Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥΣ

Τεχνητή νοημοσύνη για ηλεκτρολόγους και υδραυλικούς
Φωτ. Ar Abnoy
Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα δεν μπορούν να σφίξουν μπουλόνια, προς το παρόν, αλλά μπορούν να διαχειριστούν με άνεση τους αγχωμένους πελάτες και να φροντίσουν για βέλτιστες διαφημιστικές καμπάνιες τεχνικών επαγγελμάτων με σύμμαχο την... πρόγνωση του καιρού.

Την ώρα που αμέτρητα επαγγέλματα που μέχρι πρότινος απαιτούσαν πολυετή ακαδημαϊκή επιμόρφωση απειλούνται, κατά κοινή ομολογία, από συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, στις χειρωνακτικές – τεχνικές δουλειές η ΑΙ μπορεί προς το παρόν να έχει μόνο ρόλο… γραμματέα.

Μία startup από το Σαν Φρανσίσκο, η Netic, διατυμπανίζει εδώ και καιρό τις επενδύσεις της στην αυτοματοποίηση των τεχνικών υπηρεσιών με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Η πλατφόρμα της υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι και ψυκτικοί επικοινωνούν με πελάτες, κλείνουν ραντεβού και αυξάνουν τις πωλήσεις.

Με τη χρήση προηγμένων γλωσσικών μοντέλων, το σύστημα της Netic αναλαμβάνει να απαντά σε τηλεφωνήματα και μηνύματα, να προβλέπει ανάγκες για συντήρηση, και να αναβαθμίζει την προτεραιότητα κλήσεων βάσει καιρικών φαινομένων ή επειγόντων περιστατικών. Η πλατφόρμα συνεργάζεται με υπάρχοντα λογισμικά διαχείρισης πελατών, περιορίζοντας την ανάγκη μεγάλου ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η Netic, που ιδρύθηκε το 2024, έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση 20 εκατ. δολαρίων από επενδυτικά κεφάλαια όπως τα Greylock και Founders Fund. Αν και η AI δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εξειδικευμένη εργασία των τεχνικών, μπορεί να βελτιώσει δραστικά τη διαχείριση χρόνου και ανθρώπινου δυναμικού, υποστηρίζουν οι επενδυτές της. Όπως δηλώνει ο Asheem Chandna της Greylock, πολλές εταιρείες διαθέτουν ανεκμετάλλευτο προσωπικό – κάτι που η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αξιοποιήσει πιο αποδοτικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ «ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΙ»

Πώς μια δημοσιογράφος έγινε Prompt Engineer στην αιχμή της καινοτομίας μετά την απρόσμενη απόλυσή της…

Η ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Netic, Melisa Tokmak, εξηγεί ότι η πλατφόρμα χρησιμοποιεί εξειδικευμένα AI μοντέλα για κάθε λειτουργία, από την επιβεβαίωση ταυτότητας των πελατών έως την πρόβλεψη προτεραιοτήτων. Για παράδειγμα, μπορεί να εντοπίσει πότε ένας πελάτης έχει πάρει προσφορά από ανταγωνιστή και να επισπεύσει την εξυπηρέτησή του. Μπορεί επίσης να εκκινήσει στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες πριν από θύελλες ή σε περιοχές υψηλής ζήτησης.

Ένας από τους πελάτες της Netic, ο Chris Hoffmann της HB Solutions Group, παραδέχεται στην Wall Street Journal πως δέχεται διαρκώς προτάσεις για τεχνολογικά εργαλεία. Ωστόσο, η Netic τον έχει πείσει: εκτός από την ακριβή και αξιόπιστη διαχείριση κλήσεων, η πλατφόρμα τον βοηθά να οργανώνει το πρόγραμμά του για εκατοντάδες τεχνικούς.

Προς το παρόν, μόνο το 20% των τηλεφωνικών επαφών καλύπτεται από την τεχνητή νοημοσύνη. «Παραμένουμε πρώτα άνθρωποι», δηλώνει ο Hoffmann, επισημαίνοντας ότι η τεχνολογία λειτουργεί ως συμπλήρωμα – όχι υποκατάστατο.

Αρκετοί είναι εκείνοι βέβαια που προεξοφλούν πως αυτή είναι μόνο η αρχή του τέλους για τους γραμματείς και, ίσως αργότερα, και για τους ίδιους τους τεχνικούς. Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, το κρίσιμο στοίχημα για τις εταιρίες ίσως αποδειχθεί το να πείσουν τους πελάτες τους να ανοίξουν την πόρτα τους σε έναν υδραυλικό – ρομπότ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ