Τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Η ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΑΝΤΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΜΕ

Η Αυστραλία αντεπιτίθεται στα social media υπέρ των ΜΜΕ
Φωτ. Magnus Mueller / Pexels
Η Αυστραλία προωθεί την επιβολή φορολογίας στις Big Tech για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, σε μία προσπάθεια πίεσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να συνάψουν απευθείας συμφωνίες με τα μίντια, ανεξάρτητα από το αν προβάλουν ειδήσεις στα newsfeed των χρηστών.

Ένα νέο και δυνητικά επεισοδιακό κεφάλαιο ανοίγει στην μάχη της αυστραλιανής κυβέρνησης με τη Meta για τις αποζημιώσεις σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, με αιχμή την εισαγωγή ενός νέου φόρου στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και στις μηχανές αναζήτησης.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη νομοθετική μεταρρύθμιση, κάθε ψηφιακός κολοσσός που αντλεί έσοδα άνω των 250 εκατ. δολαρίων ετησίως στην Αυστραλία θα υπόκειται σε τέλος – εισφορά, που θα συμψηφίζεται με τυχόν απευθείας πληρωμές από τις εταιρείες τεχνολογίας προς τους εκδότες.

Με αυτόν τον τρόπο, κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο αλλά αρνείται να διαπραγματευτεί με τους εκδότες ή αφαιρεί ειδήσεις από την πλατφόρμα της – όπως για παράδειγμα έκανε η Meta στον Καναδά – θα αναγκάζεται να πληρώσει, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.

Το ιστορικό και ο λογαριθμικός «εξοβελισμός» των ειδήσεων

Το 2021, η Αυστραλία είχε περάσει νόμους που υποχρέωναν τους αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Google και η Meta, να αποζημιώνουν τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης για τους συνδέσμους που ανακατευθύνουν τους αναγνώστες – και μαζί με αυτούς τα διαφημιστικά έσοδα – στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Η κυβέρνηση διατηρούσε μάλιστα το δικαίωμα να προσδιορίσει εκείνη το ύψος των αποζημιώσεων εάν οι απευθείας διαπραγματεύσεις αποτύγχαναν.

Η Meta και η Google έκλεισαν τότε συμφωνίες με αυστραλιανές εταιρείες μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της News Corp και του ομίλου εφημερίδων της Fairfax, Nine Entertainment. για καταβολή 128 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως για τη χρήση του περιεχομένου τους. Τα ποσά αυτά κατευθύνθηκαν στην εκπαίδευση δημοσιογράφων και τη δημιουργία σχετικών θέσεων εργασίας και την ενίσχυση ΜΜΕ π.χ. σε αγροτικές περιοχές, όπου οι τοπικές εφημερίδες δυσκολεύτηκαν να ακολουθήσουν την ψηφιακή μετάβαση.

Εκείνη η νομοθεσία ήταν η πρώτη σχετική παγκοσμίως αλλά η συνέχεια δεν ήταν ακύμαντη, αφού η Meta ανακοίνωσε φέτος πως δεν σκοπεύει να ανανεώσει αυτές τις συμφωνίες πέραν του 2024. Η μητρική εταιρεία στην οποία εκτός από το Facebook ανήκουν επίσης οι εφαρμογές Instagram, Threads και WhatsApp, έχει μειώσει την προβολή ειδησεογραφικού και πολιτικού περιεχομένου για να αυξήσει την επισκεψιμότητα και ισχυρίζεται ότι οι σύνδεσμοι ειδήσεων αποτελούν πλέον ένα μικρό κλάσμα του υλικού που διατρέχει τα newsfeed των χρηστών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Πολλές χώρες έχουν δεσμευτεί να περιορίσουν, με νόμο, τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από…

Αντιδράσεις

Το νέο νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το επόμενο έτος εγκυμονώντας πιέσεις και αλλαγές στους μεγαλύτερους «παίκτες» της τεχνολογίας στις κοινωνικές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Apple, η TikTok, η Meta, το LinkedIn της Microsoft και η Google.

Η Google, η οποία έχει συνάψει συμφωνίες «διαμοιρασμού εσόδων» με περισσότερες από 80 αυστραλιανές ειδησεογραφικές εταιρείες τα τελευταία τρία χρόνια και που έχει δεσμευτεί να ανανεώσει τις συμφωνίες αυτές, εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με τη νέα προσέγγιση της κυβέρνησης.

«Η εισαγωγή από την κυβέρνηση ενός στοχευμένου φόρου διακινδυνεύει τη συνεχιζόμενη βιωσιμότητα των εμπορικών συμφωνιών με τους εκδότες ειδήσεων στην Αυστραλία», αναφέρεται σε ανακοίνωση της η πολυεθνική.

Το TikTok από την πλευρά του σημείωσε ότι «οι χρήστες του δεν αναζητούν ειδήσεις». «Ως πλατφόρμα ψυχαγωγίας, το TikTok δεν ήταν ποτέ ο χώρος στον οποίο αναζητούσαν οι χρήστες για ειδήσεις. Θα συμμετάσχουμε ενεργά στη διαδικασία διαβούλευσης και ανυπομονούμε να ακούσουμε περισσότερες λεπτομέρειες».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ