Οικονομική Επιθεώρηση, Νοέμβριος 2021, τ.1012

ΝΈΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΊΕΣ – STARTUPS της Βίκης Καλιάκου

Νέοι επιχειρηματίες απαντούν στις ερωτήσεις της Οικονομικής

 

Κάποιοι ανέλαβαν την οικογενειακή επιχείρηση, κάποιοι δημιούργησαν τη δική τους. Είναι όλοι νέοι επιχειρηματίες, που κατάφεραν να ξεχωρίσουν με τη μέχρι τώρα πορεία τους. Η Οικονομική τους ζήτησε να μιλήσουν για τη δουλειά τους, για τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισαν μέχρι τώρα και για την προοπτική που βλέπουν στην ελληνική οικονομία.

 

Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος είναι διευθύνωνσύμβουλος σε μία από τις παλαιότερες και μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες της Ελλάδας. Του Ομίλου AldemarResorts, που διαθέτει 6 πολυτελή ξενοδοχεία και 2 κέντρα θαλασσοθεραπείας στην Κρήτη και την Πελοπόννησο, με ιστορία από το 1989 και ιδρυτή τον Δρ.Νικόλαο Σ.Αγγελόπουλο. Ο ίδιος βλέπει μακριά και έχει μάλλον ανατρεπτικές ακόμη για τα ελληνικά δεδομένα απόψεις, αφού πιστεύει στο βιώσιμο και με διάρκεια στον χρόνο τουρισμό, στις αξίες, στο εξατομικευμένο guestexperience και στην προσωπική επαφή με τον πελάτη (που μπορεί να είναι ακόμη και οι κάτοικοι ενός χωριού με την παραδοσιακή γαστρονομία), παράλληλα με την ευεξία και την πολυτέλεια, την οποία μπορεί όσο λίγοι να τους προσφέρει. Αν το μοντέλο του τουρισμού στην Ελλάδα αλλάζει, ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος είναι επικεφαλής σε αυτό. Τελευταία ασχολείται ιδιαίτερα με την Πελοπόννησο, που είναι ο τόπος καταγωγής του, ενώ έχει αποσπάσει πλήθος βραβείων, μεταξύ αυτών και ως “Man of GreenHospitality&Sustainability”.

«Η δουλειά μου είναινα αναδείξω τη φιλοξενία ως οικονομική δραστηριότητα που υπηρετεί διαχρονικά το τρίπτυχο: περιβάλλον, άνθρωπος, κοινωνία, χωρίς όμως να συνοδεύεται από μειωτικά σχόλια και αυθαίρετες ερμηνείες, όπως συμβαίνει σήμερα. Η φιλοξενία είναι στην καρδιά του Έλληνα και παράλληλα αποτελεί τον συνδετικό ιστό όλων των επιμέρους κλάδων της οικονομίας.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για ένα βιώσιμο οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά μέλλον, η μεγάλη πρόκληση είναι να ξεφύγουμε από αναπτυξιακές αναφορές και να επενδύσουμε στην εξέλιξη του μοντέλου της φιλοξενίας προς την κατεύθυνση στην οποίαμας οδηγεί ο πελάτης-επισκέπτης, και όχι στην εξέλιξη που απορρέει από στυγνά επενδυτικά κριτήρια.

Πιστεύω για την Ελλάδα ότι μπορεί να γίνει η Ιθάκη των Ευρωπαίων συνταξιούχων. Η Ελλάδα έχει το φυσικό, το κοινωνικό και το πολιτιστικό περιβάλλον για να γίνει δεύτερη κατοικία ανθρώπων από το εξωτερικό. Πλέον προσφέρει και το φορολογικό κίνητρο και σε συνδυασμό με την παρακαταθήκη που άφησε η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης συμπληρώνεται το πλαίσιο του ιδανικού προορισμού μόνιμης κατοικίας. Είναι μια ευκαιρία, που δεν πρέπει να χαθεί».

 

Ο Ευάγγελος Γκιζελής δεν επαναπαύτηκε στην οικογενειακή επιχείρηση επεξεργασίας ελασμάτων στο Σχηματάρι, ούτε απλώς κατάφερε να επιβιώσει. Έγινε επικεφαλής της GizelisRobotics και σήμερα παράγει τα πρώτα αποκλειστικά κατασκευασμένα στην Ελλάδα προϊόντα ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης, που απευθύνονται κυρίως στην παγκόσμια βιομηχανία. Αναδείχθηκε μάλιστα από το StartUs Insights μεταξύ των “5 Top RoboticsStartupsImpactingthe Manufacturing Industry”, δηλαδή μεταξύ των 5 ταχύτερα αναπτυσσόμενων startup ρομποτικής στον κόσμο ανάμεσα σε 589 συνολικά ανταγωνιστές. Η GizelisRobotics έχει εξοπλίσει το πρώτο «έξυπνο» εργοστάσιο της Ελλάδας (Calpak), που χρησιμοποιεί τεχνολογίες της λεγόμενης 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και το οποίο επισκέφθηκε ο Έλληνας πρωθυπουργός.Ο συνδυασμός τεχνολογίας, ρομπότ, μηχανολογικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού και λογισμικού είναι ο δρόμος που χαράσσει η εταιρεία, οδηγώντας στην επόμενη μέρα της παραγωγικής διαδικασίας. Στην περίοδο της πανδημίας κατασκεύασε το ROBOTSAFE, το πρώτο αυτόνομο ελληνικό ρομπότ απολύμανσης για υγειονομικούς χώρους, βιομηχανίες και αεροδρόμια.

«Η δουλειά μου είναινα παράγουμε πρωτοποριακή –made in Greece– ρομποτική τεχνολογία παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις smartmanufacturingμε όρους Industry 4.0. H GizelisRobotics αναγνωρίστηκε ως μία από τις Τοπ 5 νεοσύστατες ρομποτικές εταιρείες του κόσμου για βιομηχανικές εφαρμογές και αναπτύσσει στην ελληνική και διεθνή αγορά μια υπερσύγχρονη γκάμα συνεργατικών, αυτόνομων ρομπότ, που αναβαθμίζουν την ικανότητα παραγωγής και διαχείρισης υλικών των επιχειρήσεων.

Η μεγαλύτερη πρόκλησηείναι η μετάβαση στην εποχή της τεχνητής ψηφιακής νοημοσύνης και του Industry 4.0. Οι επιχειρήσεις αλλάζουν τον τρόπο και το επίπεδο λειτουργιών και δραστηριοτήτων τους, όπως επίσης του κεφαλαίου που χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα. Πρόκληση για εμάς είναι να εξασφαλίζουμε ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να διαχειριστούν την εποχή των αλλαγών μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού τους.

Πιστεύω για την Ελλάδαότι δικαιούται και μπορεί να κάνει το αναγκαίο τεχνολογικό, ψηφιακό άλμα με οδηγό το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο κεφάλαιο που διαθέτει, εντός και εκτός της χώρας. Πιστεύω ότι η τεχνολογική, ψηφιακή μετάβαση επιβραβεύει όσους τολμούν, διαθέτουν σχέδιο, στρατηγικές συνεργασίες και διαρκείς επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και εξελιγμένα συστήματα διοίκησης και τεχνολογίας».

 

Ο Αλέξανδρος Καρύδης-Καρανδρέας είναι δικηγόρος και partner στο SporosPlatform. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή ψηφιακή συμβουλευτική πλατφόρμαμε στόχο να καθοδηγεί τις επιχειρήσεις στον δρόμο της κυκλικής οικονομίας, του zeropollution και της χρηματοδότησης από τα κατάλληλα funds και ευρωπαϊκά κονδύλια. Είναι το πρώτο «πράσινο»fund στη ΝΑ Ευρώπη, έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων και θα εστιάζει σε εξωστρεφείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Περιφέρειας, κυρίως στους τομείς της μεταποίησης και του αγροδιατροφικού κλάδου, αλλά και startups, δίνοντας έμφαση στη βιο-οικονομία και την καθαρήενέργεια, όπως άλλωστε είναι η κατεύθυνση του σχεδίου Ελλάδα 2.0 και του Ταμείου Ανάκαμψης. Το concept του SporosPlatform αναγνωρίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως το μόνο ImpactInvesting Fund στην Ελλάδα, το οποίο φιλοξενήθηκε στο European CircularEconomyStakeholderPlatform, μια συνεργασία της Κομισιόν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων.

«Η δουλειά μας είναινα στηρίξουμε την Κυκλική Μετάβαση των ελληνικών επιχειρήσεων σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο, που παράγει αξία για όλους, αξιοποιεί τα τοπικά πλεονεκτήματα και δημιουργεί νέες δουλειές. Με ευέλικτα εργαλεία χρηματοδότησης, εξειδικευμένη συμβουλευτική και ένα διεθνές δίκτυο καινοτομίας, δημιουργούμε σήμερα τους CircularChampions του αύριο, που με το εξωστρεφές παράδειγμά τους αλλάζουν τα δεδομένα για την κοινωνία και την οικονομία.

Η μεγαλύτερη πρόκληση, να πετύχουμε μια ισορροπημένη οικονομική ανάπτυξη διαρκείας, χωρίς κατασπατάληση πόρων, υποβάθμιση του περιβάλλοντος και αποκλεισμούς. Με το σημερινό μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης, το 2050 θα χρειαζόμαστε…3 πλανήτες! Στην Ελλάδα και την Κύπρο η κυκλική χρήση των υλικών κυμαίνεται περίπου στο 2%, ενώ στην Ολλανδία ξεπερνά το 30%. Υπάρχει ένα τεράστιο περιθώριο βελτίωσης, ειδικά στην αγροδιατροφή, τις κατασκευές, τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Είναι όρος οικονομικής επιβίωσης.

Πιστεύω για την Ελλάδα «Μέτρον άριστον» και «μηδέν άγαν». Ο πολιτισμός μας είναι διαχρονικά ταυτισμένος με την ισορροπία και το ευ ζην. Αν η Ελλάδα στηριχτεί στον πυρήνα της, θα πρωταγωνιστήσει διεθνώς. Ο Σπόρος συμβολίζει τρία πράγματα: αξία, ανθεκτικότητα, εξέλιξη. Στόχος μας μια πράσινημετάβαση προσαρμοσμένη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, με ευελιξία, τοπικές αλυσίδες αξίας και αλλαγή γενιάς. Η κυκλικήοικονομία είναι στην ουσία της βαθιά ελληνική. Μια ιστορική ευκαιρία, που δεν θα αφήσουμε να χαθεί».

 

Ο Απόστολος Καραμπίνης ανέλαβε το 1995 τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης KarabinisMedical, δίνοντας έμφαση όχι μόνοστην υγεία, αλλά και στην εξειδίκευση. Επιχειρηματίας τρίτης γενιάς ο ίδιος, κατάφερε να μετατρέψει μια οικογενειακή εταιρεία σε μια σύγχρονη παραγωγική,εξαγωγική και εισαγωγική επιχείρηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Η γκάμα προϊόντων περιλαμβάνει αναλώσιμα, συμπληρώματα διατροφής, φυσικά προϊόντα περιποίησης και διαγνωστικές ιατρικές συσκευές. Παράλληλα με τις στρατηγικές συνεργασίες για αποκλειστικήαντιπροσωπεία διεθνών οίκων, η KarabinisMedical παράγει τα δικά της προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, ενώ έχει αποσπάσεισειρά βραβείων καινοτομίας, αριστείας και μάρκετινγκ.Ταυτόχρονα δημιούργησε εξειδικευμένο Τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης, το οποίο δραστηριοποιείται στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, ορισμένα από τα οποία διαθέτουν διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας, καθώς και προηγμένες υπηρεσίες υγείας, που προστατεύονται από copyrights. Στο πλαίσιοτης Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, το πρόγραμμα«Σύμμαχος Ζωής» υποστηρίζει κοινωνικές ομάδες με δράσειςπου προάγουν την υγεία, τον αθλητισμό, το περιβάλλον και τον πολιτισμό.

«Η δουλειά μου είναιιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνωνσύμβουλος της KarabinisMedical ΑΕ, ενώ στις αρμοδιότητές μου συγκαταλέγονται η χάραξη βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στρατηγικών εγχειρημάτων, καθώς και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του οικοσυστήματός μας. Ρόλος μου είναι να προσδιορίσω και να μεταλαμπαδεύσω το όραμα και την αποστολή της εταιρείας στα υπόλοιπα στελέχη.

Η μεγαλύτερη πρόκληση στην έως τώρα καριέρα μου ήταν η εγκαθίδρυση της εταιρείας μου KarabinisMedical ΑΕ στη συνείδηση των συνεργατών μας και των καταναλωτών ως ενός καινοτόμου και αξιόπιστου συνεργάτη ο οποίος προσφέρει ποιοτικές λύσεις στον χώρο της υγείας, τόσο με τα προϊόντα όσο και με τις υπηρεσίες του.

Πιστεύω για την Ελλάδα ότι τα καλύτερα έπονται. Εμείς από πλευράς μας, έχοντας καταφέρει ομολογουμένως πολλά στον διεθνή χώρο της υγείας, δεσμευόμαστε για την εκθετική αύξηση των επενδύσεών μας μέσα από μια στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης και με ξεκάθαρο στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, συμβάλλοντας παράλληλα και στη μείωση των δαπανών της υγείας».

 

Η Λέλα Δρίτσα είναι σύμφωνα με το Forbes μία από τις 100 γυναίκες entrepreneurs στην Ευρώπη. Με σπουδές και εμπειρία στην επικοινωνία, το 2014 έκανε ένα τολμηρό αλλά καινοτόμο βήμα και έγινε η συνιδρύτρια μιας από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες. Σήμερα είναι managingpartner και πρόεδρος ΔΣ στη Nannuka, που έμαθε στους εργαζόμενους –και όχι μόνο– γονείς τι θα πει βρίσκω online την(τον) κατάλληλη(-ο)babysitter, νηπιαγωγό και παιδαγωγό. Ημεγάλη επιτυχία της πλατφόρμας οδήγησε πολύ γρήγορα σε νέες υπηρεσίες, όπως τα ιδιαίτερα μαθήματα και τη φροντίδα ηλικιωμένων και σπιτιού. Η Nannuka μετράει εκατοντάδες χιλιάδες μέλη και μάλιστα διαθέτει ένα μεγάλο αρχείο βιογραφικών, που αξιολογούν οι ίδιοι οι χρήστες. Νέες υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις ανάγκες της πανδημίας, έχουν προστεθεί ήδη, ενώ από την αρχή της περιόδου της Covid-19 οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας προσέφεραν υπηρεσίες χωρίς επιπλέον επιβάρυνση και εθελοντές βοήθησαν τις οικογένειες γιατρών και νοσηλευτών.

«Η δουλειά μου είναι, ως επικοινωνιολόγος, να επικοινωνώ, να ακούω, να μιλάω, να βοηθάω τις οικογένειες να βρίσκουν λύσεις, αλλά και τους επαγγελματίες, όπως παιδαγωγούς, δασκάλους, babysitters, γηροκόμους και φροντιστές παρεμφερών ειδικοτήτων, να ενταχθούν στον εργασιακό τομέα. Ως πρόεδρος και συνιδρύτρια της Nannuka, επαγγελματικός μου στόχος ήταν πάντα να συμβάλλω στην επιχειρηματική ανέλιξη της εταιρείας. Η ομάδα μας εμφορείται από το αίσθημα της ομαδικότητας, της δημιουργικότητας, της αέναης προσφοράς και αρωγής προς τον συνάνθρωπο που καλείται να ενταχθεί, σε μια δύσκολη περίοδο, στον εργασιακό τομέα.

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το να προκαλείς διαρκώς τον εαυτό σου, να συνεχίζεις μέσα από τις προκλήσεις να γίνεσαι καλύτερος και πιο επιτυχημένος, αυτή είναι η ουσία του να τολμάς!

Πιστεύω για την Ελλάδα πως μέσα από τους νέους, αεικίνητους επιχειρηματικούς ανθρώπους της, δύναται να κατακτήσει μια υψηλή θέση στον χώρο του παγκόσμιου επιχειρηματικού κλάδου. Τα μαγικά συστατικά για την επιτυχή αυτή διάκριση, είναι η διαρκής δουλειά και ένα οξυδερκές πνεύμα, γεμάτο δημιουργία, ευφάνταστες ιδέες και ανθρώπους, που θα βρίσκονται δίπλα σε κάθε προσπάθεια!»

 

O Ορέστης Ομράνείναι δικηγόρος και δραστηριοποιείται σε μία από τις μεγαλύτερες fullservicebusinessπολυεθνικέςνομικές εταιρείες, με παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες παγκοσμίως και πελατολόγιο που περιλαμβάνει κυβερνήσεις, διεθνείς οργανισμούς, εισηγμένες στα μεγαλύτερα χρηματιστήρια του κόσμου και ονόματα της λίστας Fortune 500, των 500 μεγαλύτερων δηλαδή επιχειρήσεων με συνολικό τζίρο 13,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία του 2021. Η DLA Piper διαθέτει 30 συνολικά γραφεία στην Ευρώπη και το ελληνικό τμήμα ασχολείται κυρίως με θέματα ενέργειας, πράσινης μετάβασης, τραπεζικά και υποδομών. Πελάτες είναι ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και ξένοι επενδυτές, ενώ ο ίδιος ειδικεύεται σε διασυνοριακές συμφωνίες και θέματα ελληνικού, αγγλικού, αµερικανικού και ευρωπαϊκού Δικαίου και κινείται μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών. Ιδίως στη μετά Covid-19 εποχή, που το θέμα των κρατικών ενισχύσεων και η θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απέκτησαν νέα διάσταση. Ο ΟρέστηςΟμράν δραστηριοποιείται παράλληλα σε πλήθος οργανισμών, μεταξύ αυτών και το braingain.gr.

«Η δουλειά μου είναιequitypartner και επικεφαλής του ελληνικού τμήματος στην DLA Piper, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς δικηγορικές εταιρείες παγκοσμίως. Συμβουλεύω νομικά κυβερνήσεις, πολυεθνικές, κεφάλαια και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις σε εγχώριες και διασυνοριακές εταιρικές και χρηματοοικονομικές συναλλαγές, αλλά και σε ζητήματα ευρωπαϊκού ρυθμιστικού Δικαίου και Δικαίου κρατικών ενισχύσεων.

Η μεγαλύτερη πρόκλησηείναι ο συνδυασμός της σωστής νομικής καθοδήγησης με τις εμπορικές επιλογές και προτεραιότητες των πελατών μου, καθώς και ο συμβιβασμός αντικρουόμενων συμφερόντων μεταξύ των μερών σε σύνθετες συναλλαγές. Σημαντική, επίσης, η κατανόηση του ευρύτερου οικονομικού πλαισίου εντός του οποίου πραγματοποιείται μια συναλλαγή και η διαρκής καθοδήγηση των πελατών μας ακόμα και μετά το κλείσιμο αυτής.

Πιστεύω για την Ελλάδαπως, με τις σωστές πολιτικές επιλογές, τον απαιτούμενο θεσμικό εκσυγχρονισμό και την αξιοποίηση του έμψυχου επαγγελματικού και επιστημονικού δυναμικού της χώρας εντός και εκτός συνόρων, αυτή θα αναδειχθεί τα επόμενα χρόνια σε διεθνή πρωταγωνιστή στις ξένες επενδύσεις και θα σημειώσει ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης με πρωτοστάτες τους τομείς της ενέργειας, των τραπεζών, των κατασκευών και του τουρισμού».

 

Ο Τάσος Σπανίδης ηγείται μιας ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας. Είναι ο CEO της Generation Y, την οποία έστησε από το μηδέν και η οποία έφτασε στο σημείο να διαθέτει σήμερα γραφεία εκτός από την Ελλάδα, σε ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία, Ντουμπάι, Κίνα, Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία και Αλβανία. Η Generation Y δραστηριοποιείται τα τελευταία 20 χρόνια στον χώρο του e-commerce και marketing, δημιουργώντας καινοτόμα e-shops και προϊόντα, τα οποία υποστηρίζουν συστήματα AI (ArtificialIntelligence), B2B & Β2Cεφαρμογές, ενώ έχει αποσπάσει δεκάδες βραβεία στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού εμπορικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών με μόττο το τρίπτυχο: Web Experts, MarketingOriented, ResultDriven. Πολύτιμη αποδείχθηκε η εμπειρία του Τάσου Σπανίδη σε διαφορετικούς κλάδους επιχειρήσεων, αλλά και διαφορετικούς πολιτισμούς και νοοτροπίες, ώστε να εξελίξει τη στοχευμένη και προσωποποιημένη επικοινωνία. Η Generation Y συνεχίζει να αναπτύσσεται συνεχώς και σήμερα διαθέτει περισσότερους από 230 υπαλλήλους, που διαχειρίζονται projects σε 24 χώρες σε όλο τον κόσμο.

«Η δουλειά μου είναι η επίτευξη της συνδημιουργίας των αποτελεσμάτων που επιδιώκουν οιεπιχειρήσεις, δημιουργώντας, εφαρμόζοντας και συνεισφέροντας τις βέλτιστες και προσαρμοσμένες στα μέτρα τους λύσεις, επιστρατεύοντας τις απεριόριστες δυνατότητες του ψηφιακού μετασχηματισμού και της τεχνολογίας.

Η μεγαλύτερη πρόκληση σ’ έναν διαρκώς μετασχηματιζόμενο ψηφιακά κόσμο θα είναι να καταφέρουμε να διατηρήσουμε τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά μας, όταν ταυτόχρονα καλούμαστε να αξιοποιήσουμε προς την επίτευξη των στόχων μας τις ραγδαίες εξελίξεις μιας τεχνολογίας που ολοένα και ισχυροποιείται.

Πιστεύω για την Ελλάδα ότι βιώνουμε μια εποχή κατά την οποία η τεχνολογία έχει ενδυναμώσει εξαιρετικά τις κρατικές δομές και διαδικασίες και σίγουρα χαρακτηριζόμαστε ως ένα πολύ καλό «οικόπεδο», που μπορεί να προσελκύσει πολλές επενδύσεις. Αν δεν υπάρξει κάποιος εξωγενής παράγοντας, που θα ανατρέψει την υφιστάμενη ελπιδοφόρα κατάσταση, είμαι σίγουρος ότι για την Ελλάδα κάθε αύριο θα είναι και καλύτερο».

 

Ο Θανάσης Σοφιανός είναι ο ιδρυτής της RelevanceDigital Agency. Άφησε πίσω του μια καλή θέση σε γνωστή εταιρεία επικοινωνίας και αποφάσισε να ρισκάρει χτίζοντας από την αρχή το δικό του δημιούργημα. Το 2013 συγκέντρωσε μια ομάδα νέων από διαφορετικές ειδικότητες, με υψηλό επίπεδο γνώσεων και όρεξη για δουλειά και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, που δεν άργησε να γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη. Σήμερα η ομάδα της RelevanceDigital Agency αριθμεί περίπου 70 άτομα και στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται εταιρικά ονόματα όπως Jumbo, CoffeeIsland, Nak, Beat, Yamaha, Mothercare, Public, Nannuka κ.ά. Η εταιρεία έχει αποσπάσει πλήθος διακρίσεων, μεταξύ αυτών και η αναγνώρισή της ως “Google’sLeadingPartner in Video and DisplayInnovation for Europe, Middle East and Africa”. Η εταιρεία του Θανάση Σοφιανού παράλληλα ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί και με φυσική παρουσία στην Ευρώπη, ανοίγοντας γραφεία στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο Παρίσι.

«Η δουλειά μου είναι με την ομάδα της Relevance να επιτυγχάνουμε το digitaltransformation και την ενίσχυση της ανάπτυξης των πελατών μας. Με εξειδίκευση στο PerformanceMarketing, UI/UΧ Design, BusinessIntelligence, DataScience και Web Development αναπτύσσουμε καμπάνιες για περισσότερους από 200 πελάτες σε 95 χώρες, διαχειριζόμενοι άνω των 40 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναινα επεκτείνουμε τη δράση μας δημιουργώντας γραφεία σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά. Διατηρώντας τη θέση μας σε εγχώριο επίπεδο, το βήμα αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα να ανοίξουμε τον δρόμο και σε άλλες ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν εκτός συνόρων, συμβάλλοντας στην εξωστρέφειά τους.

Πιστεύω για την Ελλάδα ότι επιχειρηματικά μπορεί να ανθίσει, βασιζόμενη σε μια νέα γενιά με υψηλή επιστημονικότητα, διάθεση να καινοτομήσει και θέληση για δράσεις, ικανές να ξεχωρίσουν στο διεθνές τοπίο. Σπάζοντας νόρμες του παρελθόντος και εντός ενός πλαισίου συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη δυναμική που κρύβει η χώρα μας».