ΥΠΑΡΞΙΑΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΑΣΙ, ΔΕΝ ΕΠΕΙΣΕ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΣΚΟ ΤΗΣ GEN Z
- 03.01.25 12:55
Τα άλλοτε εξαιρετικά δημοφιλή γαλλικά κόκκινα κρασιά αντιμετωπίζουν έναν απροσδόκητο «υπαρξιακό» κίνδυνο, σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, καθώς οι νεότερες γενιές στρέφονται σε άλλα είδη ποτών ή αποφεύγουν εντελώς το αλκοόλ.
Σύμφωνα με σύνδεσμο επαγγελματιών του κλάδου του Κρασιού στο Μπορντό (CIVB), η κατανάλωση κόκκινου κρασιού στη Γαλλία έχει μειωθεί κατά περίπου 90% από τη δεκαετία του 1970, ενώ παράλληλα και η συνολική κατανάλωση κρασιού – συμπεριλαμβανομένων των κόκκινων, λευκών και ροζέ – καταγράφει πτώση άνω του 80% από το 1945, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Η πτώση αυτή επιταχύνεται, με τη γενιά Ζ να αγοράζει και να καταναλώνει μόλις τη μισή ποσότητα κρασιού σε σύγκριση με τους ελαφρώς μεγαλύτερους Millennials.
«Τα προβλήματα που αφορούν το κρασί – και ιδιαίτερα το κόκκινο – έχουν πλέον γίνει υπαρξιακά, ενώ υφίστανται εδώ και περισσότερα από δέκα χρόνια», δήλωσε ο Σπύρος Μαλανδράκης στους Financial, αναλυτής στην Euromonitor International υπογραμμίζοντας ότι ο κλάδος υποφέρει από «έλλειψη σύνδεσης με τις νεότερες γενιές», αναγνωρίζοντας ότι η παλαιότερη δημοφιλία του κρασιού, ιδίως στους baby boomers, είχε οδηγήσει σε «εφησυχασμό» των επαγγελματιών.
Η αλλαγή στις προτιμήσεις των Γάλλων συνδέεται και με τις παγκόσμιες τάσεις που πλήττουν τον κλάδο, όπως η συνολική μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις. Το κόκκινο κρασί ειδικότερα χάνει έδαφος στις νεαρές ηλικίες, που προτιμούν το ροζέ κρασί, την μπύρα, ποτά με περισσότερο αλκοόλ καθώς και μη αλκοολούχες επιλογές. Θα
«Με κάθε γενιά στη Γαλλία παρατηρούμε τη διαφορά. Αν ο παππούς έπινε 300 λίτρα κόκκινου κρασιού τον χρόνο, ο πατέρας πίνει 180 και ο γιος μόλις 30», δήλωσε στους FT ο Jean-Pierre Durand, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του CIVB.
Ηδη από το 2023, ο Διεθνής Οργανισμός Αμπέλου και Οίνου (OUV) διαπίστωνε σε έκθεσή του ότι η παγκόσμια «δίψα» για λευκά και ροζέ ξεπερνούσε τη ζήτηση για τον ερυθρό οίνο.
Η μετατόπιση είχε αποδοθεί εν μέρει στην «αλλαγή μόδας», με την Florence Quiot, συμπρόεδρο του Côtes du Rhône της εμπορικής ένωσης Inter Rhône Valley, να σχολιάζει τότε στο Bloomberg πως τα λευκά κρασιά είναι «πολύ καλά προσαρμοσμένα» στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Κοινώς μπορεί τα δυνατά και πλούσια σε τανίνες ερυθρά κρασιά να συνδυάζονται υπέροχα με μία μέτρια ψημένη μπριζόλα, αλλά σήμερα οι νεότεροι άνθρωποι έχουν στραφεί σε διαφορετικές γεύσεις που ταιριάζουν πιο εύκολα με πιο ελαφριά κρασιά.