Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΠΩΣ ΦΑΝΤΑΖΕΤΑΙ Η GOOGLE ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

Πώς φαντάζεται η Google το μέλλον της αναζήτησης
Φωτ. Google official
Η απλή μπάρα «βγαίνει» από την οθόνη του υπολογιστή και ενσωματώνεται με τη βοήθεια της ΑΙ παντού, από τις κάμερες των κινητών μας μέχρι τα έξυπνα γυαλιά, διαβάζοντας το περιβάλλον μας και εκτελώντας περίπλοκες εργασίες που την αναβαθμίζουν από αλγόριθμο σε βοηθό.

Για δεκαετίες εννοούσαμε μόνο ένα πράγμα με το ρήμα «γκουγκλάρω»: την παραδοσιακή πληκτρολόγηση μιας απλής ερώτησης στην μπάρα αναζήτησης. Όμως αυτό πρόκειται σύντομα να αποτελεί παρελθόν, σύμφωνα με την Google.

Κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου προγραμματιστών της, και με φόντο τις πιο έξυπνες αναζητήσεις που εξασφαλίζουν ήδη τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα της Τεχνητής Νοημοσύνης, η εταιρεία παρουσίασε το όραμά της για την επόμενη εποχή της αναζήτησης, μετατρέποντας τη γνωστή μηχανή αναζήτησης από ένα απλό πλαίσιο κειμένου σε έναν «ψηφιακό πράκτορα» που μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις με βάση τα ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις και το άμεσο περιβάλλον του χρήστη.

«Μπαίνουμε πλέον σε μια νέα φάση της τεχνητής νοημοσύνης, όπου δεκαετίες έρευνας γίνονται πράξη για ανθρώπους, επιχειρήσεις και κοινωνίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Google και της Alphabet, Σουντάρ Πιτσάι, γνωρίζοντας σίγουρα και ο ίδιος πολύ καλά πως η κυριαρχία της Google αμφισβητείται από νέα εργαλεία όπως το ChatGPT και οι μηχανές αναζήτησης τύπου Perplexity, οι οποίες προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους αναζήτησης και ολοκλήρωσης εργασιών.

«AI Mode» για όλους

Η λειτουργία «AI Mode», μέχρι πρότινος διαθέσιμη μόνο μέσω του προγράμματος Labs, επεκτείνεται σε όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ μέσω της εφαρμογής Google. Το σύστημα αναλύει τα ερωτήματα σε επιμέρους θεματικές και κάνει επιπλέον αναζητήσεις, προσφέροντας πιο στοχευμένες απαντήσεις. Σύντομα θα προσαρμόζεται και με βάση το ιστορικό του χρήστη, ενώ θα συνδέεται με άλλες εφαρμογές της Google, όπως το Gmail.

Μέσω του «AI Mode», η Google θα προσφέρει επίσης δυνατότητες αναζήτησης με τη χρήση της κάμερας του κινητού -π.χ. για να αναγνωρίζει αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο και να απαντά σε σχετικές ερωτήσεις – όπως αν μια βίδα ταιριάζει σε ένα πλαίσιο ποδηλάτου.

Ψηφιακός βοηθός

Με το πρωτότυπο «Project Mariner», η Google υπόσχεται πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορεί να εκτελεί πολύπλοκες εργασίες, όπως η εύρεση εισιτηρίων για έναν αγώνα, η σύγκριση τιμών, η αυτόματη συμπλήρωση φορμών και η ολοκλήρωση της κράτησης. Οι πρώτες εφαρμογές αφορούν εισιτήρια, κρατήσεις σε εστιατόρια και ραντεβού, μέσω συνεργασιών με υπηρεσίες όπως Ticketmaster και Resy.

Η αναζήτηση αποτελεί τον πυρήνα της Google εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, όμως πλέον η εταιρεία αντιμετωπίζει σφοδρό ανταγωνισμό από τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Apple, η Amazon και η Microsoft – αλλά και από τη βασική της αντίπαλο στον τομέα της AI, την OpenAI, που παρουσίασε τη δική της μηχανή αναζήτησης.

Παρά τις προκλήσεις, η Google επιμένει ότι προσαρμόζεται στη νέα εποχή και ο Πιτσάι εξακολουθεί να παρουσιάζεται αισιόδοξος ότι η εταιρεία του θα συνεχίσει να βελτιώνεται διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ