Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Η ΑΠΟΜΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ: ΤΟ ΑΛΛΟΚΟΤΟ ΕΠΟΣ ΤΗΣ TEMU

Η απομίμηση της ευκαιρίας: Το αλλόκοτο έπος της Temu
Η απομίμηση της ευκαιρίας: Το αλλόκοτο έπος της Temu
Χαμηλότατες τιμές, επίφοβη ποιότητα, τεράστια επιτυχία.

Προϊόντα αμφίβολης ποιότητας στις, αναμφίβολα, χαμηλότερες τιμές. H Temu, η πλατφόρμα που μπορεί κανείς να αγοράσει smartphone με 10 (δέκα) ευρώ κατέγραψε μια καταιγιστική πορεία το 2023.

Ξεκίνησε αθόρυβα τον Σεπτέμβριο του 2022 στις ΗΠΑ και μέσα σε λίγες εβδομάδες αναδείχθηκε σε σοβαρή διεκδικήτρια ενός μεγάλου κομματιού της πίτας όπου μοιράζονταν ανενόχλητες μέχρι τότε η Amazon, η Walmart και η Shein. Εξαπλώθηκε στον Καναδά και στην Ευρώπη και, τους τελευταίους μήνες, έχει μπει στις αγορές της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας. Εναν χρόνο μετά την ίδρυσή του δραστηριοποιείται σε 47 χώρες και περίπου 250 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό τους.

Ο λόγος της στρατοσφαιρικής εκτόξευσης ήταν η μεγάλη γκάμα απομιμήσεων σε εξευτελιστικές τιμές: fake Apple Watch για 10 δολάρια, απομιμήσεις Yeezy για 4,99 δολάρια και κονσόλες παιχνιδιών από 20 δολάρια. Εκτός από τις ακραίες εκπτώσεις (είναι σωστός ο όρος άραγε, για προϊόντα που ούτως ή άλλως είναι πάμφθηνα επειδή είναι και επίφοβα;) οι χρήστες «βομβαρδίζονται» από κουπόνια, ευκαιρίες δωρεάν αποστολής (τα λεπτά να μετρούν αντίστροφα στην οθόνη) και «τροχούς τύχης» για έξτρα εκπτώσεις. Μια πλατφόρμα αγορών με αίσθηση καζίνο.

ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ Η TEMU ΚΑΤΕΒΑΛΕ 14 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΥΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΣΠΟΤΑΚΙΑ 30 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ SUPER BOWL. ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ ΔΑΠΑΝΑ ΔΕΚΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ META ΚΑΙ ΤΗΝ GOOGLE

Στην Ελλάδα, οι διαφημίσεις της πλατφόρμας είναι πανταχού παρούσες, αλλά και οι αναζητήσεις μέσω Google έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, ξεπερνώντας την, μέχρι πρότινος, πρώτη Shein αλλά και την πιο «θεσμική» και αξιόπιστη Amazon. Οι ηλεκτρονικές αναζητήσεις άρχισαν να αυξάνονται στα μέσα Ιουλίου και μέχρι τον Οκτώβριο είχαν ξεπεράσει το ενδιαφέρον για τους ανταγωνιστές.

Η εταιρεία συστήνεται ως start up με έδρα στη Βοστώνη, αλλά στην πραγματικότητα υποστηρίζεται από ένα πολύ γνωστό «παίκτη» στον κινεζικό χώρο λιανικής πώλησης, την Pinduoduo. «Η Κίνα είναι πραγματικά ο άξονας της στρατηγικής της Temu», δήλωσε στο CNBC o διευθύνων σύμβουλος της GlobalData Retail, ο Neil Saunders. “Πολλά από τα προϊόντα που πωλούνται στην Temu κατασκευάζονται στην Κίνα. Αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα στις Η.Π.Α. Έτσι, το εργατικό κόστος σε σύγκριση με την κατασκευή στις Η.Π.Α. και αλλού είναι πραγματικά χαμηλά».

Οι αμερικανικές αρχές κατηγορούν την ιστοσελίδα ότι εκμεταλλεύεται τους κανόνες αποστολής de minimis (οι αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων δεν υπόκεινται σε δασμούς και υποβάλλονται σε ελάχιστους τελωνειακούς ελέγχους) για να υπονομεύει τους ανταγωνιστές της.

Διαφημίσεις, διαφημίσεις, διαφημίσεις

Τον περασμένο Φεβρουάριο η Temu κατέβαλε 14 εκατομμύρια δολάρια για δύο διαφημιστικά σποτάκια 30 δευτερολέπτων που προβλήθηκαν στο Super Bowl. Και κάθε ημέρα δαπανά δέκα εκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις στη Meta και την Google, σύμφωνα με ανάλυση της Tencent που επικαλείται το περιοδικό Wired. Κάθε τρίμηνο, το κόστος του μάρκετινγκ αγγίζει τα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Τα στατιστικά δείχνουν πως η στρατηγική λειτουργεί, για την ώρα. Τον Οκτώβριο η πλατφόρμα ξεπέρασε και το eBay σε μηνιαίους χρήστες στην Ευρώπη. Ωστόσο η πίεση φαίνεται να είναι αμφίδρομη αφού οι τιμές έχουν αρχίσει να αυξάνονται τους τελευταίους μήνες. Πολλοί προεξοφλούν πως, όπως όλα τα «καπιταλιστικά θαύματα», έτσι και αυτό θα κρατήσει λίγο και, αναπόφευκτα, η ηλεκτρονική αγορά θα καταλήξει σε ένα νέο σημείο ισορροπίας τιμής, ποιότητας και δημοφιλίας… για όλους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ