Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΤΑ ΠΑΛΙΑ, ΚΑΛΑ ΚΟΥΜΠΙΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΤΩΝ EVS

Τα παλιά, καλά κουμπιά επιστρέφουν κάτω από τις οθόνες των EVs
Φωτ. Volkswagen Official Page
Volkswagen, Hyundai και Tesla αναγνωρίζουν τη σημασία των φυσικών χειριστηρίων έναντι των οθονών αφής στις οποίες πολλά μπορούν να πάνε στραβά.

Στην εξερεύνηση του Διαστήματος ισχύει ο κανόνας των ελάχιστων μερών: όσο λιγότερα είναι τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένας μηχανισμός, τόσο μικρότερες είναι πιθανότητες κάποιο από αυτά να χαλάσει και να τεθεί σε κίνδυνο η αποστολή. Τι συμβαίνει όμως όταν πράγματι υποστεί βλάβη ένα κρίσιμο υποσύστημα και δεν υπάρχει καμία εναλλακτική λύση;

Μπορεί η απάντηση να είναι δύσκολη για το σενάριο βλάβης σε τροχιά μακριά από τη Γη, αλλά για τα αυτοκίνητα στην επιφάνεια του πλανήτη η λύση είναι προφανής, ιδίως όταν μιλάμε για την κεντρική οθόνη αφής ενός ηλεκτρικού Ι.Χ. για παράδειγμα: καλό είναι να μην εξαρτώνται όλα αποκλειστικά από ένα και μόνο εξάρτημα που μπορεί να υποστεί μία σειρά από βλάβες.

Για αυτό τον λόγο η Volkswagen αποφάσισε να επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά σε όλα τα οχήματά της, μετά την στροφή προς τις οθόνες αφής στην οποία είχε επενδύσει τα τελευταία χρόνια. Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Autocar, ο επικεφαλής σχεδιασμού του γερμανικού κολοσσού αυτοκινήτων Andreas Mindt χαρακτήρισε λανθασμένη την απόφαση να αφαιρεθούν αυτά τα κουμπιά από τα πάνελ των αυτοκινήτων.

«Από το ID.2all και έπειτα, θα έχουμε φυσικά κουμπιά για τις πέντε πιο σημαντικές λειτουργίες – την ένταση του ήχου, τη θέρμανση σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, τους ανεμιστήρες και τα φώτα έκτακτης ανάγκης – κάτω από την οθόνη», τόνισε, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά «Δεν είναι τηλέφωνα: είναι αυτοκίνητα.»

Φυσικά οι οθόνες αφής θα παραμείνουν στα νέα Volkswagen αλλά με μία σημαντική διαφοροποίηση: οι οδηγοί θα έχουν πλέον τη δυνατότητα χρήσης φυσικών χειριστηρίων για τις καθημερινές τους λειτουργίες. Τα νέα «ρετρό» κουμπιά θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο μικρό, οικονομικό μοντέλο.

Και δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανιά που επιστρέφει στα «πατροπαράδοτα» φυσικά χειριστήρια: πέρυσι η Hyundai δεσμεύτηκε πως θα διατηρήσει τα φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες της, όπως η ρύθμιση της έντασης του ήχου και ο κλιματισμός, με τον επικεφαλής σχεδιασμού της να υπογραμμίζει πως υπάρχουν οφέλη ασφαλείας σε κάθε εύχρηστο φυσικό κουμπί.

Μελέτη του σουηδικού περιοδικού αυτοκινήτων Vi Bilägare διαπίστωνε το 2002 πως οι οδηγοί εκτελούσαν πιο εύκολα απλές ρυθμίσεις, όπως η επιλογή ραδιοφωνικού σταθμού ή η αυξομείωση της θερμοκρασίας, όταν χρησιμοποιούσαν φυσικούς διακόπτες.

Ακόμα και η Tesla επιστρέφει, έστω και εν μέρει, στα φυσικά χειριστήρια με το InsideEVs να μεταδίδει πως στην ανανεωμένη έκδοση του Model Y, επανήλθε ο φυσικός μοχλός για το φλας στο τιμόνι.

Ρυθμιστικοί φορείς στην Ευρώπη επίσης υποστηρίζουν την ύπαρξη φυσικών χειριστηρίων και μάλιστα από την 1η Ιανουαρίου 2026, τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να διαθέτουν απαραίτητα φυσικά κουμπιά για την κόρνα, τους υαλοκαθαριστήρες, τα φλας και τα αλάρμ για να λάβουν τη μέγιστη βαθμολογία ασφαλείας από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (NCAP).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ