Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ «ΣΩΣΤΟΥ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ» ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ

Κατεπείγοντα μαθήματα «σωστού χειρισμού» των Ευρωπαίων
Φωτ. Eyefdtail / Pexels
Η κυβέρνηση θα έπρεπε να οργανώσει μαθήματα χειρισμού «των Βρυξελλών», έστω και μεσοκαλόκαιρα, γιατί, αν μετά τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ανοίξουν τα πολύ πιο κεντρικού ενδιαφέροντος ζητήματα αναθέσεων έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα χρειαστεί επίδειξη ιδιαίτερης ανθεκτικότητας, σε φάση προεκλογικών ζυμώσεων.

Επείγοντα μαθήματα χειρισμού, «σωστού»  δε χειρισμού των Ευρωπαίων/ «των Βρυξελλών» από την Κυβέρνηση θα έπρεπε να οργανωθούν. Έστω και μεσοκαλόκαιρα.

Καθώς, πέραν δικογραφίας ΟΠΕΚΕΠΕ Β΄ «ανεβαίνουν» έρευνες για την βιολογική γεωργία (συγκριτικά ψιλοπράγματα), για τις αναθέσεις του υπουργείου Μετανάστευσης (ειδικά δε για την σίτιση με κοινοτικά κονδύλια, πράγμα που δίνει νέο ενδιαφέρον στις ακραίες διατυπώσεις Πλεύρη σχετικά με τα μενού των αιτούντων άσυλο «τρεις φορές την βδομάδα κρέας, δυο ψάρι»). Συν, βεβαίως-βεβαίως, τα πολύ πιο κεντρικού ενδιαφέροντος ζητήματα αναθέσεων έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που – άμα ανοίξουν – θα χρειαστεί επίδειξη όλως ιδιαίτερης ανθεκτικότητας, σε φάση προεκλογικών ζυμώσεων , δε. 

Θεωρούμε λοιπόν ότι χρειάζεται η οργάνωση σοβαρών μαθημάτων χειρισμού «των Βρυξελλών», διότι είναι φρέσκια η πάνκακη διαχείριση της υπόθεσης ΟΠΕΚΕΠΕ. Όχι στην αναμεταξύ μας διάσταση στην Βουλή κοκ, αλλά προς τα έξω.

Θυμίζουμε:

Σε συνέντευξή της στην (Ρουμανική: ελπίζει κανείς να μην την ψέξει τώρα για προκατάληψη κάποιος κυβερνητικός φωστήρας) εφημερίδα Libertatea/Ελευθερία, η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας Λάουρα-Κοντρούτσα Κοβέσι – της ήδη γνώριμής μας EPP από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, ανέφερε προσπάθειες «άσκησης επιρροής με τον ένα ή τον άλλο τρόπο» σε εισαγγελείς της EPP. Στην Κροατία, ανέφερε, όταν ήταν υπό έρευνα εν ενεργεία υπουργός, ο εκεί πρωθυπουργός είπε ότι  αυτό «δεν ήταν αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας». Αντίστοιχες προσπάθειες «άσκησης επιρροής» ανέφερε η Κοβέσι ότι υπήρξαν και στην Σλοβακία, στην Ελλάδα (να ‘μαστε!) και σε άλλα κράτη. «Αλλ’ η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είναι ανεξάρτητη», όχι μόνον λόγω του κανονισμού και της θεσμικής διαρρύθμισής της, αλλά «πρώτα και κύρια μέσω των ανθρώπων που εργάζονται εδώ [στηνEPP] και γνωρίζουν ότι αυτό κάνει την διαφορά στην στάση τους». Ξαναδιαβάστε το!

Στην Ελλάδα, η άρνηση αρμοδιότητας της EPP δεν πήγε τόσο ψηλά. «Ήρκεσε» η άποψη της (πρώην) Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου να ασχοληθεί, η έστω να ενδιαφερθεί για την πολυεπίπεδη υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ σπρώχνοντας (δίκην Ποντίου Πιλάτου) την αποκλειστική αρμοδιότητα στην EPP – την ίδια στιγμή που οι τηλεφωνικές παρακολουθήσεις έδειχναν πως άνθρωποι ευρισκόμενοι σε άμεση σχέση με την υψηλή και την υψηλότερη εξουσία στην Ελλάδα απειλούσαν την ελληνική Εισαγγελία της EPP με ακατανόμαστες (για ευγενή συζήτηση, πλην απειλητικές και κατάλληλες για κοινό καταγωγίου) εκφράσεις. Ενώ ο τότε εγκαλούμενος επικεφαλής του ΟΠΕΚΕΠΕ , πρώην ανώτερος δικαστικός/επίτιμος πρόεδρος Εφετών (και συνδικαλιστής του χώρου) έκανε λόγο για «δυσφήμιση του Οργανισμού» από την EPP. οπότε «αν a priori ένας Οργανισμός που διαχειρίζεται τόσα δισ. δεν μπορεί να πει μια κουβέντα σε όποιον τον συκοφαντεί, είτε είναι ο υπουργός, είτε ο Ευρωπαίος Εισαγγελέας τότε δεν έχουμε κράτος δικαίου». Ξαναδιαβάστε το, κι αυτό!   Ήταν ευτύχημα που ο – μικροβιολόγος το επάγγελμα, πλην με ένα μίνιμουμ πολιτικού κοινού νου – υπουργός Γεωργίας Κ. Τσιάρας παραίτησε αστραπιαία τον ως άνω επικεφαλής του ΟΠΕΚΕΠΕ προτού αυτός προκάνει και στραφεί για συκοφαντική δυσφήμιση κατά της EPP. (Ο Τσιάρας είχε διατελέσει και υπουργός Δικαιοσύνης αλλά και υφυπουργός Εξωτερικών νωρίτερα, οπότε προδήλως «κάτι έμαθε»).

Και σε μεν πολιτικό/διαπραγματευτικό επίπεδο – αναθεώρηση της ΚΑΠ, μετάβαση σε Νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική – δεν μπορεί παρά να ευχηθεί κανείς καλή τύχη σε όποιους διαπραγματευτούν την στήριξη των Ελλήνων αγροτών με την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ Α’ και ίσως – ίδιος ΟΠΕΚΕΠΕ Β΄ να παίζει στα διεθνή media. (Και με τον νομογνώστη υπουργό Υγείας να εξηγεί, με απόλυτη σαφήνεια, πώς η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία δεν «δικαιούται δια να λέγει» τι έχει συμβεί όταν εμπλέκονται υπουργοί, αλλά μόνον να αναφέρει στην Βουλή των Ελλήνων τυχόν ζήτημα ευθύνης υπουργών – απ’ εκεί και πέρα αποφασίζει υπερηφάνως η πλειοψηφία – καθώς υπάρχει το άρθρο 86Σ και τα σκυλιά δεμένα). Πλην όμως η συστάδα των υπολοίπων ζητημάτων που αναφέραμε στην αρχή του σημειώματος αυτού, αν τυχόν από ελληνικής πλευράς υιοθετηθεί αντίστοιχο αρειμάνιο ύφος απόρριψης των αιτιάσεων της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, της OLAF και όποιων άλλων ελεγκτικών μηχανισμών «των Βρυξελλών», τότε κινδυνεύει να δημιουργηθεί στα διεθνή μίντια μια νέα εικόνα του τύπου «Greek statistics». Και εκείνη, γνωρίζουμε πόσο ακριβά πληρώθηκε με τα τρία διαδοχικά μας Μνημόνια και την συνεχή αμφισβήτηση των Ελληνικών στοιχείων – ακόμη και όταν τα εν λόγω στοιχεία «έστρωσαν».

Ετούτα όμως, τα τωρινά ζητήματα, ειδικά αν τρέξουν παράλληλα και αν οι σημερινοί άνθρωποι της εξουσίας αρχίσουν να μιλούν για τα Ευρωπαϊκά και για τα υπερΑτλαντικά μήντια με τον τρόπο με τον οποίο απαξιώνουν τα εδώ, τα Ελληνικά, –  οσάκις δεν βολεύουν –  κινδυνεύουν να έχουν επικίνδυνες παρενέργειες. 

Επειγόντως, λοιπόν, επιμόρφωση των τωρινών υπευθύνων στον χειρισμό των Ευρωπαίων/ «των Βρυξελλών»! Προσοχή μόνο, μην αυτά τα στοχευμένα προγράμματα κατάρτισης / επιμόρφωσης των υπευθύνων έχουν προβληματάκια αντίστοιχα εκείνων που ακούστηκαν για τις νέες δράσεις κατάρτισης ΔΥΠΑ. Και δη τις πιστοποιήσεις παρόχων κατάρτισης ανέργων και εργαζόμενων με τα voucher κλπ. Το «όστις πρόλαβε, voucher είδε», με ενστάσεις μάλιστα Κέντρων Κατάρτισης περί αιτήσεων που υποβλήθηκαν… πριν καν ανοίξει η πλατφόρμα, όχι καλόν!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ