Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

ΧΑΡΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ: ΕΝΑΣ ΚΛΑΔΟΣ ΑΥΤΟΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ

Χαρτοβιομηχανία: ένας κλάδος αυτοπαρουσιάζεται
Φωτ. unsplash
H ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που στην συνέχεια διατηρήθηκε και εμπεδώθηκε ως καταναλωτική τάση, προκάλεσε αύξηση στην ζήτηση συσκευασιών, οδηγώντας την ελληνική χαρτοβιομηχανία σε ανθηρές ημέρες.

Θα φανταζόταν κανείς ότι η πανδημία – και η εμπειρία των lock-down – θα λειτουργούσε ως καταλύτης για την ενίσχυση της Ελληνικής χαρτοβιομηχανίας. Και όμως: η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, που στην συνέχεια διατηρήθηκε και εμπεδώθηκε ως καταναλωτική τάση, προκάλεσε αύξηση στην ζήτηση συσκευασιών. Αυτή, με την σειρά της, οδήγησε την βιομηχανία χάρτου σε παραγωγή (ακαθάριστη προστιθέμενη αξία) 426 εκατ ευρώ το 2022, δηλαδή μερίδιο 2,2% της συνολικής ΑΠΑ της μεταποίησης στην Ελλάδα, έναντι 1,8% πριν μια δεκαετία. Η έννοια της ανθεκτικότητας σε πλήρη ανάπτυξη…

Από δίπλα και η ενίσχυση της απασχόλησης στην χαρτοβιομηχανία: ήδη 9,4 χιλιάδες εργαζόμενοι το 2022, έναντι 7,3 χιλιάδων του 2016. Και αυτό με παραγωγικότητα της εργασίας αισθητά υψηλότερη από τον μέσο όρο της μεταποίησης (στις 39,4 χιλιάδες έναντι μέσου όρου 35,9 χιλιάδων). Ακόμη πιο σημαντική επισήμανση: ενώ η Ευρωπαϊκή (ΕΕ-27) παραγωγικότητα είναι υπερδιπλάσια (στις 81,6 χιλιάδες ευρώ), αν κανείς προσαρμόσει με βάση τον μέσο μισθό στην Ελληνική περίπτωση, βρίσκεται πολύ πλησιέστερα στην Ευρωπαϊκή παραγωγικότητα.

Τέλος, οι επενδύσεις στον κλάδο διαμορφώθηκαν αρκετά ψηλά: στο 24% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας ( έναντι 16% που είναι ο μέσος όρος της μεταποίησης στην Ελλάδα), ενώ και οι επιδόσεις του κλάδου της ανακύκλωσης κινήθηκαν ικανοποιητικά. Όλα αυτά, από μελέτη του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκε και με στοιχεία της Ένωσης Βιομηχανιών Χάρτου Ελλάδας.

Λιγότερη έμφαση είδαμε να δίνεται στην εν λόγω μελέτη στην διάσταση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης – πέρα δηλαδή από τις αναφορές στην βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και στις δράσεις για εφαρμογή νέων, πιο «πράσινων» τεχνολογιών» και στην προώθηση της κυκλικότητας (με συστάσεις ΙΟΒΕ για δράσεις στην συλλογή χαρτιού προς ανακύκλωση και για διαχείριση των αποβλήτων).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ