Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΟΤΑΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΔΥΣΘΥΜΙΑ

Όταν βελτίωση του οικονομικού κλίματος συνδυάζεται με καταναλωτική δυσθυμία
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται οι περισσότεροι απαισιόδοξοι στην ΕΕ, και με διαφορά από τους επομένους.

Με θετική διάθεση ξεκινά η ανάγνωση των στοιχείων του ΙΟΒΕ (της Έρευνας Οικονομικής Συγκυρίας , που διεξάγεται εναρμονισμένα σ’ όλη την ΕΕ, με στήριξη της Γεν. Διεύθυνσης Οικονομικών Υποθέσεων της Επιτροπής) για το οικονομικό κλίμα. Και στην ΕΕ/Ευρωζώνη, όπου ο σχετικός δείκτης καταγράφεται αμετάβλητος – θετικές οι Κατασκευές και οι Καταναλωτικές Προσδοκίες, απαισιόδοξη η Βιομηχανία, αμετάβλητες Υπηρεσίες και Λιανικό Εμπόριο. Αλλά και στην Ελλάδα, που μας ενδιαφέρει αμεσότερα, όπου καταγράφεται συνολικά βελτίωση του οικονομικού κλίματος. Σ’ εμάς, η ενίσχυση «προέρχεται αποκλειστικά από την Βιομηχανία, με τους υπόλοιπους τρεις τομείς να εξασθενούν».

Πλην όμως, το πιο σημαντικό για μια χώρα όπου έχουμε συμβιβαστεί – διαχρονικά! – με το ότι η κατανάλωση είναι που οδηγεί την οικονομία, «σημαντική εξασθένιση» καταγράφεται όσον αφορά την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη. «Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται οι περισσότεροι απαισιόδοξοι στην ΕΕ, με διαφορά από τους επομένους». Και ακόμη: αρνητικότερες καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών το προηγούμενο 12μηνο, με ήπια εξασθένιση των περαιτέρω προσδοκιών για το ερχόμενο 12μηνο (63% των νοικοκυριών αναμένει «ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης»). Εύλογη συνέπεια, πιο απαισιόδοξες είναι και οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας – δηλαδή για την «μετάφραση» της αίσθησης των οικονομικών προοπτικών του νοικοκυριού στο σύνολο….

Αν, τώρα, επιστρέψουμε ένα βήμα πίσω – και αφού σημειώσουμε ότι οι Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας είναι ευαίσθητες σε μεταβολές κλίματος, ακόμη και μικρές, ενώ βασίζονται ούτως ή άλλως σε ερωτηματολόγια – ας σημειωθεί ο καθοριστικός ρόλος που παίζει, για την καταγραφόμενη βελτίωση του συνολικού κλίματος, η θετική αποτίμηση τάσεων της Βιομηχανίας. Δηλαδή του πλέον εξωστρεφούς/συνδεδεμένου με την διεθνή συγκυρία κλάδου. (Εδώ, μικρό παράδοξο: κύρια είναι η σύνδεση της Ελληνικής βιομηχανίας με την Ευρώπη – όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης καταγράφονται πιο διστακτικοί…). Αντιθέτως, σε κάμψη περιήλθαν οι προσδοκίες στις Υπηρεσίες, όπου συμπεριλαμβάνεται ο τουριστικός κλάδος – καίτοι «η θερινή περίοδος ολοκληρώθηκε με ικανοποιητικά αποτελέσματα στον τουρισμό και πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα σε άλλους κλάδους της οικονομίας». 

Προς παρακολούθηση, στο άμεσο μέλλον…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

MTV UNPLUGGED

Για δεκαετίες, το MTV υπήρξε αντανάκλαση της pop κουλτούρας, η οποία πλέον διασπάται σε χιλιάδες…