Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

AMAZON: ΤΟ ΑΘΟΡΥΒΟ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ HAUL, ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ TEMU

Amazon: Το αθόρυβο λανσάρισμα του Haul, στη σκιά του Temu
Φωτ. Artempordez / Pexels
Σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστεί σελίδες με πάμφθηνα προϊόντα που κερδίζουν τους καταναλωτές της Δύσης, η Amazon δημιούργησε μία υποσελίδα προσφορών με τιμές που έχουν «ταβάνι» τα 20 δολάρια. Είναι μία δύσκολη άσκηση ισορροπίας για την πολυεθνική εταιρεία, καθώς από τη μία πλευρά δεν θέλει να υπονομεύσει τις πωλήσεις του βασικού ιστοτόπου της αλλά από την άλλη οφείλει να αντιδράσει στον απειλητικό ανταγωνισμό.

Περίπου δύο εβδομάδες πριν τη Black Friday, η Amazon εισήγαγε «αθόρυβα» μια νέα επιλογή στην κορυφή του μενού της, με την ονομασία Haul. Η υποσελίδα είναι προσβάσιμη μόνο μέσω smartphones και σε αυτή προσφέρονται εξαιρετικά φθηνά προϊόντα, κυρίως από την Κίνα.

Σωστά μαντέψατε: το Haul αποτελεί την όψιμη απόπειρα απάντησης της Amazon στη σαρωτική δημοτικότητα εφαρμογών όπως το Temu το Shein, με την αμερικανική εταιρεία να υποστηρίζει πως από το λανσάρισμα του Νοεμβρίου έως σήμερα, το Haul έχει προσελκύσει εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες.

Το Haul προσφέρει προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές, όπως αθλητικά παπούτσια με 9,98 δολάρια ή θήκες κινητών με 2,99 δολάρια, και με ανώτατο όριο τιμής για οποιοδήποτε προϊόν στο συγκεκριμένο μενού τα $20. Επίσης, παρέχει δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 25 δολαρίων και μεγαλύτερες εκπτώσεις ανάλογα με την τελική τιμή, ενθαρρύνοντας, έτσι, τους χρήστες να αγοράζουν πολλά προϊόντα μαζί.

Η Amazon διαχώρισε το Haul από την κύρια πλατφόρμα της, ώστε να μην υποβαθμίσει τη βασική της αγορά. Ωστόσο, ο συμβιβασμός για τις χαμηλότερες τιμές είναι οι πιο αργές αποστολές, που διαρκούν 1-2 εβδομάδες αντί για τις συνήθεις ταχείες παραδόσεις των μελών Prime.

Παρότι η Amazon «φλερτάρει» με Κινέζους πωλητές εδώ και χρόνια, έως τώρα ενεργούσε ως μεσάζων, αποθηκεύοντας εκ των προτέρων προϊόντα στις αμερικανικές αποθήκες. Αυτό, επιτρέπει τις ταχύτερες αποστολές καθώς και το όποιο κόστος για την Amazon μετακυλίεται στους καταναλωτές.

Το Haul και το Temu κρατούν τις τιμές χαμηλές αξιοποιώντας δίκτυα πωλητών από την Κίνα, με τη βοήθεια του καθεστώτος de minimis, το οποίο επιτρέπει την εισαγωγή φθηνών προϊόντων στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς για αξίες κάτω των 800 δολαρίων. Παρόλο που αυτό εξετάζεται από τις αρχές, παραμένει σε ισχύ, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη αυτών των πλατφορμών.

Από το 2022 που άρχισε να λειτουργεί και στις ΗΠΑ, το Temu έγινε γρήγορα η πιο δημοφιλής δωρεάν εφαρμογή στο App Store, σύμφωνα με το CNBC. Η επιτυχία τέτοιων εφαρμογών δείχνει την αυξανόμενη ζήτηση για φθηνά προϊόντα.

Οι καταγγελίες για παραβιάσεις του εργασιακού δικαίου, όπως η σύνδεση του Temu με την περιοχή Xinjiang, όπου καταγγέλλεται καταναγκαστική εργασία, καθώς και οι υψηλοί δείκτες τραυματισμών στις αποθήκες της Amazon, δεν έχουν αποτρέψει την αύξηση των πωλήσεων.

Παρά τις αντιδράσεις και τις νομικές έρευνες, οι πωλήσεις συνεχίζουν να σπάνε ρεκόρ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ