ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ TESLA ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ BYD
- 28.08.25 12:46

Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση 40% τον Ιούλιο, ενώ ο κινεζικός κολοσσός BYD κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 225%, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε την Πέμπτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι νέες ταξινομήσεις οχημάτων Tesla ανήλθαν σε 8.837, σηματοδοτώντας τον έβδομο συνεχόμενο μήνα πτωτικής πορείας της εταιρείας του Ίλον Μασκ. Την ίδια στιγμή, η BYD ξεπέρασε την Tesla, φτάνοντας τις 13.503 νέες ταξινομήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η πτώση της Tesla είναι ακόμη πιο ανησυχητική για την εταιρεία, αν ληφθεί υπόψη ότι συνολικά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν αύξηση.
Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με έντονο ανταγωνισμό αλλά και με ζημιά στη φήμη της, την οποία φαίνεται να τροφοδότησε, εν μέρει, η εκρηκτική ρητορική του Μασκ και η στενή του σχέση με την κυβέρνηση Τραμπ. Όμως και στο εμπορικό σκέλος, η εταιρεία δεν έχει παρουσιάσει σημαντική ανανέωση στη γκάμα της και οι επενδυτές εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε ένα πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο που, σύμφωνα με την Tesla, θα αρχίζει να παράγεται μαζικά μέσα στους επόμενους μήνες.
Τα προβλήματα δεν περιορίζονται στην Ευρώπη και ο ίδιος ο Μασκ προειδοποιεί πως έρχονται «μερικά δύσκολα τρίμηνα».
Ο Τόμας Μπεσόν, επικεφαλής έρευνας για τον κλάδο αυτοκινήτου στην Kepler Cheuvreux, σημείωσε ότι η διοίκηση της Tesla προσπαθεί να πείσει τους επενδυτές ότι η εταιρεία δεν είναι απλώς αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά δραστηριοποιείται εξίσου δυναμικά και σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική. «Στην πραγματικότητα όμως, τα οχήματά της έχουν γεράσει σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τα τελευταία μοντέλα, όπως το Cybertruck, δεν είχαν την επιτυχία που αναμενόταν», δήλωσε στο CNBC.
Στον αντίποδα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν δυναμικά την παρουσία τους στην Ευρώπη. Η BYD έχει ανοίξει εκθεσιακούς χώρους σε όλη τη γηραιά ήπειρο και προσφέρει μοντέλα σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Τα κινεζικά brand έφτασαν σε ιστορικό υψηλό, κατακτώντας μερίδιο άνω του 5% στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics. Και δεν είναι μόνο η Tesla που πιέζεται: και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Stellantis (ιδιοκτήτρια της Jeep), η Hyundai και οι ιαπωνικές Toyota και Suzuki, είδαν πτώση στις ταξινομήσεις τους τον Ιούλιο. Αντίθετα, οι Volkswagen, BMW και Renault κατέγραψαν αυξήσεις.