Η ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΧΕ
- 19.04.23 18:51
Σε μια βιντεογραφημένη συνομιλία με τους δημοσιογράφους που παρουσιάστηκαν ως υποψήφιοι πελάτες, ο επικεφαλής της ομάδας, Ταλ Χανάν, ο οποίος χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο «Χόρχε», περιγράφει τη συμμετοχή της ομάδας, που αποτελείται κυρίως από πρώην μέλη των Ισραηλινών υπηρεσιών ασφαλείας, σε 33 πολιτικές καμπάνιες ανά τον κόσμο υποστηρίζοντας ότι οι πελάτες του επικράτησαν εκλογικά σε 27 από αυτές.
Βασικό τους εργαλείο, το λογισμικό AIMS (Advanced Impact Media Solutions), δημιούργημα της ομάδας, το οποίο ο Ταλ Χανάν επιδεικνύει περήφανος στους υποψήφιους πελάτες του. Το λογισμικό αυτό ελέγχει, σύμφωνα με τον Χανάν, πάνω από 30.000 ψεύτικα ρομποτικά (μη-ανθρώπινα) προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία χρησιμοποιούνται για να διαδώσουν προπαγάνδα γρήγορα και σε μεγάλη κλίμακα για λογαριασμό οποιουδήποτε πληρώνει για τις υπηρεσίες της ομάδας.
Τα προφίλ αυτά είναι ιδιαίτερα αληθοφανή, χρησιμοποιούν φωτογραφίες αλιευμένες από το Διαδίκτυο, και πολλά από αυτά απαντούν σε μηνύματα SMS ή είναι συνδεδεμένα με πιστωτικές κάρτες, έτσι ώστε να δυσκολεύει η ανίχνευσή τους ως μη-ανθρώπινα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΩΡΙΜΑΝΣΗ VS ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στρατηγική προτεραιότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό των κρατών-μελών.
ΑΣ ΠΟΥΜΕ, ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ …
Η δημοσιογραφική έρευνα αποκάλυψε ότι το AIMS χρησιμοποιήθηκε το 2020 σε μια εκστρατεία δυσφήμισης του γραφείου του επιτρόπου πληροφοριών του Ηνωμένου Βασιλείου (ICO), μιας ανεξάρτητης δημόσιας εποπτικής αρχής.
Στις 18 Οκτωβρίου 2020, το ICO αποφάσισε ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να αποκαλύψει σε ποιες πολιτικά συνδεδεμένες εταιρείες ανατέθηκαν συμβάσεις προμηθειών πολλών εκατομμυρίων λιρών. «Αυτό έχει πολιτικά κίνητρα, είναι ξεκάθαρο!» έγραψε ένα από τα ρομποτικά προφίλ στο Twitter δύο μέρες αργότερα σαν μέλος μιας χορωδίας αποδοκιμασίας. «Ο επίτροπος πληροφοριών κάνει τα πάντα για να καταστρέψει την κυβέρνηση», έγραψε άλλο, ενώ ένα άλλο περιέγραψε την απόφαση
ως «απελπισμένη πράξη». Οι αρχικές αναρτήσεις εμπλουτίστηκαν με πληθώρα σχολίων από άλλα προφίλ, που χαρακτήριζαν το ICO ως ανίκανο και άχρηστο, συκοφαντώντας το με ψεύτικες κατηγορίες.
Αυτό είναι ένα μόνο δημοσιογραφικά επιβεβαιωμένο παράδειγμα της πολυσχιδούς δράσης της ομάδας του Χανάν, της οποίας οι τεχνολογικές ικανότητες ενισχύονται πλέον δραματικά με τη διαθεσιμότητα των δημιουργικών μεγάλων μοντέλων γλώσσας μηχανικής μάθησης, όπως το GPT3 και οι απόγονοι του, καθώς και τα δημιουργικά μοντέλα για εικόνες.
PEGASUS: Ο ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΣΑΣ
Μεγάλο μέρος της δημόσιας ζωής στην Ελλάδα καταναλώθηκε στο θέμα των παρακολουθήσεων, όπως διευκολύνθηκαν από…
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ GPT4
Η πρόσφατη ανακοίνωση της OpenAI (της εταιρείας που δημιούργησε το GPT3) για το GPT4, καθώς και η ευρεία διαθεσιμότητα του ChatGPT, έχουν δημιουργήσει μεγάλο θόρυβο και αναστάτωση γύρω από τις επιπτώσεις που θα έχουν οι τεχνολογίες αυτές. Μια πιο ψύχραιμη αποτίμηση όμως αφενός βλέπει έναν ακόμα στόχο της Τεχνητής Νοημοσύνης να επιτυγχάνεται (το τεστ του Τούρινγκ, το οποίο πλέον περνούν οι μηχανές), τις πολλές δυνατότητες ενίσχυσης της ανθρώπινης δημιουργικότητας (δημιουργία μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων από ένα προσχέδιο σεναρίου, επιτάχυνση της συγγραφής κώδικα…), αλλά και πολλές προκλήσεις, και ίσως η πιο σημαντική να είναι η χρήση των εργαλείων αυτών στη δημιουργία προπαγανδιστικής πρόζας, η οποία θα σερβίρεται από όλο και πιο αληθοφανή και πολυπληθέστερα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η δυσκολία ανίχνευσης ρομποτικών προφίλ θα αυξηθεί, μιας και πλέον δεν θα χρειάζεται να χρησιμοποιούν φωτογραφίες αλιευμένες από το διαδίκτυο − τα ρομποτικά προφίλ θα έχουν τις δικές τους, πρωτότυπες φωτογραφίες, δημιουργημένες ειδικά γι’ αυτά. Η επερχόμενη καταιγίδα παραπληροφόρησης είναι αναπόφευκτη βραχυπρόθεσμα και επιβάλει την ένταση των προσπαθειών μας στο θέμα του γραμματισμού των μέσων και της ενίσχυσης της πραγματικής δημοσιογραφίας παράλληλα με τις προσπάθειες ρύθμισης της χρήσης των τεχνολογιών αυτών και της ανάπτυξης των απαραίτητων τεχνολογικών εργαλείων. Είναι όμως σαφές ότι όσο το επιχειρηματικό μοντέλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πριμοδοτεί τον φτηνό εντυπωσιασμό και τον εθισμό των χρηστών, η μάχη είναι χαμένη εκ προοιμίου.