Η ΑΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΑ «ΚΛΕΨΕΙ» ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ SITE
- 28.01.25 12:55

Τον περασμένο Μάιο, η Google ανακοίνωσε μια νέα υβριδική μηχανή αναζήτησης, όπου οι απαντήσεις παρέχονταν μέσω συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Η αλλαγή αυτή προοικονομούσε σεισμικές αλλαγές για επιχειρήσεις που βασίζονται στη Google για την επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες τους.
Για ιστότοπους όπως το Kayak, για παράδειγμα, η εισαγωγή της υπηρεσίας AI Overviews γέννησε φόβους πως η Google θα μπορούσε να εκτρέψει τους χρήστες από τα site τους. Μιλώντας πρόσφατα στο Fores, ο CEO του Kayak, Στιβ Χάφνερ, εξήγησε πως οι χρήστες πλέον βρίσκουν απαντήσεις απευθείας στις περιλήψεις AI, χωρίς να χρειάζεται να μπουν στον ιστότοπό τους.
Με την ενίσχυση των λειτουργιών τεχνητής νοημοσύνης, οι χρήστες μπορούν να λαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες χωρίς να εγκαταλείπουν το οικοσύστημα της Google.
Βέβαια το πρόβλημα δεν είναι ακριβώς νέο. Όπως και παλιότερα, η Google παρουσιάζει με τέτοιο τρόπο τις πρώτες απαντήσεις της (τα “featured snippets”) που συχνά οι χρήστες αρκούνται σε μία απλή ανάγνωση των περιλήψεων κάτω από το σύνδεσμο. Όμως η τεχνητή νοημοσύνη εξασφαλίζει ανάλυση από τους πιο σχετικούς ιστότοπους και εξάγει τις πιο σημαντικές πληροφορίες ακόμα πιο αποτελεσματικά, καθώς βασίζεται παράλληλα σε βιβλία και επιστημονικές δημοσιεύσεις, νέα άρθρα και «τεκταινόμενα» σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και σε καταλόγους προϊόντων – βάσεις δεδομένων.
Προς το παρόν, αναλυτές SEO επιμένουν πως η κίνηση δεν έχει διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά πολλοί ειδικοί εκτιμούν πως η εικόνα θα αλλάξει σημαντικά μέσα στα επόμενα ένα δύο χρόνια.
Στην πρώτη γραμμή του κινδύνου θεωρείται πως βρίσκονται ταξιδιωτικοί ιστότοποι και πλατφόρμες βαθμολογίας και αξιολόγησης εστιατορίων και ξενοδοχείων, αφού οι χρήστες της μηχανής αναζήτησης θα μπορούν να εισάγουν σε φυσική γλώσσα όλες τις παραμέτρους που θέτουν και να λαμβάνουν στοχευμένες απαντήσεις από την Τεχνητή Νοημοσύνη, χωρίς να είναι απαραίτητο να διαβάσουν ιδίοις όμμασι τις κριτικές προηγούμενων θαμώνων και επισκεπτών.