ΕΡΕΥΝΑ: ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΜΕ ΤΑ SOCIAL MEDIA – ΧΑΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
- 04.01.24 12:36
YouTube, TikTok, Snapchat και Instagram παραμένουν οι πιο δημοφιλείς και ευρέως χρησιμοποιούμενες κοινωνικές πλατφόρμες για εφήβους, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τη μεγάλη έρευνα σε παιδιά ηλικίας 13 έως 17 ετών που διενήργησε στις ΗΠΑ το Pew Research Center.
Οι έφηβοι συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες σε υψηλά ποσοστά – με ορισμένους να παραδέχονται πως ασχολούνται «σχεδόν συνέχεια» με τα social media μέσα στην ημέρα.
Το YouTube αναδεικνύεται στον «απόλυτο κυρίαρχο», αφού περίπου 9 στους 10 εφήβους δηλώνουν ότι το χρησιμοποιούν, καθιστώντας έτσι την πλατφόρμα την πιο διαδεδομένη σε ολόκληρο το διαδίκτυο.
ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΕΧΕΙ «ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ» ΑΠΟ 71% ΤΟ 2014-2015 ΣΕ 33% ΣΗΜΕΡΑ.
Το TikTok, το Snapchat και το Instagram παραμένουν δημοφιλή και η πλειονότητα των εφήβων ηλικίας 13 έως 17 ετών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το TikTok (63%), το Snapchat (60%) και το Instagram (59%).
Κατακόρυφη μείωση σε Facebook και Twitter
Πολύ λιγότεροι έφηβοι χρησιμοποιούν πια το Facebook και το Χ συγκριτικά με μία δεκαετία νωρίτερα, όπως παρατηρεί το Pew Research Center. Το Facebook κυριαρχούσε κάποτε στο τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της αμερικανικής νεολαίας, αλλά το ποσοστό των εφήβων που έχουν λογαριασμό και συνδέονται στην πλατφόρμα έχει «καταρρεύσει» από 71% το 2014-2015 σε 33% σήμερα. Το Twitter, (X από τον Ιούλιο του 2023), είδε επίσης τη «βάση» των έφηβων χρηστών του να συρρικνώνεται, αν και με λιγότερο απότομη πτώση από το Facebook. Αντίθετα, το ποσοστό των εφήβων που χρησιμοποιούν το TikTok είναι στατιστικά αμετάβλητο από πέρυσι.
ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤO ΓΡΑΦΕΙΟ: ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΗΣ ΑΘΩΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
Ψευδαισθήσεις, προκαταλήψεις και διαρροές. Εταιρείες του «ενός υπαλλήλου» και πολυεθνικές ενσωματώνουν το Α.Ι. στην παραγωγική…
Τα στατιστικά
Περίπου επτά στους δέκα εφήβους δηλώνουν ότι επισκέπτονται το Youtube βίντεο καθημερινά, με το 16% να αναφέρει ότι είναι συνδεδεμένο στον ιστότοπο «σχεδόν συνέχεια».
Ταυτόχρονα, το 58% των εφήβων είναι καθημερινοί χρήστες του TikTok. To 17% υποστηρίζει πως είναι σχεδόν πάντα συνδεδεμένο.
Περίπου οι μισοί έφηβοι χρησιμοποιούν καθημερινά το Snapchat και το Instagram με ένα κάπως μεγαλύτερο ποσοστό να αναφέρει ότι χρησιμοποιεί το Snapchat «σχεδόν συνεχώς» (14%) σε σύγκριση με το Instagram (8%).
Πολύ λιγότεροι έφηβοι δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Facebook σε καθημερινή βάση (19%), ενώ μόνο το 3% δηλώνει ότι είναι σχεδόν πάντα συνδεδεμένο στον ιστότοπο.
Συνολικά, το ένα τρίτο των εφήβων χρησιμοποιεί τουλάχιστον έναν από αυτούς τους πέντε ιστότοπους «σχεδόν συνεχώς», τάση που είχε διαπιστωθεί και στην αντίστοιχη έρευνα της προηγούμενης χρονιάς.
ΣΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ TIKTOK ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΚΕΙΝΑ ΣΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
Τα έφηβα κορίτσια είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν σχεδόν συνέχεια το TikTok σε σχέση με τα αγόρια (22% έναντι 12%). Το ίδιο ισχύει και για το Snapchat (17% έναντι 12%). Ωστόσο είναι ελάχιστες οι διαφορές αναφορικά με όσους κάνουν «αδιάλειπτη» χρήση των YouTube, Instagram και Facebook.
Ηλικίες και συνήθειες
Οι μεγαλύτεροι έφηβοι είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν πολλές από τις πλατφόρμες για τις οποίες ρωτήθηκαν, όπως το Instagram, το Snapchat, το Facebook, το Twitter, το TikTok και το Reddit. Για παράδειγμα, ενώ το 68% των εφήβων ηλικίας 15 έως 17 ετών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Instagram, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 45% μεταξύ των εφήβων ηλικίας 13 και 14 ετών.
Έχει σημασία το εισόδημα του σπιτιού;
Ενώ συνολικά όλο και λιγότεροι έφηβοι χρησιμοποιούν το Facebook, οι έρευνές δείχνουν σταθερά ότι η χρήση παραμένει υψηλότερη μεταξύ των εφήβων από νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα. Για παράδειγμα, το 45% των εφήβων σε νοικοκυριά με ετήσιο εισόδημα κάτω των 30.000 δολαρίων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Facebook, σε σύγκριση με το 27% εκείνων των οποίων το ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού είναι 75.000 δολάρια ή μεγαλύτερο.
Τα εισοδηματικά χάσματα είναι επίσης εμφανή στη χρήση του TikTok: Στα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα τα παιδιά είναι πιο πιθανό να ασχολούνται με το TikTok σε σύγκριση με εκείνα των νοικοκυριών με το υψηλότερο εισόδημα (71% έναντι 61%).