Ο CEO ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ «ΧΑΡΑΚΙΡΙ» ΣΤΟ ΜΙΣΘΟ ΤΟΥ
- 05.12.24 13:02
Μία πρωτοφανής ιστορία εταιρικής συγγνώμης κατέφτασε στις αρχές Δεκεμβρίου από την Ιαπωνία.
Ο CEO της ιαπωνικής τράπεζας Nomura, Κεντάρο Οκούντα, αποφάσισε να… τιμωρήσει τον εαυτό του και να μειώσει προσωρινά τον μισθό του, στον απόηχο των απαράδεκτων πράξεων ενός υπαλλήλου που εργαζόταν σε υποκατάστημα της τράπεζας.
Σύμφωνα με τη Nomura, ένας (πρώην, πλέον) υπάλληλος έκλεψε χρήματα από πελάτες και να έβαλε φωτιά στο σπίτι τους, όταν τους επισκέφτηκε για προγραμματισμένο ραντεβού, στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζας (η παράλληλη είδηση εδώ είναι πως ιαπωνικές τράπεζες προσφέρουν και υπηρεσίες κατ’ οίκον).
Αφού αποκαλύφθηκαν οι πράξεις του υπαλλήλου, αποφασίστηκε η απόλυσή του στις 4 Αυγούστου και συνελήφθη από την αστυνομία τον Οκτώβριο, ενώ στις 20 Νοεμβρίου, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες από την εισαγγελία της Χιροσίμα.
Η τράπεζα εξέφρασε τη βαθιά της συγγνώμη προς τα θύματα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο να δηλώνει πως θα επιστρέψει, εθελοντικά το 30% του μισθού του για τους επόμενους τρεις μήνες, ενώ εννέα ακόμα ανώτερα στελέχη και διευθυντές αποφάσισαν ακολουθήσουν το δικό του παράδειγμα και να μειώσουν τους μισθούς τους για το ίδιο διάστημα.
Σε ανακοίνωσή της, η Nomura σημειώνει: «Εκφράζουμε τη βαθιά μας λύπη και απολογούμαστε στους πελάτες μας που υπέφεραν εξαιτίας αυτού του περιστατικού. Επίσης, ζητάμε συγγνώμη από όλους όσοι επηρεάστηκαν από την αναστάτωση που προκλήθηκε.»
Η τράπεζα τόνισε ότι τέτοιου είδους συμβάντα είναι απαράδεκτα για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είναι επιφορτισμένα με την προστασία της περιουσίας των πελατών τους. Για να αποτρέψει μελλοντικά παρόμοια περιστατικά, η Nomura διαβεβαίωσε ότι υιοθέτησε αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας.
Τα μέτρα περιλαμβάνουν συνοδεία των υπαλλήλων από προϊσταμένους κατά τις επισκέψεις σε πελάτες και εποπτεία μέσω εταιρικών κινητών τηλεφώνων και καμερών στα οχήματα.
Η Nomura, ένα από τα μεγαλύτερα τραπεζικά ιδρύματα της Ιαπωνίας με παρουσία σε περίπου 30 χώρες, επικεντρώνεται στη διαχείριση πλούτου, επενδύσεων και χρηματοπιστωτικών αγορών. Παρόλο που αυτό το περιστατικό έπληξε τη φήμη της, η τράπεζα διαβεβαίωσε τους πελάτες της ότι λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη τους.