Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΒΟΥΔΙΣΤΙΚΗ ΑΤΑΡΑΞΙΑ ΣΤΗ FERRARI ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥΣ ΔΑΣΜΟΥΣ

Βουδιστική αταραξία στη Ferrari για τους αμερικανικούς δασμούς
Φωτ. Gabor Papp / Unsplash
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ένα απρόσμενο πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών της: ούτως ή άλλως δεν θα μπει ποτέ στη διαδικασία να ανοίξει γραμμή παραγωγής στις ΗΠΑ.

Την ώρα που ο Ντόναλντ Τραμπ τραντάζει τις διεθνείς αγορές προαναγγέλλοντας δασμούς σε παντώς είδους και προέλευσης προϊόντα, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία της Ferrari δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερο πρόβλημα, σε αντίθεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της.

Παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη δεν συμπεριλήφθηκε στις πρώτες ανακοινώσεις του Τραμπ, ο οποίος στράφηκε κατά Κίνας, Μεξικού και Καναδά, στην Ευρωπαϊκή Ένωση επικρατεί εύλογη ανησυχία ότι σύντομα θα κληθεί να αντιμετωπίσει την ίδια κατάσταση και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Άλλωστε οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν ήδη, δεδομένου ότι πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει εργοστάσια και βασίζονται σε προμηθευτές με έδρα στο Μεξικό.

«H Ferrari είναι η μοναδική εξαίρεση ανεξαρτήτως δασμών, δεν πρόκειται να αρχίσει να παράγει στις ΗΠΑ. Όλα συμβαίνουν στο Μαρανέλο της Ιταλίας», εξηγεί η Rella Suskin, αναλύτρια μετοχών της Morningstar. Όπως λέει, η εταιρεία απευθύνεται σε ένα πολύ ειδικό και πολύ πλούσιο κοινό στις ΗΠΑ και οι πιθανές αυξήσεις τιμών λόγω των δασμών μπορούν εύκολα να μετακυλιστούν στους πελάτες. Ο Tom Narayan από την RBC Capital Markets συμφωνεί ότι η Ferrari μπορεί να προβεί σε αυξήσεις τιμών χωρίς να επηρεάσει τη ζήτηση, καθώς οι πελάτες της ενδιαφέρονται για luxury προϊόντα, είναι προετοιμασμένοι να πληρώσουν αδρά για αυτά και οι αποφάσεις τους δεν καθορίζονται μία διακύμανση (ακόμα κι αν αυτή αγγίξει το 10% με 30%).

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Ferrari είναι μοναδική σε σχέση με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της, καθώς δεν συνδέεται με καμία γραμμή παραγωγής στις ΗΠΑ.

Αντίθετα, η Porsche, η οποία ανήκει στον όμιλο Volkswagen, θα μπορούσε να επηρεαστεί περισσότερο από τους δασμούς, που ίσως χρειαστεί να επενδύσει σημαντικά για να δημιουργήσει μια ειδική γραμμή παραγωγής στις ΗΠΑ. Το μερίδιο της Porsche έχει μειωθεί περίπου 26% από τις αρχές

Σε κάθε περίπτωση, η διαφοροποίηση και η ανθεκτικότητα του κάθε brand θα αποδειχθεί «κλειδί» για να αντέξει την πίεση από τις σχεδόν αναπόφευκτες διεθνείς οικονομικές προκλήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ