Starbucks
Φωτ. San Wang / Pexels
Τα Starbucks στις ΗΠΑ οπισθοχωρούν από την ασυνήθιστη, για αλυσίδα καφετεριών, πολιτική «αφιλοκερδούς φιλοξενίας» που είχαν εφαρμόσει μετά από ένα δυσάρεστο, viral του 2018.

Από το 2018 τα Starbucks στις ΗΠΑ ακολουθούσαν μία σπάνια για αλυσίδα εστίασης πολιτική, επιτρέποντας ακόμα και σε ανθρώπους που δεν σκόπευαν να αγοράσουν κάτι από τα καταστήματά της, να απολαμβάνουν τους ήρεμους και καλοσχεδιασμένους χώρους τους από κοινού με τους πελάτες.

Τώρα, υπό την πίεση για υψηλότερες πωλήσεις, η στρατηγική αφιλοκερδούς φιλοξενίας περνά στο παρελθόν, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε πως, αρχής γενομένης από τις 27 Ιανουαρίου, δεν θα επιτρέπεται ούτε η χρήση των επίπλων της, ούτε η επίσκεψη στις τουαλέτες, σε άτομα που δεν έχουν κάνει κάποια αγορά.

Η απόφαση αποτελεί μέρος της στρατηγικής «back to Starbucks» που εισάγει το νέο αφεντικό της αλυσίδας, Μπράιαν Νίκολ, σε μία προσπάθεια να ανασχέσει την αισθητή πτώση των πωλήσεων.

Φωτ. Photograph with art / Pexels
Φωτ. Photograph with art / Pexels

Η «στροφή» αφορά ωστόσο μόνο τα Starbucks στις ΗΠΑ, και ο βρετανικός βραχίονας της αλυσίδας για παράδειγμα, διαβεβαίωσε το κοινό πως οι επισκέπτες είναι ευπρόσδεκτοι ακόμα κι αν δεν αγοράζουν τίποτα.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα καφετεριών στον κόσμο υποστηρίζει πως η νέα πολιτική της, που απαγορεύει ακόμα το κάπνισμα, την κατανάλωση αλκοόλ και την αντικοινωνική συμπεριφορά εντός των καταστημάτων της, έχει στόχο να κάνει τα καφέ της πιο φιλικά προς τους πελάτες.

«Η εφαρμογή ενός Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας… είναι ένα πρακτικό βήμα που μας βοηθά να δώσουμε προτεραιότητα στους πελάτες μας που πληρώνουν και θέλουν να καθίσουν και να απολαύσουν τα καφέ μας», δήλωσε εκπρόσωπος της Starbucks.

Οι νέοι κανόνες θα αναρτηθούν σε όλα τα καταστήματα της Βόρειας Αμερικής και το προσωπικό σε αυτά θα λάβει αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο διαχείρισης όσων επιχειρήσουν να τους αψηφήσουν.

Πριν από έξι χρόνια, η εταιρεία είχε λάβει την απόφαση για πιο ανοικτή πολιτική στους χώρους των καταστημάτων, μετά από ένα περιστατικό με έναν μαύρο άνδρα στη Φιλαδέλφεια, που είχε ζητήσει να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα υποστηρίζοντας πως περιμένει έναν φίλο του για να καθίσουν στο κατάστημα. Ένα βίντεο από το συμβάν είχε γίνει viral και η αλυσίδα είχε δεχτεί επικρίσεις για την αρνητική στάση των υπαλλήλων της. Η Starbucks είχε ζητήσει τότε συγγνώμη από τον άνδρα, προχωρώντας σε διακανονισμό και ανακοινώνοντας ότι καλωσορίζει όλους τους ανθρώπους στις καφετέριες της, είτε είναι πελάτες είτε όχι.

Τώρα όμως η εταιρεία οπισθοχωρεί και αναζητά τρόπους για να αυξήσει τις πωλήσεις της, ενώ αντιμετωπίζει αντιδράσεις και από πιστούς πελάτες για την αύξηση τιμών στις ΗΠΑ. Ο Μπράιαν Νίκολ, που πριν αναλάβει τα Starbucks ήταν επικεφαλής της μεξικανικής αλυσίδας τροφίμων Chipotle, προσπαθεί από πέρυσι να αλλάξει τις ισορροπίες στην επιχείρηση, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών στις καφετέριες, ανανεώνοντας το μενού και ανακαινίζοντας τις εγκαταστάσεις σε όλη τη Βόρεια Αμερική.

Στις αλλαγές που θα εφαρμοστούν από αυτόν τον μήνα θα είναι και η προσφορά ενός δωρεάν refill ζεστού ή κρύου καφέ για όσους πελάτες απολαμβάνουν το ρόφημά τους εντός καταστήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ